• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

«یمن»، تأسیسات اتمی امارات را هدف موشک «کروز» قرار داد

  • کد خبر : 8233
  • 12 آذر 1396 - 12:55
«یمن»، تأسیسات اتمی امارات را هدف موشک «کروز» قرار داد

نیروی موشکی ارتش یمن اعلام کرد که یک موشک کروز را به‌سوی نیروگاه‌های هسته‌ای «براکه» ابوظبی شلیک کرده است.

به گزارش کیشوند نیوز از خبرگزاری فارس، شبکه المسیره یمن امروز یکشنبه اعلام کرد که یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، تأسیسات اتمی «براکه» در ابوظبی امارات را هدف موشک قرار داده است.

المسیره که به جنبش انصارالله یمن نزدیک است در این خبر اعلام کرد که یک فروند موشک کروز بالدار به تأسیسات اتمی براکه در ابوظبی شلیک شده است.

نیروگاه اتمی ۳۰ میلیارد دلاری «براکه» در ابوظبی امارات، در ۵۳ کیلومتری غرب شهر الرویس، یکی از نیروگاه‌های کشور امارات و اولین نیروگاه اتمی این کشور با ظرفیت تولید ۵۶۰۰ مگاوات شامل ۴ رآکتور ۱۴۰۰ مگاواتی مدل APR-۱۴۰۰ طراحی شرکت برق کره (KEPCO) از نوع رآکتور آب فشرده پیشرفته است. قرار بود این نیروگاه امسال (۲۰۱۷) کار خود را آغاز کند.

این خبر در حالی منتشر شد که امروز یکشنبه یک منبع به روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» اعلام کرد که علت آشوب اخیر در صنعاء، طرح امارات و عربستان برای بازگرداندن خانواده علی عبدالله صالح به قدرت در یمن بود .

المسیره با اعلام این خبر، به نقل از یک منبع نظامی نوشت:‌ موشک کروز بالدار به دقت به هدف خود در ابوظبی اصابت کرد. این منبع جزئیات بیشتری بیان نکرد.

موشک کروز، موشک‌هایی قابل هدایتند که امکان تغییر چندباره مسیر و ارتفاع را تا قبل از رسیدن به هدف را دارند. این موشک از حیث شلیک شامل سه نوع زمین‌پایه، هواپایه و دریاپایه است و از حیث بُرد، موشک‌هایی از ۵۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر از آن وجود دارد.

یگان موشکی یمن که عربستان و امارات را دو متجاوز اصلی به این کشور می‌داند، پنجشنبه ۳۰ نوامبر، یک فروند موشک بالستیک میان‌برد به هدفی نظامی در عربستان شلیک کرده بود. منابع یمنی گفته بودند آن موشک نیز به هدف موردنظرش اصابت کرده است.

در خصوص نقش امارات در آشوب روزهای اخیر در صنعاء، وبگاه رأی الیوم همچنین به نقل از منبع مطلع خود فاش کرد که «طی دو هفته گذشته تماس‌های فشرده‌ای میان علی عبدالله صالح و ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات بوده تا طرحی جدید برای به قدرت رسیدن فرزند علی‌عبدالله صالح در یمن تکمیل و آماده شود».

روزنامه فرامنطقه‌ای «رأی الیوم» به نقل از این منبع که نامش را فاش نکرد نوشت: علت کودتای صالح علیه حوثی‌ها و دم زدن علنی او از عربستان، برنامه‌ای است که پشت پرده در ابوظبی در جریان است و هدفش بازگرداندن خانواده صالح به صحنه یمن است زیرا که عربستان با این مسئله موافقت کرده چون در عرصه نظامی یمن ناکام مانده و در عرصه سیاسی در پی تمام کردن نبرد است.

همزمان با این اتفاقات، مقامات جنبش انصارالله و دولت در صنعاء اعلام کرده‌اند که وضعیت تحت کنترل است. وزات کشور نیز صبح یکشنبه از محاصره «بقایای شبه‌نظامیان خائنان در نقاطی در صنعاء» خبر داد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8233
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.