به گزارش کیشوند نیوز از خبرگزاری صداوسیما، مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزادکیش هدف از برگزاری مسابقات قرآن ،حدیث و اذان را گسترش فعالیت های فرهنگی ،قرآنی و بکارگیری آموزه ها و مفاهیم قرآن کریم در زندگی فردی و اجتماعی عنوان کردو گفت: شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ،حدیث و اذان کیش  همزمان با هفته وحدت از تاریخ ۳ آذر در ۴ رده سنی زیر ۷ سال ،۸تا ۱۲ سال،۱۲ تا ۱۶ سال و گروه سنی بزرگسالان برگزارمی شود.

سعید یکه دهقان افزود با اشاره به اینکه امسال دو رشته دعا خوانی و مداحی به این مسابقات اضافه شده است افزود: شرکت کنندگان در رشته های حفظ ،قرائت ،تحقیق،ترتیل ،اذان،ابتهال،حدیث و مفاهیم با هم رقابت می کنند.

وی با بیان اینکه ثبت نام این دوره از مسابقات از ۱۵ مهرآغاز شده وتا ۱۵ آبان ادامه دارد افزود: با توجه به راه اندازی سامانه جامع قرآن وعترت  علاقمندان به ثبت نام در هر یک از رشته ها می توانند به آدرس اینترنتی به نشانه quran.kish.ir مراجعه کنند.

مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات قرآن،حدیث و اذان ،مناطق آزاد کشور راه پیدا می کنند افزود: داوری این دوره از مسابقات در رده سنی بزرگسالان را اساتید ملی و بین المللی و در رده سنی زیر ۱۶ سال را اساتید محلی برعهده خواهند داشت.