• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

روایت “ماهیگیران” از افتخارات صیادان/ از صیادی در دریا تا قهرمانی در لیگ کیش

  • کد خبر : 9125
  • 08 بهمن 1396 - 11:13
روایت “ماهیگیران” از افتخارات صیادان/ از صیادی در دریا تا قهرمانی در لیگ کیش

رقابت‌های لیگ فوتبال کیش در فصل ۹۶ ، یک هفته مانده به پایان با قهرمانی تیم صیادان همراه شد. باشگاه صیادان کیش یکی از قدیمی‌ترین و ریشه‌دارترین تیم‌های فوتبال جزیره کیش محسوب می‌شود. این باشگاه در سال ۱۳۶۰ تأسیس شد و تاکنون نیز در فوتبال کیش حضور فعالی داشته است.

به گزارش کیشوند نیوز، در هفته نهم و ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ فوتبال کیش در فصل ۹۶ تیم صیادان توانست سالنی باز‌های بازرگانی مقدسی را ۷ بر ۱ شکست دهد و با ۲۲ امتیاز یک هفته زودتر عنوان قهرمانی را از آن خود کند. صیادان در این فصل از بازیکنان آماده‌ای استفاده کرد که برخی از آنها به‌عنوان نماینده کیش در فصل گذشته لیگ دسته ۳ فوتبال کشور حضور داشتند. رقیب اصلی این فصل آنها، تیم دانشگاه پیام نور بود. پیام نوری که امسال از یک تیم همیشه بازنده در فصول گذشته به یک چهره مدعی تبدیل شده بود ولی در هفته نهم نتوانست از پس بازیکنان جوان استقلال برآید و امیدهایش برای قهرمانی بر باد رفت.

باشگاه صیادان;

باشگاه صیادان کیش یکی از قدیمی‌ترین و ریشه‌دارترین تیم‌های فوتبال جزیره کیش محسوب می‌شود. این باشگاه در سال ۱۳۶۰ تأسیس شد و تاکنون نیز در فوتبال کیش حضور فعالی داشته است.

در بدو تأسیس این باشگاه نام این تیم ملوان بود که بعد از مدتی به دریانوردان تغییر نام پیدا کرد و درنهایت در سال ۷۲ نام صیادان به خود می‌گیرد. اسامی انتخاب شده برای این باشگاه برگرفته از شغل پدران، اجداد و حتی برخی بازیکنان این تیم فوتبال بوده است. تیم‌داری و شرکت در مسابقات فوتبال در گذشته و با شدت کمتر در زمان حال برای آنها سخت و طاقت فرسا بود. آنها مجبور بودند برای کسب درآمد و گذران زندگی اکثر وقت خود را در دریا و مشغول صیادی بگذرانند. آنها شش روز در هفته از صبح تا شب به صیادی مشغول بودند و تنها روزهای جمعه را به فوتبال می‌پرداختند که این امر باعث می‌شد بدون تمرین مناسب در لیگ‌های ادوار گذشته شرکت کنند و در نتیجه مسابقات را به حریفان واگذار می‌کردند.

احمد ماهیگیران بازیکن سابق و مربی حال حاضر باشگاه صیادان در این رابطه می‌گوید: در زمان نه‌چندان دور علاوه بر اینکه در طول هفته فرصت تمرین کردن پیدا نمی‌کردیم، در اکثر مواقع بازی را با ۸ یا ۹ نفر شروع می‌کردیم تا بازیکنانمان از دریا برسند و تا آنها به بازی می‌رسیدند ما یکی دوتا گل خورده بودیم.

ماهیگیران گفت: این روند ادامه داشت تا در سال ۸۰ باشگاه صیادان تصمیم می‌گیرد تیم‌های پایه خود را راه‌اندازی ‌کند. با راه‌اندازی تیم‌های پایه نونهالان، نوجوانان و جوانان، باشگاه صیادان نظم بیشتری به خود می‌گیرد و به طور مستمر در لیگ کیش حضور پیدا می‌کند و موفق به کسب ۴ عنوان قهرمانی در رده جوانان، ۵ عنوان قهرمانی در رده نوجوانان، ۳ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی در رده بزرگسالان می‌شود.

در سال‌های اخیر باشگاه صیادان بیشترین بازیکن را در تیم‌های منتخب کیش و در رده‌های مختلف سنی داشته است.

احمد ماهیگیران در رابطه با بازیکنان تیم فوتبال صیادان گفت:

بازیکنان خوبی در این باشگاه توپ زده‌اند. مهدی مناری‌زاده یکی از این بازیکنان است که توانست از باشگاه صیادان راه ترقی را طی کند و به تیم‌های لیگ برتری راه یابد. مناری زاده با تیم منتخب کیش سابقه گلزنی به اکثر تیم‌های لیگ برتر از جمله استقلال تهران، پرسپولیس، ذوب آهن که در کیش اردو می‌زدند را دارد. وی یک گل اروپایی هم دارد و با تیم سیاه جامگان در اردوی ترکیه توانست به تیم ارادباسی قزاقستان گل بزند.

علی خدیور دونده ملی پوش جزیره کیش نیز دیگر بازیکن موفق تیم صیادان در سال‌های نچندان دور است که در دوران فوتبالی‌اش پیشنهادی از تیم صنعت نفت آبادان داشته است. خدیور به‌دلیل استعداد وافرش در رشته دوومیدانی، فوتبال را رها می‌کند و شانس خود را در دوومیدانی امتحان می‌کند که البته موفق هم بوده است.

مجیدتقی پور و حسام منتجب نیز دیگر بازیکنان صیادان بودند که از تیم ذوب آهن اصفهان پیشنهاد داشتند و به‌خاطر اینکه باید دوران خدمت سربازی خود را می‌گذراندند، از فوتبال دور شدند.

پیمان میری بازیکن نوجوانان و جوانان صیادان بود که ۳ سال پیش به تیم ملی امید دعوت شد و بعد از آن به پارسه تهران رفت. میری هافبک مهاجم فصل گذشته نساجی مازندران در لیگ یک بود که امسال با عقد قراردادی به تیم نفت تهران پیوست ولی بخاطر مشکلات بوجود آمده برای باشگاه نفت، قراردادش را فسخ کرد و به تیم نفت مسجد سلیمان پیوست.

چندین ماه قبل نیز مهدی بهزادی بازیکن تیم نوجوانان باشگاه صیادان با قراردادی یکساله به تیم نوجوانان البدر بندرکنگ پیوست و در لیگ برتر نوجوانان کشور بازی کرد.

ماهیگیران ادامه داد: سال ۶۸ تیم‌های زیادی در لیگ کیش حضور داشتند مثل تیم‌های عقاب، فتح، خدمات، امید، جنوب، استقلال و… اما الان هیچ اثری از این تیم ها نیست و همه این تیم‌ها رفته‌اند و فقط این تیم صیادان است که هنوز دارد نفس می‌کشد. باید قدر چنین تیم‌های ریشه داری را در جزیره کیش دانست و ما از مسئولان انتظار حمایت بیشتر داریم.

تیم فوتبال صیادان

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9125
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.