• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

برگزاری کارگاه سفال با بهره‌گیری از تکنیک لالجین در کیش

  • کد خبر : 8500
  • 27 آذر 1396 - 11:00
برگزاری کارگاه سفال با بهره‌گیری از تکنیک لالجین در کیش

هنرمند لالجینی از برگزاری کارگاه سفالینه‌های کیش و لالجین در جزیره کیش خبر داد و گفت: در این کارگاه قسمتی از کارهای اجرا شده بر روی سفال جزیره کیش با تکنیک سفالگری لالجین به نمایش گذاشته می‌شود.

ایرج گلزاری جمیل ، از برگزاری کارگاه سفالینه‌های کیش و لالجین در جزیره زیبای کیش خبر داد و اظهار کرد: این کارگاه فردا ۲۸ آذرماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در فرهنگسرای سنایی این جزیره برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مربی این کارگاه هنرمند لالجینی ایرج گلزاری است، بیان کرد: در این کارگاه قسمتی از کارهای اجرا شده بر روی سفال جزیره کیش با تکنیک سفالگری لالجین به نمایش گذاشته می‌شود.

این هنرمند لالجینی با بیان اینکه علاقمندان و هنرآموزان ضمن حضور در این کارگاه، با تکنیک‌های هنر دست سفال آشنا می‌شوند، گفت: با وجود اینکه ساخت سفال نیازمند بهره‌مندی از خاک مناسبی است، اما خاک جزیره کیش نیز رنگ و لعاب خاصی برای تولید سفال دارد.

وی با بیان اینکه حمایت از هنرمندان همواره موجب موفقیت‌های ارزشمندی می‌شود، افزود: زیبایی‌های این هنر در کیش را به پاس تلاش و حمایت از هنر لالجین به امیر پاک‌رقم شهردار سابق لالجین و بهجت عباسی معاون سابق صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی همدان تقدیم می‌کنم./خبرگزاری فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8500

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.