• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

یادداشتی برای مدیرعامل محترم جزیره کیش آقای دکتر انصاری لاری

  • کد خبر : 7841
  • 08 آبان 1396 - 11:22
یادداشتی برای مدیرعامل محترم جزیره کیش آقای دکتر انصاری لاری

یادداشت عمران حاجی عرب برای مدیرعامل محترم جزیره کیش آقای دکتر انصاری لاری.

*تحریریه کیشوند یوز: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های ارسالی توسط مخاطبین کیشوندنیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود از طریق بخش دیدگاه ها در پایین همین صفحه یا ارسال یادداشت / خبر، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

کیشوند نیوز; عمران حاجی عرب

عمران حاجی عربدرود و خدا قوت بر مدیر عامل اندیشمند ، ارزشی و اخلاق مدار به معنای واقعی کلمه جناب دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری عزیز و دوست داشتنی.

درود خدا بر تمام شیر مردان میهن اسلامی مان که در بین مان نیستند تا تاریخ جاودان آیندگان در قلب تاریخ ایران، کشور شیران ماندگارند. همه شهدا، مفقود الأثرها، مفقود الجسدها ، شیر مردان جانباز یا شهدای زنده، همچنین رزمندگانی که درد و رنج اسارت کشیدند و در کل همه ایثارگران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و همه پدرها و مادرها و خانواده هایشان.

بعنوان برادر شهیدی کوچک از سال‌های سخت و طاقت فرسای کیش و از کوچکترین روستای مرز اصفهان و چهارمحال و بختیاری در اوایل جنگ، زمان شهادت برادر نوجوانم، حضرت امام (ره) نماینده وقت خود در بنیاد شهید را تا کوچکترین روستا فرستادند تا از مادر شهید مقاومت روستایی (تنها شهید روستا) را که با دستان خود شهید نوجوانش را در قبر نهاده بود، قدردانی و سپاسگزاری کند، به بزرگی قدر دانی امام راحل از مادر شهیدم ، هزاران قدردانی، هزاران سپاس و فراوان درود بر جنابعالی در جهت حمایت و تجلیل از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران ایران، جزیره زیبای کیش

به‌واسطه سه دهه زندگی کیش و جوانترین کاندیدای اصلاح طلب اولین دوره شورای شهر کیش در بیست سال قبل و در سال جاری نیز افتخار هم گروهی و یکی از پنج کاندیدای لیست امید شورای شهر کیش را داشته ام، با جرات و شجاعت ، به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم همانگونه که اشاره کرده‌اید لازمه توسعه ، پیشرفت و تحول اساسی منطقه آزاد کیش ، اتحاد ، همدلی و همراهی مردم منطقه و کیشوندان عزیز و گرامی هست، کیشوندان عزیز و دوست داشتنی نیز همگی متحد ، یکدل و یکپارچه علاوه بر همراهی و همدلی ، در این راه رشد توسعه تحول گرایانه و مدیریت نوین مورد نظر جناب عالی، هم زبان شما هم هستیم. در همین مدت اندک حضور گرم ، صمیمی ، با صداقت ، ساده و بی آلایش و بدور از تشریفات زائد و بوروکراسی ها، جنابعالی خود زبان گویای کیشوندان گرامی شده اید .

