• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

آغاز جشن نیکوکاری در جزیره کیش/ وجوهات جمع آوری شده در کیش هزینه شهروندان نیازمند کیش می شود

  • کد خبر : 9871
  • 17 اسفند 1396 - 15:38
آغاز جشن نیکوکاری در جزیره کیش/ وجوهات جمع آوری شده در کیش هزینه شهروندان نیازمند کیش می شود

رئیس کمیته امداد کیش با اشاره به اینکه وجوهات کمک های مردمی در کیش به مصرف شهروندان نیازمند در جزیره می رسد از از استقرار پایگاه های ثابت و سیار در سطح شهر روز پنج شنبه ۱۷ اسفند و صندوق های نیکوکاری در مصلی کیش خبرداد.

به گزارش کیشوندنیوز از کیش پرس، امیر مسعود سالکی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کیش با اشاره به اینکه همزمان با سراسر کشور هفته نیکوکاری از شنبه ۱۲ اسفند آغاز شده است اظهار کرد: جشن نیکوکاری سنت حسنه ای است که هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز در ایران اسلامی برگزار می شود.

وی افزود: جشن نیکوکاری امسال نیزچون سال های گذشته در سطح شهر و مدارس با برپایی پایگاه های ثابت و سیار و در اختیار گذاشتن پاکت های کمک به نیازمندان توسط دانش آموزان اجرایی می شود

جشن نیکوکاری از مدارس آغاز می شود

سالکی با تاکید بر اینکه برای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی شهروندان جزیره کیش یک پایگاه ثابت از امروز در سطح شهر و یک پایگاه سیار به علاوه دفتر کمیته امداد در سفین آماده شده است افزود: پاکت هایی که در مدارس توزیع شده بود امروز جمع آوری و پس از شمارش و صورت جلسه شدن به تحویل مسئولان هر مدرسه شده و به مصرف دانش آموزان نیازمند همان مدرسه اختصاص می یابد.

رئیس کمیته امداد کیش افزود: درجشن نیکوکاری که در مدرسه دخترانه هاجر کیش همزمان با جشنواره آشپزی مدرسه با حضور مسئولان آموزش و پرورش و میهمانانی از ادارات و سازمان های مستقر در کیش برگزار می شود پاکت ها جمع آوری خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در دفتر کمیته امداد در طول هفته نیکوکاری و تا پایان سال آماده دریافت کمک های خیرین به نیازمندان است افزود: هم اکنون صندوق های جمع آوری کمک های جشن نیکوکاری با برچسب مشخص جشن نیکوکاری در بازارهای کیش و مبادی ورودی و خروجی بندر و فرودگاه کیش مستقر است و تمامی بازارهای کیش به جز ۲ بازار در این امر خیر شرکت کرده و صندوق های جشن نیکوکاری را در کنار درهای ورودی بازار مستقر کرده اند.

۲۰ کودک یتیم و محسنین در کیش

سالکی با اشاره به اینکه در جزیره کیش هم اکنون ۴۶ سرپرست خانوار زن و ۲۳ سرپرست خانوار مرد به دلیل از کار افتادگی یا بیماری تحت پوشش این مرکز قرار دارند.افزود: ۲۰ فرزند یتیم یا محسنین(بد سرپرست) در ۴۶خانوار سرپرست زن وجود دارند که این فرزندان تحت پوشش حامیان مالی در کیش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه براساس قوانین هر کودک یتیم یا محسنین باید حداقل ۵ حامی داشته و مبلغ ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در ماه کمک هزینه دریافت کنند اضافه کرد: در جزیره کیش ۴۰ حامی فعال وجود دارد که این ۲۰ کودک را سرپرستی می کنند و در صورت نیازهای موردی نیز همواره به کمک کودکان و خانواده های آنان شتافته اند که باید از آنان تقدیر کرد.

این مسئول در کمیته امداد کیش با بیان اینکه در سال های گذشته حمایت از کودکان یتیم کیش به تصور اینکه کودک نیازمندی در کیش وجود ندارد بسیار کمرنگ بود افزود: بسیاری از حامیان مالی در کیش کودکانی از شهرها و روستاهای دیگر استان هرمزگان را تحت پوشش داشته و دارند و تصور می کنند در جزیره کیش کودکان بی سرپرست یا نیازمند وجود ندارد به همین دلیل تعدا حامیان مالی کودکان کیش کمتر از حد نیاز است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۶ تعداد ۴۲۰ حامی از کیشوندان، کودکان یتیم و محسنین روستاها و شهرهای محروم استان هرمزگان را حمایت می کنند که وجود این تعداد از خیرین در جزیره کیش مایه افتخار و مباهات است.

سالکی با اشاره به اینکه ۲۷ دانش آموز و ۵ دانشجو از کمیته امداد خدمات تحصیلی دریافت کرده و تحت پوشش این کمیته هستند که هزینه تحصیل و ایاب و ذهاب آن ها توسط کمیته امداد در طول سال تامین می شود.

پرداخت وام و کمک هزینه جهیزیه

اعزام ۷ خانوار به مشهد مقدس، پرداخت سه مورد وام اشتغال (یک مورد از این وام ها به بخش صیادی و ۲ مورد به مشاغل خانگی اختصاص داشت) جمعا بالغ بر ۴۰۰ میلیون در سال ۹۶، تامین هزینه های تعمیرو بازسازی ۹ مورد از منازل مدد جویان به مبلغ ۱۹۵ میلیون ریال، تامین ۳ مورد کمک هزینه جهیزیه برای نوعروسان به ارزش ریالی ۱۱۰ میلیون ریال، پرداخت هزینه درمان مددجویان در سال گذشته به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از موارد خدمات کمیته امداد در سال جاری است که رئیس کمیته امداد کیش با اشاره به ان ها افزود: در سال ۹۶ یک مورد از خانوارهای تحت پوشش به دلیل رسیدن به خودکفایی از پوشش کمیته خارج شده است.

سالکی با بیان اینکه ۱۰ مورد وام ضروری به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال در سال ۹۶ به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) کیش پرداخت شده است افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۲۰ میلیون ریال کمک های نقدی و ۳۰۰ میلیون ریال کمک های غیر نقدی توسط خیرین به کودکان یتیم و محسنین( بد سرپرست ) کیش از سوی خیرین و حامیان مالی این کودکان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کیش با تقدیر از همیاری و همکاری ارگان ها و نهادهای کیش که همواره با این کمیته همراه بوده اند سرقت صندوق های کمیته امداد در برخی موارد را یکی از معضلات در سال ۹۶ عنوان کرد و افزود: با تقدیر از نیروی انتظامی که همواره در سطح شهر حضور داشته و مراقب نظم و امنیت جزیره مرجانی کیش هستند امید است تا در آینده شاهد چنین معضلاتی نباشیم.

وی با اعلام شماره های زیر خاطر نشان کرد: جزیره کیش نیز همانند دیگر شهرهای کشور دارای خانوارهای نیازمندی است که از این مرکز خدمات دریافت می کنند و با توجه به اینکه کمیته امداد از کمترین حمایت های دولتی برخوردار است نیاز است تا با یاری هموطنان گرامی به کمک این خانواده ها بشتابیم.

شماره حساب ۰۱۰۳۱۲۴۵۹۰۰۰۰

شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۱۹۴۱۳۶

بنام: حساب وجوهات امانی کمیته امداد کیش

تلفن های تماس با کمیته امداد امام خمینی (ره) کیش :۴۴۴٣٣١٢٠ -۴۴۴٣١٩١٨

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9871
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.