• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

بیماری های قلبی عروقی یکی از مهمترین معضلات بهداشتی در سال های اخیر است

  • کد خبر : 9915
  • 20 اسفند 1396 - 7:51
بیماری های قلبی عروقی یکی از مهمترین معضلات بهداشتی در سال های اخیر است

به مناسبت هفته سلامت مردان و کمپین مغز یک دوره کلاس آموزشی با موضوع عوامل خطر در بیماریهای قلبی و عروقی و سکته های مغزی در شرکت بوت سرویس ومهران برگزار شد .

به گزارش کیشوند نیوز، دکتر ستاریان پزشک مرکز توسعه سلامت کیش به عنوان مدرس در این دوره از کلاس ها به ذکر نکاتی در این خصوص پرداخت و عنوان کرد: عوامل خطرزای بیماریهای قلبی عروقی شامل فشارخون بالا، کم تحرکی، مصرف دخانیات، اضافه وزن و چاقی و تغذیه ناسالم می باشند.

فعالیت فیزیکی کافی و مناسب نقش مهمی در سلامت قلبی عروقی ایفا می کند. این نقش از طریق افزایش توان عضله قلب، کاهش وزن، کاهش فشارخون،  کاهش کلسترول بد و کلسترول تام، افزایش کلسترول خوب و افزایش حساسیت به انسولین اعمال می شود.

دکتر ستاریان تاکید کرد: بیماریهای قلبی می تواند با علایم مختلف از جمله درد قفسه سینه، فشارو سنگینی و درد با انتشار به شانه، گردن، بازو و فک پایین، احساس سبکی سر، سرگیجه شدید، سنکوپ، تنگی نفس، عرق کردن و ناراحتی معده و حالت تهوع بروز کند. سرعت عمل و ارجاع فوری در این بیماران بسیار اهمیت دارد.

وی در خصوص علایم خطر در سکته های مغزی  نیز گفت: این سکته ها به علت عدم اکسیژن رسانی به سلول های مغز روی می دهد که ممکن است ناشی از انسداد عروق مغزی و آمبولی مغزی و خونریزی مغزی باشد. سکته های مغزی بصورت احساس ضعف و بی حسی ناگهانی در یک طرف بدن، اختلال ناگهانی بینایی (دوبینی، تاری دید، کاهش ناگهانی بینایی یک طرفه، اختلال میدان بینایی)، اختلال ناگهانی در تکلم (از دست دادن توانایی صحبت کردن، لکنت زبان، سنگین شدن زبان، مشکل در درک صحبتهای دیگران، پاسخهای بی مورد، سردرد شدید و ناگهانی، گیجی ناگهانی و بهم خوردن تعادل و سرگیجه شدید بروز می کنند.

این پزشک در پایان توصیه کرد: برای پیشگیری از بروز سکته های قلبی عروقی کنترل منظم فشارخون، عدم مصرف دخانیات، حفظ کلسترول و قند خون، کم کردن وزن، فعالیت بدنی، معاینات پزشکی منظم و مصرف نکردن مشروبات الکلی توصیه می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9915
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.