• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کیش

  • کد خبر : 9757
  • 12 اسفند 1396 - 12:46
تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کیش

در راستای ارائه خدمات مطلوب به کیشوندان و گردشگران مرکز توسعه سلامت کیش تلاش نموده است با راه اندازی تیم ویژه نظارتی، تمامی اماکن فعال در تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن اقامتی و عرضه کنندگان اقلام آرایشی، بهداشتی را به‌صورت مستمر بازرسی کند.

به گزارش کیشوند نیوز، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: در طرح بسیج سلامت نوروزی، برنامه بازرسی به‌صورت مستمر در تمام روزهای تعطیل نیز انجام می شود.

 دکتر محمدرضا رضانیا افزود: در راستای تشدید نظارت و پایش سلامت مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی در بهمن ماه ۸۴۹ مورد بازدید شده است که در این میان، توصیه‌های لازم را به متصدیان ارائه شده است.

 رضانیا اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، مقدار ۴هزار و هفتصد و ده کیلوگرم مواد غذایی فاسد و لوازم آرایشی بهداشتی تاریخ مصرف گذشته در تاریخ ذکر شده در این جزیره کشف و امحاء شد.

وی با تشریح ارایه نظارت و اجرای طرح بسیج سلامت نوروری ابراز کرد: ۱۷ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی و خوراکی، ۶۴ نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی و صدور ۱۰۳۰ کارت بهداشتی، ۷مورد بازدید از مدارس و مهدهای کودک، دو مورد بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب و زباله، ۱۶ مورد نمونه برداری از نان، صدور ۲۱ مورد صلاحیت بهداشتی و رسیدگی به ۱۰ مورد شکایات واصله به بهداشت محیط و… از دیگر فعالیت های واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش در این مدت بوده است.

 رضانیا تصریح کرد: این اکیپ ها موظفند پوشش نظارتی کامل را بر اماکن اقامتی و مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی به خصوص مراکز و اماکن حساس داشته باشند.

این مسئول با تاکید بر این نکته که مسافران از خوردن غذا و آشامیدنی‌ها در رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خودداری کنند، یاد آور شد: پرسنل مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی و اماکن اقامتی و اماکن عمومی باید کارت بهداشت داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به این که از موادغذایی در طول سفر باید در یخدان نگهداری شود، گفت: غذاهای پخته شده نباید بیش از ۲ ساعت در دمای محیط نگهداری شود و بیشتر از یکبار نباید گرم شود.

رییس مرکز توسعه سلامت کیش افزود: به منظور رفاه حال کیشوندان و مسافرین شماره تلفن ۰۹۳۶۶۸۵۸۰۸۵ در تمامی ساعات شبانه روز و شماره ۰۷۶۴۴۴۲۳۳۱۱ در وقت اداری آماده پاسخگوی شکایات بهداشت محیطی هستند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9757
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.