• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

نشست خبری فرمانده انتظامی ویژه کیش جهت ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه و تشریح برنامه‌های هفته ناجا برگزار شد

  • کد خبر : 7222
  • 13 مهر 1396 - 12:44

سرهنگ جهانبخش در نشست خبری که امروز به‌مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، به تشریح عملکرد ۶ ماهه این نهاد در جزیره کیش و برنامه‌های هفته آتی پرداختند.

به گزارش کیشوند نیوز، در این نشست که صبح امروز با حضور فرماندهان ارشد نیروی انتظامی جزیره کیش و جمعی از اصحاب رسانه برگزار گردید، سرهنگ جهانبخش در ابتدا به تقارن هفته نیروی انتظامی با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کردند و فرمودند: پلیس عاشورایی لازمه وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. وقتی شعار می‌دهیم که نظام جمهوری اسلامی ایران، سربلندی و سرافرازی خود را مدیون امام حسین(ع) می‌داند، باید پلیس و نیروی انتظامی‌اش هم عاشورایی و امام‌حسینی باشد و عاشورایی عمل کند.

وی در ادامه با یادی از شهدای ناجا عنوان کردند: این روز‌ها ملت ایران افتخارشان به مدافعان حرم هست، ما هم در نیروی انتظامی مدافعان حریم داریم. مدافعان حریم از مرزهای پیدا و پنهان نظام جمهوری اسلامی ایران. آنهایی که مقتدرانه از کیان و مرز و بوم این کشور دفاع می‌کنند و اجازه تعرض بیگانگان را نمی‌دهند. هفته ناجا فرستی است که اقشار مختلف مردم با این جانفشانی‌ها و رشادت‌ها آشنا شوند.

سرهنگ جهانبخش اعلام کردند که در هفته گرامیداشت ناجا در جزیره کیش حدود ۶۰ برنامه طرح‌ریزی شده است که هر کدام از آنها به‌ترتیب اطلاع رسانی و برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه گزارش عملکرد ۶ ماهه فرمانده انتظامی و دریابانی جزیره کیش را تشریح کردند:

افزایش ۱۰۳ درصدی کشفیات مواد مخدر

سرهنگ جهانبخش در رابطه با مهار قاچاقچیان مواد مخدر اعلام کردند: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۰۳ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم. امروز به جرأت می‌توان گفت که تمامی باندهای سابقه‌دار مواد مخدر در جزیره کیش منهدم شده است و اعضای آنها در زندان به سر می‌برند. هدف گذاری ما در این شش ماه بر روی مواد مخدر بوده و در ۶ ماه دوم نیز همین برنامه را ادامه خواهیم داد. کم شدن مواد مخدر در جزیره به حدی رسیده که ساقیان مواد مخدر مجبورند مواد موجود را با داروهای ناخالص دیگر قاطی کنند و به مشتریان خود بفروشند که این امر موجب مسمومیت برخی افراد و انتقال آنها به بیمارستان شده است. و با انجام آزمایش مشخص گردید که عامل مسمومیت وجود سرب در این مواد می باشد. وی در ادامه به مزاح گفتند که می‌ترسیم بابت این امر از ما شکایت کنند.

افزایش ۹٫۵ درصدی تصادفات

در این دیدار که سرگرد ایمانی نسب رئیس پلیس راهور کیش هم حضور داشتند، سرهنگ جهانبخش از افزایش حدود ۱۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در شش ماه نخست سالجاری خبر دادند و افزودند: به شدت با متخلفان راهنمایی و رانندگی برخورد خواهیم کرد، مخصوصاً آنهایی که در خیابان‌ها لایی می‌کشند و با سرعت بالا رانندگی می‌کنند. در حال حاضر روزانه حدود ۳۰ خودرو را به‌دلیل انجام تخلفات راهنمایی و رانندگی روانه پارکینگ می‌کنیم. متاسفانه باید بگویم که در اکثر تصادفات شدید، رانندگان ساکن کیش هستند و نه مسافر و خوشبختانه در ۶ ماه گذشته تصادف منجر به فوت نداشتیم.

