• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

حضور باشکوه کیشوندان و گردشگران در مراسم ظهر عاشورای حسینی (+تصاویر)

  • کد خبر : 7139
  • 09 مهر 1396 - 18:07
حضور باشکوه کیشوندان و گردشگران در مراسم ظهر عاشورای حسینی (+تصاویر)

در مراسم باشکوه عزاداری اباعبدالله حسین(ع) هیئت های مذهبی و عزاداران با حرکت از هیئت خود و پیوستن به دیگر هیئت‌ها در مصلای کیش، شوری حسینی و تصویری ناب از عشق و ارادت به سرور شهیدان امام حسین(ع) را رقم زدند.

همزمان با روز عاشورای حسینی مردم و هیات های مختلف جزیره کیش با حضور در مصلی، با زنجیر زنی و سینه زنی ارادت خود را به ابا عبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایش نشان دادند.

به گزارش کیشوند نیوز، عزاداران و عاشقان به سالار شهیدان و سرور آزادگان عالم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جزیره کیش با وجود گرما و رطوبت بالای هوا این بار با شکوه تر از هر سال دیگر با برپایی عزاداری در روز عاشورا با آرمان‌های سید و سالار شهیدان بیعت کرده و تبعیت از سیره استکبارستیزی و ذلت‌ناپذیری آن امام همام را با عزاداری به منصه ظهور رساندند.

دسته ها و گروه های عزاداری جزیره کیش در صفوف منظم به زنجیرزنی، سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند و در عزا و ماتم سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریختند.

در این مراسم باشکوه هیئت های مذهبی و عزاداری با حرکت از هیئت خود و پیوستن به دیگر هیئت‌ها در مصلای کیش، شوری حسینی و تصویری ناب از عشق و ارادت به سرور شهیدان امام حسین(ع) را رقم زدند.

پیر و جوان، کودک و نوجوان، زن و مرد، مسئولان و اقشار مختلف مردم امروز در روز عاشورا ارادت خود را به ائمه اطهار علیهم السلام و پیروی از سیره آنها به نمایش گذاشتند.

در ادامه نیز عزاداران حسینی با حضور در مصلای کیش به سینه زنی و عزاداری پرداختند و نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش اقامه کردند. در بین نماز ظهر و عصر آیت الله سید احمد خاتمی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران در رثای مظلومیت امام حسین(ع) و شیعیان جهان اسلام به سخنرانی پرداختند و یک بار دیگر انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

بعد از ادای فریضه نماز ظهر عاشورا، مراسم نمادین خیمه سوزان با حضور جمع زیادی از عاشقان و عزادارن حسینی همزمان با آئین های سوگواری روز عاشورا در محوطه مصلای بزرگ جزیره کیش برگزار شد.

در این مراسم نمادین و سنتی که پس از اقامه نماز ظهر عاشورا با حضور جمعی از مسئولان و عزاداران حسینی برگزار شد، مظلومیت اهل بیت امام حسین (ع) پس از به شهادت رسیدن آن حضرت و یاران با وفایش به نمایش گذاشته شد.



































ظهر عاشورا در کیش


ظهر عاشورا در کیش


ظهر عاشورا در کیش


عکاس: حسین تهوری، محمود خاکباز، محمد حسن حسین پور

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7139
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.