• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

قهرمانی تیم سوموی کارگری ایران در مسابقات جهانی ترکیه

  • کد خبر : 7638
  • 29 مهر 1396 - 18:34
قهرمانی تیم سوموی کارگری ایران در مسابقات جهانی ترکیه

تیم سوموی کارگری ایران در مسابقات جهانی ترکیه با سرمربی گری حمزه شیرآقایی از پرسنل آتش نشانی جزیره کیش توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

حمزه شیر آقاییبه گزارش کیشوند نیوز از فدراسیون ورزش کارگری، رقابت های نخبگان جهان (elite games 2017) در شهر «کمر» ترکیه در حال برگزاری است و کاروان ورزش کارگری کشور در چهار رشته ورزشی با ۳۰ ورزشکار در این رویداد بزرگ بین المللی حاضر شده است.

در روز نخست این رقابت ها ملی پوشان کارگر ایران در رشته سومو توانستند بر سکوی نخست تکیه زنند.
«مصطفی محمودی» در دسته ٨۵ کیلوگرم سومو نایب قهرمان شد. «میلاد رحیمی علی آبادی» با نمایش قدرت و شایستگی مثال زدنی، قهرمان دسته ١٠٠ کیلوگرم سومو نخبگان جهان شد و در جایگاه نخست ایستاد و در فهرست برترین های سومو جهان قرار گرفت.
در ادامه این رقابت ها تیم ملی سومو کارگران کشور با مدال برنز «علیرضا علیزاده» در دسته فوق سنگین، وارد فهرست مدالیست های پربیننده ترین گروه وزنی سومو در بازی های نخبگان جهان شد.
«علیرضا تنها»، «مجید رضایی عمران» و «مسلم فرامرزی» با شکست تمامی رقبا در دسته سبک وزن، بر سکوی قهرمانی ایستاد.
«شجاع مقصودی» و «ابوالفضل چروی» با صعود به جمع چهار نفر برتر عناوین دوم و سوم دسته منهای ١١۵ کیلوگرم به خود اختصاص دادند.
در دسته منهای ۷۵ کیلوگرم سومو نخبگان جهان «وحید حسن نژاد» و «عادل حسینی» جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و پرچم مقدس جمهوری اسلامی بار دیگر بر فراز رقابت های جهانی نخبگان به اهتزاز در آمد و ملی پوشان کار و تلاش کشورمان توانستند با اقتدار عنوان نخست این رقابت ها را از آن خود کنند.

سومو (به ژاپنی: 相撲) یک سبک کشتی ژاپنی است که در آن وزن، اندازه و قدرت در درجه اول اهمیت قرار دارد. اگرچه سرعت و یورش ناگهانی نیز مفید است. هدف شرکت‌کنندگان این است که حریف خود را از رینگ (به قطر ۴ متر و ۶۰ سانتی‌متر) بیرون انداخته یا او را وادار کنند تا یکی از اعضای بدن خود را بر زمین گذارد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7638

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.