کاهش ۵۲ درصدی سرقت‌های مهم و افزایش ۲۹ درصدی کشفیات سرقت‌ها

وی در رابطه با آمار سرقت‌ها در جزیره کیش اعلام کردند: در سرقت‌های مهم همچون سرقت منزل، اخاذی‌ها، سرقت خودرو، سرقت مسلحانه و … کاهش ۵۲ درصدی داشتیم و تقریباً می‌توان گفت که آمار ما به صفر مورد میل می‌کند. در کشفیات سرقت‌های دیگر هم ۲۹ درصد افزایش داشتیم. این سرقت‌ها شامل مواردی مثل سرقت پودر رخت‌شویی، دمپایی، روفرشی، آرم خودرو و از این دست سرقت‌ها بوده است که شاکیان خود را دارد.

باند کلاهبردارانی که با استفاده از نام مسئولین دزدی می کردند، متلاشی شدند

سرهنگ جهانبخش در ادامه برای تشریح نحوه خدمت‌رسانی پرسنل نیروی انتظامی، از جزئیات یکی از کلاهبرداری‌های اخیر صورت گرفته در جزیره کیش پرده برداشت: شخصی خود را به‌عنوان یکی از مسئولین کیش معرفی می‌کرد و با سرمایه‌داران تماس می‌گرفت و عنوان می‌کرد که همسرش در بیمارستان بستری است و برای عمل به چند میلیون تومان پول نیاز دارد و آنها هم به‌خاطر نام آن شخص، پول را به حساب فرد کلاهبردار واریز می‌کردند. بعد از چند مدت که افراد فهمیدند مورد کلاهبرداری قرارگرفته‌اند، یک تیم عملیاتی را مامور بررسی این پرونده قرار دادیم. متوجه شدیم در حالی که مالباختگان در کیش هستند، اما کلاهبرداران در تهران به سر می‌برند و آن تیم عملیاتی برای بررسی موضوع و دستگیری سارقان به تهران، اسلامشهر و کرج اعزام شدند که با تلاش شبانه روزی بعد از ۱۰ روز موفق به بازداشت کلاهبرداران شدند. ۵ نفر در این جریان دستگیر شدند و در بازجویی از افراد بازداشت شده و اعتراف آنها مشخص شد که کلاهبرداران ابتدا سوژه مورد نظر خود را در شهرهای مختلف مشخص می‌کردند و سپس از طریق ۲ نفر از اعضای این باند که در زندان هم بودند با آنها تماس می‌گرفتند و داستان ساختگی خود را برایشان تعریف می‌کردند و مبلغ مورد نظر خود را به عابر بانک‌های سرقتی انتقال می‌دادند و افراد بیرون نیز وظیفه هماهنگ کنندگی و دریافت مبالغ را بر عهده داشتند. در این کلاهبرداری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان پول با سوء استفاده از نام ۲۰ مسئول از ۵۰ نفر به سرقت رفته بود که در نهایت با تلاش شبانه روزی مامورین ویژه انتظامی کیش این باند متلاشی گردید.

عملکرد دریابانی کیش در ۶ ماهه نخست سال ۹۶

وی در رابطه با عملکرد نیروی دریابانی کیش در ۶ ماهه نخست امسال نیز اظهار کردند: ۷۵ فروند شناور صیادی ایرانی با مجموع ۷ تن صید غیر مجاز با تورهای غیرمجاز را در آب‌های کیش گرفتیم و در ادامه نیز ۷ فروند لنج صیادی خارجی با ۳۹ خدمه را که به‌طور غیر مجاز وارد آب‌های ایران آمده بودن نیز گرفتیم.

۱۵ لنج باری با کالاهای قاچاق که در حوزه استحفاظیه آب‌های کیش در حال تردد بودند را با ۶۷ قاچاقچی دستگیر کردیم و تحویل مراجع قانونی دادیم. که ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در این ۱۵ لنج حدود ۳۴ میلیارد ریال می باشد.

افزایش ۸۱ درصدی طرد افراد بلامکان

سرهنگ جهانبخش در پایان از دستگیری و طرد افراد بلامکان از جزیره کیش خبر داد و افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۸۱ درصد افزایش دستگیری این افراد را داشتیم و از کیشوندان می‌خواهیم که اگر هر لحظه این افراد را مشاهده کردند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و گزارش دهند چون افزایش این افراد در جزیره برابر است با افزایش سرقت‌ها…

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7222
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.