• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

بررسی تویوتا کمری ۲۰۱۸ (+تصاویر)

  • کد خبر : 8732
  • 09 دی 1396 - 17:45
بررسی تویوتا کمری ۲۰۱۸ (+تصاویر)

کمری ۲۰۱۸ با ارتفاع کمتر و عرض بیشتر انتظارات اسپرتی بودن را برآورده می کند، اما آن چیزی که مهم تر است، مرکز ثقل خودروست که در حدود یک اینچ پایین تر آمده است و موجب بهبود عملکرد دینامیکی خودرو در حین رانندگی شده است.

از زمانی که برنامه ی ماشین هفته (موتور ویک) در سال ۱۹۸۱ بر روی آنتن رفت، تاکنون هفت نسل از تویوتا کمری به بازار عرضه شده است و در پانزده سال اخیر توانسته عنوان پر فروش ترین خودرو در ایالات متحده را کسب کند. اما خودروهای سدان به صورت کلی به سرعت در حال واگذاری رقابت در بخش خودروهای های خانوادگی به خودرو های شاسی بلند ترکیبی (SUV) و کراس اوورها هستند. با توجه به این موضوع، تویوتا وعده داده که نسل هشتم تویوتا کمری که در سال ۲۰۱۸ عرضه می شود هیجان انگیز تر از نسل قبلی است، اما ما این وعده ها را قبلا شنیده بودیم. بنابراین ، باید ببینیم آیا کمری جدید می تواند جریان رقابت را به نفع سدان ها تغییر دهد یا خیر؟!

تویوتا کمری به عنوان یک معیار برای تحول خودرو های سدان محسوب می شود و حتی فروش آن به مناطق بومی آمریکا نیز گسترش پیدا کرده است. ما در مورد فروش سالیانه چهارصد هزار کمری در آمریکا صحبت می کنیم بنابراین تویوتا کمری ۲۰۱۸ هنوز یک خودروی مهم برای تویوتا محسوب می شود.
راندن این خودرو که مجهز به شاسی جدید جهانی تویوتا است که طراحی جدیدی نیز دارد، تمام انتظارات را به عنوان یک خودروی جدید برآورده می کند. کمری ۲۰۱۸ با ارتفاع کمتر و عرض بیشتر انتظارات اسپرتی بودن را برآورده می کند، اما آن چیزی که مهم تر است، مرکز ثقل خودروست که در حدود یک اینچ پایین تر آمده است و موجب بهبود عملکرد دینامیکی خودرو در حین رانندگی شده است.
انتخاب های موتور برای این خودرو با موتور های جدید ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر خطی شروع می شود که ۲۸ اسب بخار از نسل قبل قدرت بیشتری تولید می کنند تا توان خروجی آن به ۲۰۶ اسب بخار برسد و گشتاور نیز تا ۲۵۲ نیوتون متر افزایش یافته است. بر خلاف این اعداد، ما در طی تست احساس فقدان گشتاور که منجر به اسپرت بودن باشد را داشتیم. پس نتیجه میگیریم که این موتور چهار سیلندر کاملا برای مصرف سوخت اقتصادی تدارک دیده شده است.
در واقع رتبه بندی مصرف سوخت این خودرو به صورت ۲۹ مایل با یک گالن در شهر (۸٫۱۱ لیتر در صد کیلومتر)، ۴۱ مایل با یک گالن در بزرگراه(۵٫۷۳ لیتر در صد کیلومتر) و ۳۴ مایل با یک گالن در حالت ترکیبی (۶٫۹۱ لیتر در صد کیلومتر) بدست آمد.

موتور ۳٫۵ لیتری وی شکل شش سیلندر نیز برای این خودرو موجود است که بروز رسانی شده است، که ۳۰۱ اسب بخار و ۳۶۲ نیوتون متر گشتاور تولید میکند که گزینه‌ی انتخابی ما برای رانندگی سر زنده و اسپرت است. اما هر دو موتور به یک جعبه دنده ی یکسان هشت سرعته ی با مصرف اقتصادی متصل هستند.
کمری هیبرید نیز مثل همیشه با یک موتور بنزینی ۲۰۸ اسب بخاری و گیربکس CVT بازگشته است. کمری هیبریدی همانند گذشته عملکرد نرمی را از خود نشان می دهد و می توانید انتظار مصرف سوخت ۵۲ مایل با یک گالن (۴٫۵ لیتر در صد کیلومتر) را از آن داشته باشید.

