• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

گفت و گوی اختصاصی با مدیر داخلی هتل بزرگ داریوش

  • کد خبر : 885
  • 28 شهریور 1395 - 23:19
گفت و گوی اختصاصی با مدیر داخلی هتل بزرگ داریوش

مهدی امجدی: ارتباط مستقیم داشتن با انسان‌های خوشفکر و با تجربه باعث رشد فکری انسان می‌شود.

سایت کیشوند نیوز در نظر دارد هر هفته یک گفت و گوی اختصاصی با افراد حقیقی یا حقوقی ساکن در جزیره کیش داشته باشد. این مصاحبه ها به منظور آشنایی هرچه بیشتر کیشوندان با این عزیران و در نتیجه رفع نیازها و خدمات رسانی هرچه بهتر به کیشوندان صورت می گیرد.

سایت کیشوند نیوز در این هفته گفت و گویی خواندنی با آقای مهدی امجدی مدیر داخلی هتل بزرگ داریوش با ۲۵ سال سابقه کار در زمینه هتلداری، برقرار کرده است که متن این مصاحبه در ادامه آورده شده است:

  • ابتدا خودتان را به‌همراه شرح مختصری از زندگی‌تان معرفی کنید؟ و اینکه چگونه به این حرفه روی آوردید و چند سال است که در آن فعالیت دارید؟

مهدی امجدی هستم. در سال ۱۳۴۸ در کرمانشاه به‌دنیا آمدم و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در آنجا گذراندم و دوره دبیرستان تا مقطع دیپلم را در تهران سپری کردم. پس از آن به‌دلیل علاقه زیادی که به زبان انگلیسی داشتم به‌صورت تخصصی وارد این رشته شدم و موفق به دریافت مدرک F.C.E از آکادمی بین‌المللی دانش‌آموختگان زبان انگلیسی شدم.

از سال ۱۳۷۰ وارد فعالیت در زمینه هتلداری شدم. شروع به‌کارم در هتل مشهد(تهران) بود و چون یادگیری اولیه دروس عملی هتلداری از آنجا آغاز شد، همیشه با افتخار از آن‌جا یاد می‌کنم. کسب تجربه و دانش هتلداری در هتل بزرگ تهران و هتل بزرگ چمران شیراز ادامه یافت.

افتخار می‌کنم که از سال ۱۳۸۷ تا کنون در هتل بزرگ داریوش مشغول به‌کار هستم و با اطمینان و بدون اغراق اعلام می‌کنم که این هتل برای اینجانب حکم دانشگاه بین‌المللی هتلداری را دارد و این به دو دلیل است: دلیل اول اینکه مدیران ارشد این مجموعه از دانش وتجربه بسیار بالایی برخوردار هستند و آرمان اصلی آنها انتقال دانش و تجربه‌هایشان به پرسنل هتل می‌باشد و دلیل دوم اینکه میهمانان محترم هتل از اقشار مختلف مردم از سرتاسر دنیا هستند با آداب و رسوم و اخلاقیات متفاوت که ارتباط مستقیم (پرسنل مرتبط) با آنها باعث رشد دانش پرسنل در زمینه‌های روانشناسی ، مردم‌شناسی، جامعه شناسی و … می شود.

بطور خلاصه و در یک جمله بنظر اینجانب ؛

“ارتباط مستقیم داشتن با انسان‌های خوشفکر و با تجربه باعث رشد فکری انسان می‌شود.”

مهدی امجدی هتل داریوش

  • تخصص‌ها و مهارت‌های خود را در زمینه کاری بفرمائید؟

در زمینه هتلداری تاکنون دوره‌های مختلفی را گذرانده‌ام و گواهینامه‌های متعددی در سطح داخلی و بین‌المللی اخذ شده است . برخی از آنها عبارتند از:  دوره‌های هتلداری، میزبانی و پذیرایی، پذیرش (Front Office)، خانه‌داری، روابط عمومی، رضایت مندی مشتری از موسسه TUV آلمان، گواهینامه نگرش نوین در مدیریت هتلداری از موسسه بین‌المللی کاراد و …

