• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

گفت و گوی اختصاصی سایت کیشوند نیوز با حسین پیرزاده یکی از اعضای هیئت امنای “هیئت عاشقان بقیع”

  • کد خبر : 993
  • 15 مهر 1395 - 3:21
گفت و گوی اختصاصی سایت کیشوند نیوز با حسین پیرزاده یکی از اعضای هیئت امنای “هیئت عاشقان بقیع”

حسین پیرزاده: همین کارگرانی که درآمد آنچنانی ندارند، همین‌ها شاید اگر ۱۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشد، ۲۰ هزار تومانش را برای امام حسین(ع) خرج کنند.

سایت کیشوند نیوز در نظر دارد گفت و گوی اختصاصی با افراد حقیقی یا حقوقی ساکن در جزیره کیش داشته باشد. این مصاحبه ها به منظور آشنایی هرچه بیشتر کیشوندان با این عزیران و در نتیجه رفع نیازها و خدمات رسانی هرچه بهتر به کیشوندان صورت می گیرد.

  • با سلام خدمت جناب آقای پیرزاده، لطفا خودتان را برای خوانندگان معرفی بفرمائید؟

اینجانب حسین پیرزاده شاغل در شرکت عمران، آب و خدمات شهری کیش در بخش انبار و اموال هستم. میزان تحصیلات اینجانب کارشناسی ارشد مدیریت مالی هست و عضو هیئت امنای هیئت عاشقان بقیع جزیره کیش هستم.

حسین پیرزاده - هیئت عاشقان بقیع کیش

  • چگونه وارد عرصه عزاداری اهل بیت شدید؟

عرض کنم خدمتتان که به قول قدیمی‌ها ناف ما را با نام حسین (ع) بریده‌اند. این طور بود که ازبچگی این را به ما آموخته‌اند که هرگاه به مشکلی بر می خوردیم می‌گفتیم یا علی(ع) یا حسین(ع) و لذا خون و گوشت ما با نام و یاد سیدالشهدا آمیخته است و اگر تا الان توفیقی بوده به مدد این عزیزان معصوم است و ما مدیون حضرات معصومین مخصوصاً امام حسین(ع) بودیم و هستیم و خواهیم بود ان‌شالله.

  • هیئت عاشقان بقیع از چه سالی تاسیس شده و شما از چه سالی در خدمت آن بوده‌اید؟

از بدو ورود جناب حجت الاسلام علیدادی به جزیره کیش و سیاست بسیار خوب ایشان مبنی بر افزایش کیفی و کمی هیئت های جزیره کیش بود. ما هم در آن سال‌هایی که دیگران شروع به تأسیس هیئت کردند، تصمیم گرفتیم که هیئتی را راه‌اندازی کنیم. بدین منظور سال ۸۴ این هیئت تاسیس شد و الحمدلله هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی روز به روز در حال پیشرفت و بهبود اهداف مورد نظر است. ان شالله بتوانیم که روزی کاری به یاد ماندنی از بشاگردی ها در کیش بجا بگذاریم. با توجه به اینکه ۱۰۰ درصد مردم بشاگرد شیعه ۱۲ امامی هستند و ارادت خاصی به امام حسین(ع) دارند، و آنهایی که در کیش هم هستند بتوانند واقعا امام حسینی در عرصه فرهنگی مخصوصا در ایام محرم ظهور و بروز کنند، این هیئت راه‌اندازی گردید و ان شالله مایه‌ی شرافت و دلخوشی اهل بیت باشیم.

  • هدف از تشکیل این هیئت که مختص به شهر خاص که بشاگردی‌های مقیم کیش هستند، چه بوده؟

هدف هیئت ها که بالطبع عزاداری است. منتهی اینکه ما به هر هیئتی که سر می‌زنیم طبیعی است که هر هیئت سبک مختص به خود را برای عزاداری دارد. عزاداری بشاگردی‌ها بیشتر به سبک سنتی برگزار می‌شود. در واقع همان مراسم سینه زنی ساده که علما بدان توصیه کرده‌اند بدون طبل یا ساز های دیگر، در بشاگرد اجرا می‌شود. حتی از زنجیر زدن نیز بندرت در این مراسم استفاده می‌شود.

