• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

رشد ورود گردشگران از مسیر دریایی به جزیره کیش

  • کد خبر : 8742
  • 11 دی 1396 - 10:54
رشد ورود گردشگران از مسیر دریایی به جزیره کیش

با ورود بیش از ۳۹ هزار مسافر، آمارگردشگران دریایی کیش در فصل پاییز رشد سه در صدی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرد.

به گزارش کیشوندنیوز از روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش، در سال جاری در طول سه ماهه پاییز  ۳۹ هزار و ۲۹۳ مسافر از بنادر چارک و لنگه وارد جزیره کیش شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که آمار ورود مسافر از مسیر دریایی ۳۷ هزار و ۹۸۲ نفر بوده است رشد ۳ درصد ی را نشان می دهد.

در همین مدت ۲۶۲ هزارو۸۳۲ تن کالا شامل کالاهای تجاری، لوازم حفاری، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، مواد سوختی و کالاهای متفرقه از بنادر داخلی به کیش وارد و ۲۴ هزار و ۱۰۲ تن کالا از کیش به بنادر داخلی فرستاده شده است.

همچنین در سه ماهه پاییز سال جاری ۱۴ هزار و ۸۶۶ تن کالا از بنادر خارجی به کیش وارد و یک هزار و ۲۹۸ تن کالا از بندر کیش به بنادر خارجی صادر شده است.

بر اساس آمارها، در این مدت بندر کیش محل ورود ۱۱ هزار و۷۰۷ وسیله نقلیه و خروج  ۱۱ هزار و ۲۱۳ خودرو شامل انواع کامیون، ماشین آلات، خودروهای سنگین و سواری بوده است.

همچنین در طول این سه ماه، ۵۶ هزار و ۲۹۴ مسافر از خدمات شناورهای تفریحی و گشت دور جزیره بهره مند شدند و ۳۴۲ نفر نیز از بندر کیش به جزیره هندورابی سفر کرده اند که آمار مسافران هندورابی نسبت به سه ماهه پاییز در سال گذشته رشد ۲۸ درصدی را تجربه کرده است.

بندر تجاری کیش در شمال شرقی جزیره واقع شده و با توجه عدم دسترسی به حمل و نقل جاده‌ای، شاهرگ حیاتی در حمل و نقل کالا به کیش محسوب می‌شود.

بندر کیش در حال حاضر دارای ۲۰ پست اسکله عمومی، نفتی، رو-رو و مسافری با ظرفیت پهلو دهی به شناورهای ۶ هزار تن و حداکثر آبخور ۵/۷–متر در حوضچه شماره یک است. در حوضچه شماره دو دارای اسکله هایی با ظرفیت۱۲ هزار تن با آبخور ۵/۹–متر است که با تکمیل ساخت اسکله ­های جدید در حوضچه شماره ۳، امکان پهلو‌ دهی به شناورهای ۳۵ هزار تن با آبخور۱۴- متر نیز فراهم خواهد می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8742
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.