• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

رشد بیمه، چهار و نیم برابر رشد تولید ناخالص ملی است

  • کد خبر : 7876
  • 08 آبان 1396 - 23:23
رشد بیمه، چهار و نیم برابر رشد تولید ناخالص ملی است

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در آیین افتتاح کیش اینوکس ۲۰۱۷ رشد بیمه را چهار و نیم برابر رشد تولید نا خالص ملی طی بیست سال گذشته خواند.

عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌ سازی و نهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور با اشاره به اینکه بازارهای مالی یکی از ملزومات مهم توسعه پایدار یک کشور است افزود: بانک، بورس و بیمه به عنوان سه ضلع فعالیت بازارهای مالی جهان است. در کشورما حجم سرمایه‌گذاری‌های خالص هزاران میلیارد دلار است و ریسک‌هایی که در این سرمایه‌های کشور نهفته شده حدود ۳ هزار میلیارد دلار بر آورد شده که متاسفانه فقط ۳۰ درصد آن زیر پوشش بیمه قرار دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۷۰ درصد سرمایه‌های کشور که زیر پوشش بیمه قرار دارند خارج از شمول بیمه هستند، اظهار داشت: فقط ۱۱ درصد دارایی‌های کشور از جمله منازل مسکونی زیر پوشش بیمه هستند؛ بالای ۸۰ درصد مردم ما پوشش بیمه عمر ندارند و ۹۰ درصد اتومبیل‌های موجود در کشور نیز فاقد بیمه بدنه هستند.

همتی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بیمه کشورمان بسیار بالاست افزود: در طول ۲۰ سال گذشته تلاش‌های فراوانی در صنعت بیمه انجام شده و ضریب نفوذ بیمه به ۲ و یک دهم درصد رسیده است. این مقدار می تواند تا ۳ برابر افزایش پیدا کند، زیرا بسیاری از سرمایه‌های کشور زیر نظر بیمه قرار ندارند.

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: ظرف ۲ سال گذشته رشد بیمه های عمر در کشور به دلیل رشد اقتصادی کشور ۷۰ درصد رشد داشته است.

همتی ادامه داد: با توجه به نیاز مبرم کشور به شورای ثبات بازارهای مالی، خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در طرحی تشکیل شورای ثبات با حضور وزیر اقتصاد و روسای بانک مرکزی، بیمه مرکزی، سازمان بورس را مطرح کرده است تا بتوانند هماهنگی و ثبات را در بازارهای مالی ایجاد کنند.

گفتنی است چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری کشور با حضور ۲۷۴ شرکت داخلی و ۵۸ شرکت خارجی تا ۱۱ آبان درجزیره کیش برگزار می‌شود.

منبع: پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7876
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.