• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

هوا و آب کیش قاتل دندان های کیشوندان

  • کد خبر : 7851
  • 08 آبان 1396 - 13:51
هوا و آب کیش قاتل دندان های کیشوندان

آریا شجاعی فر دندانپزشک گفت: دندان ها در آب و هوای کیش زودتر پوسیده می شوند و املاح موجود در آب کیش نیز موجب افزایش سرعت پوسیدگی دندان می شود.

دکتر آریا شجاعی فردکتر آریا شجاعی فر دندانپزشک گفت: در شرایط آب و هوایی کیش بدن افراد، کلسیم بیشتری از دست می دهد به همین علت استحکام دندان ها کاهش می یابد و زودتر پوسیده می شوند.

وی همچنین اعلام کرد که: املاح موجود در آب کیش نیز موجب افزایش سرعت پوسیدگی دندان می شود.

دکتر آریا شجاعی فر علت دردهای شدید دندان را، اعصاب حساس ، سفتی مینای دندان وپرخون بودن بافت های اطراف دندان و لثه عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از عوامل درد در ناحیه دندان و فک عفونت ریشه دندان است .
وی افزود: دردهایی که مانند نبض ضربان دارند دردهای ناشی از عفونت است و با دراز کشیدن افراد تشدید می شود چون فشار زیادی به عصب دندان وارد می شود.
دکتر آریا شجاعی فر رعایت بهداشت فردی مانند مسواک زدن روزانه ۲ بار و هربار حدود ۴ دقیقه با خمیر دندان کم و نخ کشیدن آرام لابه لای دندانها را به مدت۳ دقیقه درروز از راههای کنترل باکتری ها و تخمیر باقیمانده غذا در دهان عنوان کرد وگفت: فلورایدتراپی سالی یکبار توسط پزشک و شستشوی دهان با محلول های استاندارد دهان شویه ، عرضه شده در داروخانه ها و یا آب نمک رقیق سرد در پیشگیری از پوسیدگی ها موثر است.
دکتر آریا شجاعی فر در خصوص درد پس از خارج کردن دندان عقل از حفره دهان گفت: گاهی افراد در جراحی این دندان ها تعلل می کنند و التهاب دندان به استخوان فک آسیب می رساند به همین علت تا مدتها پس از جراحی ، درد همچنان ادامه دارد.
دکتر شجاعی فر نکشیدن سیگار و قلیان ، شستشو با آب نمک رقیق سرد و استفاده از مسکن هایی که پزشک تجویز کرده است را در کاهش و بهبود درد موثر دانست.
وی درخصوص ساختار دندان که ممکن است در برخی افراد مستحکم و در برخی دیگر سست باشد نیز گفت: تب های دوران نوزادی در شکل گیری مینای دندان افراد موثر است و هرچه این تب ها بیشتر باشد مینای دندان سست تر و پوسیدگی ها در بزرگسالی بیشتر خواهد شد.
دکتر شجاعی فر داروهای گیاهی مانند دنتول یا همان عصاره میخک را در کاهش درد و التهاب دندان مقطعی وکم تاثیر دانست و گفت: دندان های پوسیده حتما باید با مراجعه به پزشک درمان شوند./ منبع: خبرگزاری صداوسیما

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7851
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.