• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

پارک حیات وحش در کیش ساخته خواهد شد

  • کد خبر : 863
  • 24 شهریور 1395 - 22:06
پارک حیات وحش در کیش ساخته خواهد شد

پارک حیات وحش با هدف ایجاد محدوده ای امن برای آهوان جزیره و افزایش جاذبه های گردشگری کیش، در زمینی به مساحت تقریبی ۲۰۰ هکتار در محدوده جنوب فرودگاه جزیره کیش ساخته می شود. به گزارش کیشوند نیوز، پیش از این و به دلیل افزایش جمعیت آهوان و محدودتر شدن زیست گاه آنها که حاصل […]

پارک حیات وحش با هدف ایجاد محدوده ای امن برای آهوان جزیره و افزایش جاذبه های گردشگری کیش، در زمینی به مساحت تقریبی ۲۰۰ هکتار در محدوده جنوب فرودگاه جزیره کیش ساخته می شود.

به گزارش کیشوند نیوز، پیش از این و به دلیل افزایش جمعیت آهوان و محدودتر شدن زیست گاه آنها که حاصل از توسعه عمرانی کیش در سالهای اخیر بود، این بخش از جزیره که بهترین زیستگاه طبیعی برای آهوان منطقه است، برای حفاظت از آهوان حصار کشی شده بود که با توجه به اهمیت ایجاد سایتهای گردشگری طبیعی و علاقمندی گردشگران به آشنایی با حیات وحش در کیش، این سایت به عنوان محل ایجاد پارک حیات وحش کیش در نظر گرفته شد.

بر اساس این گزارش با توجه به آنکه پارک حیات وحش کیش از نظر ابعاد و گستردگی طرح در کشور بی نظیر است مراحل انتخاب مشاور با دقت نظر خاصی انجام شد. پس از آن با مطالعات دقیق‌ و بررسی شرایط اقلیمی جزیره کیش، راهکارهای افزایش جذابیت این پارک برای گردشگران، حفظ شرایط طبیعی سایت و هویت واقعی آن، فراهم کردن امکانات حضور گردشگران در پارک، طراحی اکولوژیک برای زیست آهوان، جذب پرندگان و افزایش تنوع زیستی با توجه به اقلیم و محدودیتهای همجواری گونه ها، در نهایت پارک حیات وحش کیش با تلفیق دو گزینه سافاری پارک و اکوپارک طراحی شد.

بر اساس اعلام معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش، در این پارک که مراحل ساخت آن نیمه دوم امسال آغاز می شود،گردشگران در میان جنگل های بکر کیش با صدها اصله درخت کهنسال کهور ایرانی و کنار،  از تماشای حیات وحش این جزیره مرجانی لذت خواهند برد. در این مجموعه فضایی نیز برای آموزش و پالایش روانی کودکان از طریق انس با طبیعت در نظر گرفته شده است. همچنین برای بالاتر بردن تطابق طرح با شرایط محیط زیست، جهت تامین آب آبیاری و برکه از روشهای سنتی جمع آوری آبهای سطحی استفاده می شود.

لازم به ذکر است در سال ۶۳، حدود ۳۰ راس آهو از جزیره خارک به کیش انتقال داده شد که از زمان رهاسازی آهوان در این منطقه ودر مدت ۳۲ سال گذشته، تا کنون جمعیت آنها به مرور افزایش یافته است. با توجه به نبود دشمن طبیعی، آب و هوای مناسب و فراهم بودن علوفه طبیعی و تغذیه دستی در جزیره، تعداد آنها در حال حاضر به بیش از ۷۵۰ راس رسیده که در سراسر جزیره خصوصا نواحی جنوبی, مرکزی و جنوب شرقی کیش پراکنده هستند. مشاهده این آهوان آزاد و آشنایی با شرایط زندگی آنها در محیط طبیعی جزیره کیش یکی از جذابیت های ویژه برای گردشگران داخلی و خارجی است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=863
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.