  • اعضای هیئت امنا چند نفر هستند و شرح وظایف آنها چیست؟

تمام افرادی که در هیئت هستند، همه عضو هستند. گرچه چند نفر بطور خاص فعالیت دارند از جمله آقای زینعلی که مسئول هیئت هستند و آقای طاهری از بزرگوارانی که زحمات بسیاری برای هیئت می‌کشند و  دیگر دوستان. ولی اعتقاد بنده بر این است که همه عضو هستند و همه پای کار هستند و همه دست به دست هم داده‌اند تا این هیئت سر پا باشد.

وظیفه‌ی اصلی این افراد بیشتر هماهنگ کردن بین اعضا هست. هیئت امنا بیشتر افرادی هستند که بدنبال جذب منابع مالی برای هیئت هستند و این منابع را با هماهنگی و برنامه‌ریزی خرج هیئت می‌کنند. همچنین برنامه‌ریزی برای انجام کارهای خدماتی و هماهنگی در حین اجرای مراسمات بر عهده هیئت امنا می‌باشد. در نتیجه اعضای ما همه‌ی سینه‌زنان و عاشقان به ابا عبدالله الحسین (ع) هستند و ما هم به نوعی در این هیئت عضو هستیم مثل همه‌ی ۱۴۰۰ نفر عضو دیگر این هیئت.

  • هزینه مراسمات هیئت از کجا تأمین می‌شود؟ و نهادهای مسئول چه اندازه به شما کمک می‌کنند؟

به نکته‌ی خیلی خوبی اشاره کردید، یک رسم و سنتی در بشاگرد بجا مانده و از گذشتگان به ما ارث رسیده و اینکه بخشی از درآمد هر فرد به امام حسین و بطور عام به ائمه معصومین علیهم السلام تعلق می گیرد. بر همین اساس همین کارگرانی که شما می‌بیند، همین‌هایی که درآمد آنچنانی ندارند، همین‌ها شاید اگر ۱۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشد، ۲۰ هزار تومانش را برای امام حسین(ع) خرج کنند. آنها این پول‌ها را به اعضای هیئت امنا می‌دهند که در راه امام حسین(ع) خرج کنند. مسئولین هم تا به‌حال سنگ تمام گذاشته‌اند، ما از آنها تقدیر و تشکر می‌کنیم. بخصوص از نهاد امامت جمعه جزیره کیش و شخص جناب حجه الاسلام علیدادی که واقعاً مدیریتی مثال زدنی در این زمینه دارند که تا کنون توانسته‌اند نه تنها این هیئت بلکه حدود ۴۴ هیئت جزیره کیش را به نحو احسنت هدایت کنند. مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش هم در این راستا حمایت‌های خوبی داشتند حالا چه به‌صورت نقدی یا کالای مصرفی و چه با حضور خودشان به این هیئت‌ها کمک می‌کنند که در این راستا جا دارد از آقای انصاری که به نوعی رابط بین سازمان منطقه آزاد کیش و هیئت های مذهبی هستن، تشکر ویژه داشته باشم.

  • جناب آقای پیرزاده، چه برنامه‌هایی هیئت عاشقان بقیع برای محرم امسال تدارک دیده است؟

در دهه محرم در این هیئت هرشب از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۱۲ شب عزاداری داریم. در شب عاشورا هیئت عاشقان بقیع همانند دیگر هیئت‌ها بصورت یک دسته در میدان ساحل حضور پیدا می‌کند. روز تاسوعا و  عاشورا هم همه‌ی هیئت‌ها و مسئولان در مصلی کیش حضور خواهند داشت که بالطبع ما هم حضور خواهیم داشت. فرا تر از این‌ها برنامه‌ای که امسال داریم این است که اعضای هیئت امام جعفر صادق(ع) را به هیئت عاشقان بقیع دعوت کنیم و هم اینکه ما چند شب در خدمت این هیئت حضور پیدا کنیم. در کنار این برادران بنشینیم و عزاداری کنیم چون همانطور که میدانید این هیئت نیز از دیگر بشاگردی‌های مقیم جزیره کیش می‌باشند. و ان‌شالله چشم اندازی که داریم این است که یک هیئت منسجم از بشاگردی‌های مقیم کیش شکل بگیرد و از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه به نحو احسن استفاده گردد و بتوانیم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دیگر نیز حضور خودمان را با این اتحاد پررنگ‌تر کنیم.