همانگونه که “جانا سخن از زبان ما می گویی ” از بدو ورود به کیش و انرژی بسیار مثبت مراسم معارفه و اخلاق بزرگ منشآنه که با وجود داشتن مسئولیت بالا از اوایل انقلاب و در دولت‌های موفق و سمت‌های دو استانداری بزرگ و وسیع و معاونت وزیر کشور و ریاست سازمان ثبت احوال کشور ، در واقع به جرات می‌توان گفت که جنابعالی منت بر کیش و برای کیشوندان گرامی از ابتدا سنگ تمام گذاشته اید، آن‌هم در این دوره‌ای از شرایط سخت اقتصادی کشور که با وجود گذشت چهار سال از دولت تدبیر و امید، ما همچنان تاوان سنگین و خسارات غیر قابل جبران دولت‌های نهم و دهم در کیش زیبا را نیز، شاهدیم، همانند سایر نقاط کشورمان و بی تدبیری‌ها و مدیریت‌های پر اشتباه دولت‌های نهم و دهم ، را کیشوندان عزیز هم تحمل کرده و درد و زجر دو دولت نهم و دهم و مدیران شان را به‌ناچاری تحمل کرده‌اند و سختی های آن را کشیده اند.
بعنوان مثال عینی: از نمونه کوچک یک وقت گرفتن ساده از مدیران وقت و معاونان دولت‌های نهم و دهم، برای کیشوندان و سرمایه گذاران تا ما کارکنان و کارگران سازمان و شرکت‌های تابعه، که تا ماهها و چه بسا یک سال یا دو سال و بیشتر و یا در نهایت بعد هم جابجایی و دوباره روز از نو …..

مثال عینی دیگر به‌جهت سالها کار سرمایه گذاری در واحد اقتصادی سرمایه گذاری در اواخر دولت دهم ، سرمایه گذاری که حدود بیش از چهار دهه فعالیت سرمایه گذاری در کشور اسپانیا داشت و جدیدا در چین هم شروع به سرمایه گذاری سنگین کرده بود (بطوریکه ٢ هفته اسپانیا ، و دو هفته چین بود) و بخاطر عرق به میهن عزیزمان دوست داشت در کیش نیز در زمینه گردشگری و تفریحات آبی و یا تفریحات خشکی سرمایه گذاری بکند و خلاصه بعد از چندین ماه پیام و ایمیل و تماس تلفنی و اینترنتی به کیش آمدند و حتی هر شرایطی را هم ( استیجاری یا قطعی ) حاضر به قرارداد و اجرای پروژه بودند که متاسفانه معاون وقت اقتصادی حتی حاضر به جلسه و وقت گذاشتن برای این سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور هم نشدند (دوره‌ای که اگر منفعت شخصی نبود معمولا قراردادی به نتیجه نمی‌رسید).
کوتاه سخن اینکه در دولت‌های نهم و دهم مدیرانی که شاید اولین و آخرین پست و سمت دولتی شان را در کیش تجربه می‌کردند و بدون شرایط احراز پست ، شایستگی ، لیاقت ، دانش و تجربه مناطق آزاد ، شناخت ، تخصص مربوطه و فقط با توسل به سفارش های گوناگون، گیره یا سنجاق شدن به افراد صاحب قدرت ، مقام های با نفوذ و یا افراد ملونی که در هر دوره مدیریتی همچون رنگین کمان رنگ رنگ، دائماً نان را به نرخ روز می‌خورند، ضربات، خسارات و زیان های جبران ناپذیر اقتصادی، اجتماعی و معنوی بر کیش و کشور عزیزمان و بر سرمایه‌های ملی و منطقه‌ای مان وارد می‌کنند.

اگر چه کیشوندان قدیمی عزیز و دوست داشتنی که تنها سرمایه های اجتماعی گرانبها و ارزشمند کیش و نیز میهن عزیزمان، هستند. و دُر گرانبها ، ارزشمند و خصوصیات شیشه و آینه وار کیش زیبا ، مرجانی و مروارید خلیج پارس ، تنها و تنها مدیران دلسوز ، عاشق ، جسور ، پر دل و جرات ، شجاع و گرانبها را عاشقانه پاس میدارد و تا قلب تاریخ برای ایندگان تا اعماق قلب خود ماندگار خواهد کرد.
و ان‌شاءالله به یاری خدا و کمک تک تک کیشوندان عاشق کیش و دوستدار واقعی وطن عزیزمان جنابعالی نیز یکی از آن دُر ، مروارید غلتان و گرانبهای ماندگار در اذهان و قلوب خونگرم مردم و تاریخ کیش باشید.

 

بی نهایت سپاسگزارم
عمران حاجی عرب
دانشجوی دکتری مدیریت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7841
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.