• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

فروش بلیت شناورهای بندرگاه کیش در پیشخوان‌های بانک انصار

  • کد خبر : 8739
  • 10 دی 1396 - 12:37
فروش بلیت شناورهای بندرگاه کیش در پیشخوان‌های بانک انصار

مدیر فناوری بانک انصار در جزیره کیش از اضافه شدن فروش بلیت شناورهای بندرگاه کیش در دستگاه‌های پیشخوان این بانک خبر داد.

پیشخوان بانک انصاربه گزارش کیشوند نیوز، شهر الکترونیک، شهری است که در آن شهروندان می‌‏توانند کلیه خدمات دستگاه‏های دولتی و بخش خصوصی را از طریق شبکه ملی اطلاعات کشور و یا سایر شبکه‏ های جهانی دریافت کنند. در واقع، دریافت خدمات الکترونیکی در شبکه‌ای امن و ۲۴ ساعته از مزایای شهر الکترونیک است.

یک شهر الکترونیک استاندارد باید بتواند با به‌ کارگیری جدید‌ترین فناوری‌های ارتباطی، نرم ‏افزاری و سخت افزاری زمینه دسترسی شهروندان به کلیه خدمات و اطلاعات مجاز دولتی و بخش خصوصی را با امنیت بالا فراهم کند. خدمات شهر الکترونیک شامل تجارت الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، رأی گیری الکترونیکی، دولت الکترونیکی و سایر خدمات الکترونیکی برخط (آنلاین) است.

در ادوار گذشته مدیریت حاکم بر منطقه آزاد کیش همواره بحث‌هایی برای تبدیل جزیره کیش به “جزیره الکترونیک” و پایلوتی برای دیگر شهرها مطرح بوده است که معمولاً با بی مهری و بی‌توجهی روبه‌رو شده و در حد همان شعارها باقی مانده است البته گاهاً کارهایی هم در این زمینه صورت گرفته شده است.

در این بین بانک انصار با نصب دستگاه‌های پیشخوان در سطح جزیره توانسته در راستای این شعار حرکت کند. این بانک بعد از اجرای پروژه‌های الکترونیکی کردن برخی خدمات “بیمارستان کیش” و “تله کیش” که در نوع خود در کشور منحصر به فرد بوده و در این زمینه جزیره کیش را پایلوتی برای دیگر شهرها قرار داده، و همچنین اجرای پروژه‌های “ترخیص کالا از گمرک” و “فروش بلیت الکترونیک پلاژ بانوان”، حالا خبر از اضافه کردن قابلیت “فروش بلیت الکترونیکی شناورهای مسافربری بندرگاه کیش” به دستگاه‌های پیشخوانش را می‌دهد.

در این رابطه مهندس خدابخش مدیر فناوری بانک انصار شعبه کیش در گفت‌وگو با پایگاه خبری کیشوند نیوز اعلام کرد: بعد از هفته‌ها تلاش تیم فنی بانک انصار و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش، از امروز فروش بلیت شناورهای مسافری به‌صورت الکترونیکی بر روی دستگاه‌های پیشخوان بانک انصار انجام خواهد گرفت.

خدابخش یکی از امکانات خاص این پروژه را اتصال درگاه بانکی به سامانه ثبت احوال برشمرد و افزود: در صورت تکمیل این پروژه اطلاعات مسافران از ثبت احوال استعلام می‌گردد و بر روی سیستم بندر کیش ارسال می‌شود که با تکمیل پروسه احراز هویت و استعلام از سامانه ثبت احوال این پروژه به لحاظ فنی کاملترین و پیشرفته‌ترین پروژه در سطح کشور می‌باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمامی دستگاه‌های پیشخوان بانک انصار که در جزیره کیش هستند دارای این قابلیت می باشند، گفت: این قابلیت تا آخر هفته بر روی دستگاه‌های داخل پایانه مسافربری بندرگاه کیش نصب خواهد شد و از اوایل هفته آینده نیز به کلیه دستگاه‌های پیشخوان بانک انصار در سطح جزیره افزوده خواهد شد. بعد از این دیگر مسافران دریایی از هر جایی می‌توانند بلیت را تهیه کنند و از ازدحام و سردرگمی در پایانه کاسته خواهد شد. وی افزود: ان‌شالله قصد داریم از طریق ربات تلگرام نیز انجام این کار را انجام دهیم و پروسه‌های موجود را ساده‌تر کنیم.

وی همچنین در رابطه با استرداد احتمالی بلیت‌های خریداری شده افزود: استرداد بلیت شناورها طبق قوانین استرداد آژانس‌های هواپیمایی عمل می‌شود. یک سامانه پیامکی کار پشتیبانی خرید را انجام می‌دهد و در صورت خراب بودن دریا و تغییر ساعت کشتی از طریق همین سامانه پیامکی به مسافران از قبل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مهندس خدابخش در رابطه با برنامه‌های در دست اقدام این بانک در جزیره کیش افزود: ان‌شاله با کمک دوستان و همکاری بخش‌های مختلف، پروژه‌های کارت سلامت، ساماندهی سیستم شناورهای حمل خودرو، جرایم راهنمایی و رانندگی برای خودروهای سرزمین اصلی و جزیره و عوارض ورود به جزیره را تا قبل از پایان سال به انتها خواهیم رساند. بحث کانتر اتوماتیک بار و مسافر برای فرودگاه کیش نیز از جمله مواردی است که پیگیر آن هستیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8739
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام به همشهریان جزیره کیش خواهش می کنم از شما که از بندرگاه ها مانند خانه خود مراقبت کنید اشغال نریزید از این طبیعت لذت ببرید