  • از جمله نقاط ضعف و قوت هیئت عاشقان بقیع را بیان فرمائید؟

به لطف خدا ما نقاط قوت زیاد داریم. بهترین نقطه قوت ما سرمایه‌ی جوان عظیم ماست که در کیش در حال کار و کسب روزی حلال هستند.

ضعف‌هایی هم هیئت دارد که بیرق امام حسین (ع) این ضعف‌ها را به حول و قوه‌ی الهی برطرف خواهد کرد.

  • از نظر شما هیئت ایده‌آل چه ویژگی باید داشته باشد؟

به نظر بنده مهمترین ویژگی هر هیئت (برای ایده‌آل بودن) به میزان صدق نیت آن هیئت بستگی دارد. هر کاری که برای رضای خدا باشد قطعاً تأثیر باورنکردنی‌ای در قلب‌های مردم، عزاداران و حتی خود گردانندگان هیئت‌ها، خواهد گذاشت. خلوص نیت چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی قداست کار را قطعاً بالا می‌برد و برکت به زندگی فردی و اجتماعی می‌دهد. در این هیئت هم با توجه به اینکه جوانان صادق و پر انرژی و دنبال رضای خدا و امام حسین در این مسیر قدم گذاشته‌اند، ان‌شالله ما روز به روز هیئتمان شکوفاتر خواهد شد.

  • آفت‌هایی که هیئت‌های مذهبی را تهدید می‌کند کدام است؟ و چگونه می‌توان بر آن غلبه کرد؟

آفتی که امروزه می‌تواند هیئت‌ها و یا بطور کل حزب اللهی‌ها را تهدید کند، تظاهر و ریا کاری در عزاداری است که این نقطه مقابل همان خلوص نیت است که عرض کردم. مورد دیگر اینکه اگر در کنار این شور حسینی، شعور حسینی قرار نگیرد، این هم آفت بزرگی است. این بوجود نیامدن شعور حسینی در بین  برخی جوانان راه نفوذ دشمن را باز می‌کند. دشمن از این را می‌تواند به احساسات این‌ها ضربه بزند. مداحان  از اشعاری که موجب سوء استفاده دشمن می‌شود، استفاده نکنند چون این هم آفت بزرگی است. راه غلبه بر این آفت‌ها فقط رسیدن به معرفت و شناخت کافی یا همان بصیرت است و بس.

  • در پایان اگر حرف خاصی دارید بفرمائید:

بنده از شما و سایت کیشوند نیوز تقدیر و تشکر می‌کنم که در فضای مجازی دارید اهداف امام حسین(ع) و انقلاب را تبیین می‌کنید. دنیای امروز دنیای مجازی است و اگر بتوانید حتی در دل یک نفر تأثیر مثبتی بگذارید، این کار بزرگی است و مسئولین هم باید از چنین کارهایی حمایت کنند.

تقدیر و تشکر دارم از امام جمعه شهر کیش حضرت حجه الاسلام علیدادی و جناب آقای انصاری عزیز که در کنار امام جمعه دارند زحمت می‌کشند و مدبرانه حدود ۴۴ هیئت را هدایت می‌کنند. از تمامی مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش که در موقعیت‌های مختلف به هیئت‌ها کمک می‌کنند نیز کمال تشکر و قدردانی را دارم.

خبرنگار کیشوند نیوز: جواد جعفری

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=993
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. با تشکر از سایت کیشوندنیوز بابت این مصاحبه .تقاضا میشود از هیئت های دیگر هم خبر رسانی صورت پذیرد

    • سایت کیشوند نیوز از تمام هیئت های عزاداری که مایلند گزارش کار هیئت شأن رو تشریح کنند جهت انجام مصاحبه اعلام آمادگی مینماید
      با تشکر سردبیر و خبرنگار سایت کیشوند نیوز
      جواد جعفری

  2. مصاحبه خوبی بود تشکر از سایت کیشوند نیوز

  3. سلام.
    وبسایتتون فوق العادس.
    به کارتون ادامه بدین

  4. خسته نباشید ممنون به خاطر این مطلب زیبا

  5. سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

  6. سلام.خواستم بابت وبسایت خوبتون ازتون تشکر کنم و امیدوارم
    باعث ایجاد انگیزه براتون بشه