• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

افتتاح مجتمع آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی استاندارد و نظارت غذا و داروی کیش

  • کد خبر : 9583
  • 03 اسفند 1396 - 13:45
افتتاح مجتمع آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی استاندارد و نظارت غذا و داروی کیش

نخستین مجتمع آزمایشگاهی،آموزشی و پژوهشی استاندارد غذا، دارو و استاندارد کیش با حضور مسئولان فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری کیشوندنیوز ، افتتاح نخستین آزمایشگاه غذا، دارو و استاندارد کیش که با حضور معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت، رییس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران، مدیرکل استاندارد هرمزگان و رییس استاندارد کیش برگزار شد

محمدرضا سعیدی، سرپرست معاونت اقتصادی سازمان یکی از سخت‌ترین کارها در حوزه استاندارد را کنترل استاندارد کالا عنوان کرد و گفت : فرایندها، سرویس ها و خدمات چه از مبادی ورود و چه در فرایندهای تولید و چه در عرضه آن در بازار قطعاً یکی از سخت‌ترین و مهمترین کارها است.
وی گفت : استاندارد با کیفیت زندگی مردم سرکار دارد که در وهله اول اگر بخواهد موفق باشد باید فرهنگ‌سازی شود.

سعیدی ضمن تشکر از سرمایه گذار محترم جناب آقای سرکاری افزود: سرمایه گذاری در این حوزه پرریسک است و انشاالله سرمایه گذار بازوی قدرتمندی برای منطقه آزاد کیش باشد و ما سرمایه گذاران دیگر را تشویق می کنیم که حضور داشته باشند.
سرپرست معاونت اقتصادی سازمان از استاندارد سازی دیگر بخش ها خبر داد و گفت : قرار است در بحث استاندارد قسمت شهرسازی و معاونت عمرانی و به اتفاق معاونت اقتصادی، در بخش ساختمان ها هم استانداردسازی شود.

*استاندارد و استانداردسازی نوعی قضاوت است

حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده استاندارد و استاندارد سازی را از نگاه دینی بررسی کرد و گفت : فکر می‌کنم استاندارد نوعی قضاوت است و در واقع کسانی که در این عرصه شرکت می کنند با نوعی قضاوت سروکار دارند.

وی با اشاره به نوع قضاوت در این حوزه تصریح کرد : در قضاوت ما نباید حق مردم را نادیده بگیریم، لازم است حق مردم دیده شود و برای اینکه مردم درست و سالم زندگی کنند و هیچ دغدغه ای از نظر سلامت نداشته باشند باید قضاوت درست را در این حوزه داشت.

امام جمعه کیش گفت: اگر مسائل استاندارد و استاندارد سازی در قالب قضاوت اجرا شود، همان مسئولیت‌های یک قاضی را دارد که باید در حوزه استاندارد تمامی مسئولیت را رعایت کنند.

همچنین وی افزود :انسان اگر بخواهد نظر دهد اول باید به اطمینان برسد و بعد نظر بدهد. بدون اطمینان نمی توان کالایی را رد یا قبول کرد زیرا هر دو مسئولیت دارد.

حجت الاسلام حسن زاده تبلیغ استاندار را امری مهم برشمرد و تاکید کرد : بحث تبلیغات استاندارد، بحث مهمی است و مردم باید استاندارد را باور کنند که برای رسیدن به این باور می توان با اطلاع رسانی و آگاه سازی از طریق رسانه‌ها و آموزش و پرورش شروع کرد.

همچنین عنوان کرد :گاهی می‌شود از خیرین هم در این زمینه استفاده کرد، در بخش سلامت که به ریشه سلامت جامعه بر می‌گردد چقدر خوب می‌شود که افراد خیر هم در این کار سرمایه‌گذاری را انجام  دهند.

*استاندارد مدار دکترین انسانیت و اخلاق مداری و روح یک تفکر متعالی

دکتر علیرضا خاکی فیروز، رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ضمن تشکر از سرمایه گذار محترم گفت : من ۳ هزار آزمایشگاه در این کشور میشناسم که توسط سازمان ملی استاندارد تایید صلاحیت شدند و این آزمایشگاه یکی از آزمایشگاه های است که با بهترین و ایده آل ترین الگوها طراحی شده و در حال خدمت‌رسانی به کشور و نظام و استاندارد کشور است.