اما بزرگترین خبر برای ما در ایالات متحده ، تلاش برای اضافه شدن هیجان بیشتر به این خودروست ، تعلیق کاملا مستقل کمری جدید حالا به دو اتصال جناغی در عقب که بر هندلینگ خودرو تمرکز دارند مجهز گردیده است.
شما آگهی های فروش این خودرو را بیشتر در مدل های SE و XSE خواهید دید، که عملکرد پر تکاپو تری دارند. به خصوص مدل XSE با موتور شش سیلندر وی شکل که به شما بیشتر هیجان وعده داده شده را ارایه خواهد داد. ولی آیا واقعا هیجان و نشاط بیشتری را در زمان رانندگی حس خواهیم کرد؟
خب جواب مثبت است، اما بیشتر این هیجان و نشاط از تعلیق عقب جدید و سنگینی فرمان که بر عملکرد خودرو تاثیر می گذارد بدست می آید. پس می توان گفت که هنوز این خودرو یک کمری است و به جرات می توانیم هنوز بگوییم عملکرد دقیق و حساب شده ای دارد اما مقدار بیشتری فولاد ضد زنگ در ساخت بدنه ی خودرو استفاده شده که موجب ایجاد سر و صدا و جیغ لاستیک ها در زمان حرکت می شود.
افرادی که راحتی بیشتر را ترجیح می دهند می توانند یکی از مدل های L ، LE یا XLE را انتخاب کنند.

ولی صرف نظر از مدل انتخابی ، هیچ کدام از مدل ها راحتی مورد انتظاری که ما توقع داریم را برآورده نمی کنند. اما به جای آن طراحی داخلی بسیار خوب را داریم، شما شاهد یک طراحی داخلی سیال خواهید بود که خطوط طراحی زیبا و مطلوبی دارد تا آن جا که برای خریداران همیشگی تویوتا چندان آشنا به نظر نمی رسد.
به علاوه روکش صندلی ها اندکی غیر معمول به نظر می رسند ، اما مهم تر از روکش این است که صندلی ها همچنان راحت هستند و برای مسافت های طولانی سفت و مجهز هستند.
سیستم ارتباطی توسط Entune 3.0 برای این خودرو تدارک دیده شده که سیستم کاربر پسندی نیست. با این وجود نشانگر های آن به راحتی قابل خواندن هستند ، و یک هد آپ دیسپلی تمام رنگی نیز در دسترس است. دوربین عقب نیز به صورت استاندارد بر روی تمامی مدل ها نصب شده است.

به منظور رعایت نکات اساسی مصرف خانوادگی، سیستم ایمنی فعال به همراه رادار کروز کنترل و ترمز اتوماتیک به صورت استاندارد بر روی این خودرو قرار گرفته است.
اگر خبر بدی وجود داشته باشد در مورد فضای بار است که از ۴۳۶ لیتر به ۴۲۷ لیتر کاهش پیدا کرده است، اما هم چنان فضای بار بسیار مفید است ، به خصوص قابلیت تا شدن ۴۰/۶۰ صندلی های عقب در بیشتر مدل ها وجود دارد.
کمری جدید در بخش طراحی خارجی بیشترین هیجان را ایجاد می کند، همانند گذشته در مدل های سطح بالا طراحی بهتری را شاهد هستیم به خصوص حالت تهاجمی که مقدار زیادی از آن از مدل های لکسوس قرض گرفته شده است.
قیمت گذاری کمری جدید بسیار رقابتی است، شروع قیمت این خودرو از مدل L است که بهایی برابر ۳۸۰/۲۴ دلار دارد و نهایتا در بالاترین مدل یعنی XSE V6 ، رقم پرداختی به ۸۳۵/۳۵ دلار می رسد.

حال سوال این است که تویوتا توانسته با ارایه ی مدل کمری ۲۰۱۸ در صدر سگمنت خود قرار گیرد و علاقه ی شدید خریداران را که تمایل به SUV ها دارند ملایم تر کند یا خیر؟ پاسخ مثبت است، زیرا ما فکر میکنیم تویوتا توانسته است این کار را انجام دهد. کمری ۲۰۱۸ خودرویی است که هم در زمان نگریستن و هم در زمان رانندگی کردن جذاب و هیجان آور است، با این وجود فورد فیوژن اسپرت و فولکس واگن پاسات چیزی برای نگرانی در رقابت با کمری ندارند . کمری تمام بروز رسانی های تکنولوژیکی و ایمنی که در بازار امروز انتظار می رود را اجرا کرده ، با این حال آنقدر تغییر نکرده که موجب روی گردانی طرفداران وفادار تویوتا کمری شود.
با یک هوندا آکورد و یک نیسان آلتیمای جدید که بزودی عرضه می شوند ، می توانیم امید داشته باشیم که کمری شروع یک حرکت خوب است ، یک رنسانس در خانواده ی سدان های متوسط در حالی که این روزها کراس اوورها بازار را تصرف کرده اند.






منبع: خودروبانک

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8732
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.