  • آیا به نظر خودتان شخص موفقی بوده‌اید (در زمینه کاری) و رمز موفقیت‌تان را در چه می‌دانید؟

به نظر من کلمه موفقیت یک واژه نسبی است ؛

به این دلیل که ممکن است من نسبت به یک شخصی موفق باشم و نسبت به شخص دیگری موفق نباشم موفقیت از نظر من در همه جوانب زندگی می‌بایستی مورد توجه قرا بگیرد یعنی مادیات در کنار معنویات چرا که اگر شما آدم پولداری باشی و به فکر کمک به دیگران نباشی و کار خیر انجام ندهی قطعا از نظر معنوی آدم موفقی نخواهید بود.

  • معمولاً چه مشکلات و موانعی در حرفه شما وجود دارد و چه راهکاری جهت حل و یا رفع آن‌ها دارید؟

هتلداری در جزیره کیش یک صنعت فصلی است مثلا در ایام عید هتل‌ها شلوغ می‌شوند و در تابستان بسیار خلوت؛ بنابراین هتل‌ها در این فصل دچار رکود مسافر می‌شوند که لطمه بزرگی به سیستم گردشگری و هتلداری در کیش وارد می‌شود.

  • به نظر شما چه عواملی باعث کاهش گردشگر در کیش می‌تواند باشد و یا هست؟

به نظر من بالا بودن هزینه های تمام شده سفر به کیش در بعضی مقاطع عامل اصلی کاهش گردشگر است. به‌عنوان مثال گردشگری که ۱ الی ۲ میلیون تومان برای سفر به گرجستان یا دبی هزینه می‌کند، همان مقدار را هم باید برای کیش هزینه کند و این باعث رکود مقطعی گردشگری می‌شود. بنابراین اگر کیش می‌خواهد رونق پیدا کند باید ارزان شود و دست واسطه‌ها کوتاه شود.

خوشبختانه سازمان منطقه آزاد کیش و بطور خاص جناب آقای خدایی معاونت محترم گردشگری کارهای بسیار ارزشمندی را را برای رفع این مشکل انجام داده‌اند تغییرات اخیر در حذف واسطه‌های سیستم توریستی و گردشگری در کیش و واقعی شدن قیمت خدمات گردشگری بیانگر زحمات تیم پرتلاش ایشان می‌باشد.

  • چه پیشنهادی جهت جذب گردشگر در کیش دارید؟

بنظرم این سئوال را می‌بایستی کارشناسان خبره گردشگری جواب بدهند؛ ولی با توجه به ارتباط نزدیک ما با توریستها و گردشگران و آشنایی با نظرات آنها بنظرم در کیش باید به یک ساختار کامل گردشگری برسیم مقاصد گردشگری دنیا قبل از اینکه به فکر گردشگر باشند، ساختارهایشان را درست می‌کنند می‌بایستی نیاز سنجی صورت بگیرد و جاذبه‌های گردشگری و توریستی بیشتر برای گردشگران محیا شود، یعنی باید کاری کرد که تفریحات توریستی روز دنیا برای هر سلیقه‌ای در هر بازه سنی فراهم گردد. چون اینها هر کدام یک تفریحی را می‌پسندند. پس باید ساختار گردشگری کیش را کامل کرد و کمبودها را برطرف کرد تا ان‌شالله صنعت گردشگری بهبود یابد.

  • توصیه‌ای برای آنها که قصد ورود به حرفه هتلداری را دارند و یا افراد تازه کار، دارید؟

در دانشگاه‌‌ها رشته‌ای هست به اسم “مدیریت هتلداری”، که دانشجو پس از اخذ این مدرک توقع دارد که به‌عنوان مدیر هتل مشغول به‌کار شود. بحثی که همیشه با دوستان و برخی از همین دانشجویان داشتم این است که لفظ “مدیریت هتلداری” اشکال دارد و دانشجویان می‌بایستی علاوه بر دروس تئوری که می‌خوانند در هتل هم از پایه شروع بکار کنند. به‌قول معروف خاک هتل را بخورند، یعنی با پوست و خونشان هتل را حس کنند و عملاً در جریان کار قرار بگیرند. تجربه در کنار تحصیل می‌تواند موفق باشد و هیچ‌یک به تنهایی جوابگو نیست.

