• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
8

تجمع کارگران کیش چوب مقابل دفتر اشتغال منطقه آزاد کیش/ کارفرما:علت بدحسابی رکود بازار مسکن است

  • کد خبر : 7744
  • 03 آبان 1396 - 14:53
تجمع کارگران کیش چوب مقابل دفتر اشتغال منطقه آزاد کیش/ کارفرما:علت بدحسابی رکود بازار مسکن است

حدود ۲۰۰ کارگر شاغل در مجموعه کارخانه «کیش چوب» از ۸ تا ۱۲ ماه مطالبات مزدی طلبکار هستند. به گفته کارفرمای این واحد صنعتی؛ رکود بازار مسکن باعث این بدحسابی بوده است.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایلنا، گروهی از کارگران«کیش چوب» که تعداد آنها به ۲۰۰ نفر می رسد ،در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در وضعیت شغلی و و پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود می‌خوانند، صبح امروز چهارشنبه (سوم آبان )مقابل دفتر اشتغال منطقه آزاد کیش تجمع کردند.

طبق ادعای کارگران معترض در حال حاضر فعالیت تولیدی این واحد تولیدی به سبب رکود  بازار کار موقتا متوقف شده وکارگران کاری برای انجام دادن ندارند.

کارگران معترض می‌گویند: افزایش مشکلات کیش چوب باعث شده‌است تا کارفرما از یک ماه قبل درب‌های کارخانه را  به روی کارگران بسته است.

این کارگران همچنین مدعی‌اند؛ جدا از بلاتکلیفی در وضعیت شغلیشان ،در حال حاضر هر یک از کارگران بابت ۸ تا ۱۲ ماه مطالبات مزدی از کارفرما  طلبکارند.

به نقل از کارگران کیش چوب گفته می شود،آخرین حقوقی که دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد شهریور ماه سال ۹۵ است که در خرداد ماه سال جاری توسط کارفرما به حساب بانکی آنها واریز شده است، همچنین کارفرما به دلیل کمبود نقدینگی عیدی سال ۹۵ آنان را پرداخت نکرده است.

آن‌ها می‌گویند: در آخرین پیگیری‌هایی که با کارفرما انجام دادیم هیچ پاسخ قاطعی از سوی کارفرما برای دریافت مطالباتمان نشنیدیم و به همین دلیل ناچار شدیم برای احقاق حقوق از دست رفته‌مان تجمع کنیم.

کارگران معترض درباره روند پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود می‌گویند، بعد از بدقولی کارفرما‌  امروز چهارشنبه همه کارگران به صورت مجزا به اداره اشتغال منطقه آزاد کیش شکایت کردند و مسئولان این اداره  قول پیگیری دادند.

کارفرما: به خاصر رکود بازار ساخت و ساز دچار مشکل شده‌ایم

در این رابطه بهزاد فلاحی (مدیرعامل کارخانه کیش چوب) با تایید معوقات مزدی کارگران گفت: به دنبال رکود بازار ساخت و ساز مسکن؛ دستمزد کارگران کیش چوب به تاخیر افتاده است.

او با بیان اینکه معوقات مزدی کارگران به ۶ تا ۷ ماه می‌رسد در عین حال در میان کارگران کسانی هستند که مطالبات خود را دریافت کرده‌اند، افزود: رکود بازار ساخت و ساز به فعالیت کارخانه‌های کیش که در زمینه محصولات چوبی فعالیت دارد؛ لطمه وارد کرده و این کارخانه توان رقابت در این بازار را ندارد.

فلاحی در ادامه درباره نگرانی کارگران از تعطیلی موقت کارخانه کیش چوب گفت: تعطیلی کارخانه کیش چوب به دلیل آغاز تعطیلات تابستانی موقتی است و کارگران بعد از خاتمه تعطیلات به کارشان بازخواهند گشت.

او گفت: به همین دلیل تعطیلات تابستانی‌ را در این موقع از سال آغاز کرده‌ایم چون می‌خواستیم در این فصل از سال که کارخانه از سفارش کار حداقلی برخوردار است؛ برای ترمیم ماشین آلات کارخانه استفاده کنیم.

او در ادامه درباره شرایط کار در کارخانه کیش چوب  گفت: قبل از مشکلات برای کارگران شرایط کار و امکانات خوبی در این کارخانه فراهم کرده‌ایم به طوریکه کارگران این کارخانه از خدمات اسکان، خوراک و ایاب و ذهاب  رایگان بهره‌مند بودند که با وجود مشکلات مالی این خدمات همچنان برقرار است.

او در خاتمه اظهار امیدواری کرد: چنانچه در سال جاری رکود حاکم بر بازار ساخت ساز مسکن بهبود یابد از طریق رونق دوباره این فعالیت این واحد صنعتی امکان به‌‌روز رسانی مطالبات کارگران فراهم شود.

کارگران کیش چوب

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7744
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.