• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

برگزاری جلسه توجیهی طرح ایراپن و کلاس آموزشی مدیریت استرس شغلی

  • کد خبر : 7815
  • 06 آبان 1396 - 11:48
برگزاری جلسه توجیهی طرح ایراپن و کلاس آموزشی مدیریت استرس شغلی

بیماریهای غیرواگیر از مهمترین موانع توسعه کشورها هستند و هزینه های سرسام آور ناشی از این بیماریها هر نظام بهداشتی و درمانی را با چالش های عدیده ای رو به رو می کند.

دکتر یگانه پزشک مرکز توسعه سلامت کیش در این جلسه گفت: چهار بیماری دیابت، پرفشاری خون، سرطان و بیماری های مزمن تنفسی به همراه چهار عامل خطر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات مهمترین علل مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیر واگیر هستند که احتمال مرگ ناشی از بیماری های غیرواگیر را افزایش میدهند.  به همین دلیل سازمان جهانی بهداشت کنترل این بیماری ها و عوامل زمینه ساز آن ها را به عنوان هدف اصلی با کاهش ۲۵ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر تا سال ۲۰۲۵ تعییر نکرده است.

از آن جایی که بخش اعظم بار بیماری ها در کشور ما نیزبه بیماری های غیرواگیر مربوط می شود، باید در نظر داشت که پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر می تواند یکی از مؤثرترین راهکارها برای کاهش بار بیماری هایی باشد که به نظام سلامت کشور تحمیل می شوند.

برنامه ایر اپن نیز در راستای مجموعه مداخلات اساسی پیشنهادی سازمان جهانی بهداشت، طراحی گردیده است. تا در سراسر کشور مطابق با روند تحول سلامت در حوزه بهداشتبه اجرا درآید.

امید می رود اقداماتی اساسی در راستای پیشگیری و کنترل این بیماریها در نظام سلامت صورت پذیرد و در نتیجه آن، بار بیماری ها  و عوارض و ناتوانی  ناشی از آن ها در طول زمان کاهش یابد.

شایان ذکر است این کلاس آموزشی در سالن شهید همت مرکز سلامت بوعلی و با حضور کلیه مراقبان سلامت، پزشکان و پرسنل مرکز برگزار شد.

کلاس آموزشی مدیریت استرس شغلی ویژه معلمان ابتدایی در کیش برگزار شد

فریبا مهدوی کارشناس سلامت روان مرکز توسعه سلامت کیش در جمع معلمهای دلسوز کیش در خصوص موضوع استرس  توضیح داد : واقعیت این است که استرس همیشه برای انسان مضر نیست. در واقع خیلی ها معتقدند انسان برای حفظ سلامت خود تا حدودی به استرس نیاز دارد. وقتی استرس به شکل انگیزه ای مثبت کار می کند، سودمند به حساب می آید، اما اگر از این حد مطلوب فراتر برود، استرس ضررش از فایده اش بیشتر می شود.

 وی ادامه داد :مساله استرس در همه مشاغل مطرح است، اما در ارتباط با شغل معلم، استرس معنای خاصی پیدا می کند، چون یک معلم، علاوه بر مسایل و مشکلاتی که در همه افراد مطرح است، با برخی مسائل و مشکلات که صرفا ناشی از نوع شغل وی است نیز مواجه می شود.

یکی از عوامل مهم دیگر در ارتباط با استرس ناشی از شغل معلمی، مسئولیتی کلی است که معلم در قبال دانش آموزان و به طور کلی جامعه به عهده دارد. مسوولیت ساختن آینده یک جامعه از بزرگ ترین آنهاست و چنانچه تحقیقات نشان داده اند یکی از عواملی که در هر شغلی می تواند موجب استرس بیش از حد شود، همانا داشتن مسوولیت در مقابل افراد است.

مهدوی گفت : معلمان می توانند از طریق فنون آرام سازی، اختصاص وقت به خود، مشخص کردن اولویت ها، برقراری روابط صمیمی با دیگران و داشتن انتظارات واقع بینانه از استرس ناشی از کار خود بکاهند.

در این کلاس آموزشی در خصوص انواع استرس ،استرس در محیط کار و تاثیر آن بر سلامت و راهکارهای مقابله با آن ،افسردگی در محیط کار ،بهداشت روانی مسئولین مدرسه ،نقش مشاور در تامین بهداشت روانی و فرهنگ سازی آموزش داده شد.

شایان ذکر است این کلاس آموزشی در سالن اجتماعات مدرسه مولوی و باحضور معلمان و مدیران و مربیان مدارس ابتدایی برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7815
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.