• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

تعداد قربانیان تیراندازی لاس‌وگاس به ۵۹ نفر رسید/داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت; پلیس فدرال تکذیب کرد

  • کد خبر : 7196
  • 11 مهر 1396 - 11:05
تعداد قربانیان تیراندازی لاس‌وگاس به ۵۹ نفر رسید/داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت; پلیس فدرال تکذیب کرد

نیروهای پلیس لاس‌وگاس از محل اقامت مظنون اصلی تیراندازی مرگبار شب گذشته در این شهر مقادیر زیادی سلاح گرم، مواد منفجره و مهمات کشف کرده‌اند. گفته می شود پدر عامل حمله(استیفن پادوک)، یک دزد مسلح بانک بوده است.

شهردار لاس‌وگاس آخرین آمار مربوط به قربانیان حادثه تیراندازی مرگبار در این شهر را ۵۹ کشته و ۵۲۷ زخمی اعلام کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، شهردار لاس‌وگاس همچنین گفته است که طی تحقیقات به عمل آمده، ۱۸ قبضه سلاح گرم در محل اقامت مظنون اصلی این حادثه، کشف شده است.

با این وجود برخی گزارش‌ها از کشف ۱۹ سلاح گرم در اتاق هتل استفن پادوک حکایت دارد. دو تن از مقامات رسمی لاس وگاس، وجود دست‌کم ۱۷ قبضه سلاح گرم را تأیید کرده‌اند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که پلیس لاس وگاس از خانه مظنون اصلی این تیراندازی، سلاح گرم، مواد منفجره و مقادیر زیادی مهمات کشف کرده است. علاوه بر این، در این اتاق، آمونیوم نیترات که برای ساخت بمب مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز کشف شده است.

بر اساس گزارش شبکه «راشاتودی»، پدر ضارب اصلی تیراندازی لاس‌وگاس یک دزد مسلح بانک بوده که در دهه ۱۹۷۰ میلادی به عنوان یکی از ده فرد خطرناک در فهرست افراد تحت تعقیب اف بی آی قرار داشته است. وی بیست سال را نیز در زندان سپری کرده بود.

برادر «استفن پادوک»‌ گفته است که وی یک سرمایه‌گذار مولتی میلیاردر در بخش املاک بوده است.

برج ایفل طی اقدام مقامات پاریس در همدردی با قربانیان حادثه تیراندازی لاس‌وگاس و خانواده‌های آنها، سیاه‌پوش شد و در تاریکی فرو رفت.

بر اساس گزارش یورونیوز، این در حالی است که داعش مسئولیت این حمله مرگبار را برعهده گرفته است.

در عین حال پلیس فدرال آمریکا (FBI) در آخرین گزارش خود اعلام کرد که بنا بر تحقیقات صورت گرفته، «استیفن پادوک»، مظنون اصلی این حادثه هیج رابطه‌ای با گروه تروریستی داعش نداشته است.

«بیل اوریلی» مجری سابق شبکه فاکس نیوز، حادثه تیراندازی مرگبار لاس‌وگاس را «نتیجه آزادی» در آمریکا خواند.

در شهرستان «کلارک» در ایالت نوادا که لاس‌وگاس مرکز آن است، به دلیل شرایط حساس بوجود آمده ناشی از تیراندازی مرگبار شب گذشته، وضعیت فوق‌العاده اعلام شد.

سخنگوی بیمارستان دانشگاهی لاس وگاس اعلام کرده دست‌کم حال ۱۴ زخمی این حادثه به شدت وخیم است. آخرین خبرها حاکی از آن است که دو تن از مجروحان جان خود را در بیمارستان از دست دادند.

کودک‌آزاری و سوءاستفاده جنسی در پرونده تیرانداز لاس‌وگاس

«استفان پادوک»(Stephen Paddock) مرد ۶۴ ساله سفیدپوست که با تیراندازی به سمت شهروندان لاس‌وگاس حمامی از خون به راه انداخت به “گرگ تنها”(lone wolf) معروف بوده است.

بر اساس گزارش skynews، به گفته پلیس لاس‌وگاس، در پرونده «پادوک» کودک آزاری و سوءاستفاده جنسی دیده می‌شود.

پلیس با اعلام این خبر که «پادوک» به تنهایی این کشتار را به راه انداخته گفته است ما همچنان به دنبال «ماریلو دانلی»(Marilou Danley) هستیم.

«ماریلو دانلی»(Marilou Danley) نام زنی است که آخرین بار «پادوک» با او دیده شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7196
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.