  • از هتل بزرگ داریوش بگوئید؟

ساخت هتل بزرگ داریوش در سال ۱۳۷۶ شروع شد و در سال ۱۳۸۲ به بهره‌برداری رسید. هتل بزرگ داریوش دارای ۱۲۳ هزار متر مربع زمین است که تنها ۵۵۰۰ مترمربع آن سطح اشغال هتل قرار گرفته. در واقع این هتل در ۴ طبقه بالغ بر ۲۲ هزار متر زیر بنا دارد. که نزدیک به ۱۱۸ هزار متر مربع از زمین هتل بزرگ داریوش را فضای سبز کم نظیر شامل؛ باغ، دریاچه اختصاصی، استخرها و خدمات عمومی تشکیل داده است.

تعداد پرسنل این هتل در حال حاضر حدود ۲۱۰ نفر می‌باشد و چهارده دپارتمان مختلف در هتل مشغول بکار هستند که هر دپارتمان توسط یک مدیر با تجربه اداره می شود.

امکانات هتل شامل رستوران، کافی شاپ، روم سرویس، سالن بیلیارد، سالن بدنسازی، استخر آقایان، استخر بانوان، رنت کار، دوچرخه و اسکوتر برقی ، زمین تنیس، پینت بال، دکتر ماهی، ماساژ تایلندی ، غواصی ، عکاس حرفه ایی و …

هتل بزرگ داریوش کیش

  • وجه تمایز هتل بزرگ داریوش با دیگر هتل‌ها در چیست؟ در واقع چرا یک گردشگر باید هتل بزرگ داریوش را انتخاب کند نه هتل دیگر؟

همان‌طور که در خبرها آمده است هتل داریوش برای چندمین سال بعنوان برند برتر از نظر مردم ایران  معرفی شد . ضمنا اسکار گردشگری سال ۲۰۱۵ توسط سازمان جهانی سفر  world travel award به هتل داریوش رسید؛ خوب مردم این اخبار را دنبال می‌کنند و به وجود این هتل در کشورشان افتخار می‌کنند. به‌خاطر همین هتل داریوش در بین مردم خوب ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

  • از آخرین تغییرات و پروژه‌های در دست اجرای هتل بگوئید؟

در آینده‌ای بسیار نزدیک تغییرات گسترده‌ای در هتل داریوش رخ خواهد داد. در واقع یک سورپرایز برای دوستداران هتل داریوش که به وقتش اطلاع رسانی خواهد شد.

  • هتل داریوش را در یک جمله توصیف کنید؟

“محبوب‌ترین هتل ایران طبق نظرسنجی های اعلام شده “

  • در نهایت حرف آخر….

حرف آخر اینکه تشکر ویژه می‌کنم از سایت وزین و زیبای “کیشوند نیوز” به‌خاطر پیگیری مطالب گردشگری کیش؛

همچنین به نمایندگی از کارکنان هتل داریوش تشکر بسیار فراوان از جناب آقای مخمل باف مدیر کل محترم هتل بخاطر آموزش‌های تخصصی ایشان در رشته هتلداری در طول همه این سال ها.

خبرنگار کیشوند نیوز: جواد جعفری

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=885
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. با تشکر از کیشوند نیوز.مصاحبه خوبی بود.لطفا در مورد پروژه پدیده هم گزارشی تهیه کنید.

  2. گزارش خوبی بود، امیدوارم پر قدرت به کارتون ادامه بدین

  3. سایتتون خیلی خوبه.هتل داریوش شیکه کاش هتل سبز کوروش هم که قرار بود بسازن میساختن.

  4. عالی بود هتل داریوش نماد تمدن ایرانه

  5. تشکر از سایت کیشوند نیوز بابت مصاحبه .هتل داریوش عالیه