دکتر خاکی فیروز افزود : فضایی که شما امروز می‌بینید حاصل یک تفکر بهبود گرایی بوده که توسط سرمایه گذار محترم و جناب آقای صومعه جلو رفته است و من از جناب آقای صومعه رئیس محترم اداره استاندارد کیش تشکر ویژه دارم.

وی تصریح کرد : از نگاه من استاندارد در حقیقت مدار دکترین انسانیت و اخلاق مداری و روح یک تفکر متعالی است. هر جایی که احساس آرامش کردید از زندگی لذت بردید بدانید آنجا استاندارد رعایت شده است.

وی ضمن اشاره به صلاحیت کامل آزمایشگاه استاندارد کیش افزود : با توجه به تجربه ۵ ساله من که صرفاً در تایید صلاحیت آزمایشگاه و بازرسی های فنی و نهادهای گواهی کننده بوده ام در این آزمایشگاه بهترین الگوها وجود دارد و با توجه به حضوری که در چندین کنفرانس های بین المللی در زمینه آزمایشگاه در کشورهای مختلف داشته ام اعلام میکنم، الگوهایی که در اینجا استقرار پیدا کرده است چه به لحاظ سیستمی و چه به لحاظ فنی معادل این آزمایشگاه‌ها را میتوانید در کشورهای پیشرفته مثل آلمان، نروژ و سوئد پیدا کنید و حتی ارزیابی که انجام شده به مراتب از ارزیابی که در آنجا انجام میدهند سختگیرانه تر و با دقت بیشتری بوده.

دکتر خاکی فیروز حمایت مدیران و مسئولان را در این زمینه خواستار شد و گفت : اگر می‌خواهید این آزمایشگاه خدماتی را به منطقه آزاد کیش که در حقیقت خدمت به کل کشور و نظام است ارائه دهد، تمام مدیران منطقه آزاد کیش از این بخش حمایت کنند تا این آزمایشگاه بتواند خودش را ارتقا دهد و در سال‌های آینده بتواند یک سازمان ملی استاندارد و یک سازمان بهبود گرا با اصول و نظام سیستماتیک در حال گسترش باشد.

صومعه رئیس اداره استاندارد کیش در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است بعضی از کالاها نشان استاندارد داشته باشند اما استاندارد نباشند، گفت : این امکان وجود دارد ولی با روش هایی که در سازمان ملی استاندارد تعریف شده امکان ردیابی و اصالت کالا وجود دارد. پایین هر نشان استاندارد یک کد ۱۰ رقمی وجود دارد که مصرف کننده می تواند آن را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ اس ام اس کند و به اصالت کالا دست پیدا کند.

وی همچنین از میزان توجه و دقت نظر در کار برای محصولات، به ویژه استانداردسازی محصولات خوراکی افزود: دستگاه ها و تجهیزاتی که در حوزه آرایشی بهداشتی و غذایی داریم از پیشرفته ترین دستگاه ها هستند و سطح ارزیابی بسیار بالاست، به صورت ادواری کنترل می شویم و همانطور که رئیس ملی تایید صلاحیت ایران در صحبت های خود مطرح کردند حدود ۳ هزار  آزمایشگاه تایید صلاحیت در کشور وجود دارد که ما جزء بهترین آزمایشگاه ها هستیم.

جناب آقای سرکاری سرمایه گذار در خصوص ساخت و تجهیزات گفت: تجهیزات ما در بخش های نساجی و پوشاک، تعیین ماهیت، ظروف، آنالیز دستگاه و همچنین بخش شیمی و میکروبی، فلزات سنگین، لاستیک خودرو و تویوپ است که مشغول فعالیت هستیم و می توانیم ارائه خدمت دهیم.

گفتنی است آزمایشگاه غذا و داروی کیش با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد تومانی بخش خصوصی فعالیت خود را آغاز کرد.





لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9583
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.