• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

جریان فتنه همواره تلاش می کنند تا اسلام را وارونه جلوه دهند / نمی توان عزادار حسینی بود اما مخالف این جریان حرکت کرد

  • کد خبر : 7104
  • 07 مهر 1396 - 12:36
جریان فتنه همواره تلاش می کنند تا اسلام را وارونه جلوه دهند / نمی توان عزادار حسینی بود اما مخالف این جریان حرکت کرد

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه عزاداری های حسینی منطقی و همراه با معرفت باشد افزود: جمهوری اسلامی کربلایی کوچک در ادامه کربلای حسینی است و در آسیب فتنه هایی رنگارنگ قرار دارد ، باید مراقب باشیم تا فتنه ها ما را نلغزاند و در کام خود فرو نبرد.

به گزارش کیشوندنیوز از ایرنا ، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور و تسلیت ایام عزاداری و سوگواری محرم گفت: عاشورای حسینی درس و عبرت های فراوانی برای تاریخ دارد .
وی با بیان اینکه در واقعه کربلا مسلمان نماها امام حسین (ع) و یارانش را در محاصره قرار دادند و با بی رحمانه ترین حالت،زمینه شهادت وی و یارانش را فراهم ساختند گفت: ظالمان اگر با آن حضرت سرجنگ داشتند به چه دلیل طفل شش ماهه را به شهادت رساندند ؟ زنها و کودکان را تازیانه زدند و خیمه ها را به آتش کشیدند؟ .
خطیب جمعه کیش یاد آور شد : کسانی که دیروز در اردوگاه امیر مومنان (ع) بودند فتنه ها را یکی یکی پشت سر گذاشتند و از اردوگاه آن حضرت خارج نشدند اما در فتنه های بعدی در اردوگاه یزید و مقابل امام حسین (ع) قرار گرفتند و با پسرحضرت علی(ع) جنگیدند .
حجت الاسلام علیدادی خطاب به نمازگزاران گفت :انقلاب اسلامی کربلای کوچکی در ادامه کربلای حسینی است که به طور قطع فتنه های رنگارنگی یکی پس از دیگری به سراغ آن می آید .
وی توصیه کرد که باید مراقب بود فتنه ها ما را نلغزانند و در کام خود فرو نبرند .
خطیب جمعه کیش تصریح کرد : عاشورا به ما می گوید برخی در فتنه ها لرزیدند و آنهایی که زمانی قلبشان برای پیروزی اسلام ناب می تپید و در رکاب حضرت علی (ع) می جنگیدند به جایی رسیدند که در مقابل ارزش ها ایستادند .
امام جمعه کیش اظهار کرد : آنهایی که دیروز در مقابل جبهه اسلام شمشیر می زدند امروز نیز در فتنه های جدید در جهان همان کارها را انجام می دهند ، همان سر بریدن های کربلا امروز نیز به چشم می خورد که مصداق آن شهید محسن حججی است که سرخود را فدا کرد .
وی به استقبال پرشور و با عظمت مردم شهرهای مختلف کشور از پیکر این شهید سرافراز اشاره کرد و گفت : شهید حججی واقعه کربلا را به تصویر کشید و گوشه کوچکی از این حادثه عظیم تاریخ را با جانفشانی و هدیه سر نشان داد.

*فتنه بنی امیه خطرناک تر از فتنه خوارج
حجت الاسلام علیدادی به فتنه عمیق و وحشتناک تر اشاره کرد و افزود : فتنه بنی امیه از فتنه خوارج خطرناک تر ، عمیق تر و کور و تاریک است ،خوارج اسلام را بد فهمیدند اما تظاهر به اسلام نمی کردند اما بنی امیه هم تظاهر می کرد و هم اسلام را قبول نداشتند که این همان جریان نفاق است که در آیات متعدد قرآن کریم بدان اشاره شده است .
امام جمعه کیش در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه کیش به صفات منافقان که در قرآن نیز آمده ،اشاره کرد و افزود : آنها زبانی چرب و ظاهری آراسته دارند و خود را صاحب همه چیز می دانند .
به گزارش ایرنا ، وی با بیان اینکه جبهه نفاق خود را عزیز ، سردمدار و مالک همه چیز می داند گفت : آنها مسلمانان واقعی را در دایره خود وارد نمی کنند و سهم هر پیروزی که نصیب جبهه اسلام می شود را از آن خود می دانند .
خطیب جمعه کیش به فتنه بنی امیه در طول تاریخ اشاره کرد و افزود : این فتنه از فتنه خوارج خطرناک تر و عمیق تر بود ، فتنه ای کور و تاریک ، خوارج اسلام را بد فهمیدند اما تظاهر به اسلام نمی کردند اما بنی امیه هم تظاهر می کرد و هم اسلام را قبول نداشت که این همان جریان نفاق است که در آیات متعدد قرآن کریم بدان اشاره شده است .
وی افزود : امیر مومنان (ع) نیز در این خصوص فرمودند من از فتنه ای پیچیده تر از فتنه خوارج هراس دارم و در پیامی بسیار شیوا آینده این فتنه خطرناک را برای مسلمانان آن روز و امروز عالم در زمان های پس از خود بازگو کردند .
حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه بسیاری تلاش کردند تا جریان کربلا در کربلا بماند افزود : بنی امیه با ایجاد خشونت و سربریدن ها بدنبال ایجاد رعب و وحشت در بین مسلمانان بودند تا این واقعه در همان جغرافیای کربلا بماند و تبدیل به یک تفکر و مساله تاریخی نشود .
خطیب جمعه کیش با اظهار تاسف گفت : برخی افراد که خود را ولایی می دانند و دم از امام حسین (ع) می زنند تمام تلاش خود را بکار بسته اند که تنها بگویند در سال ۶۱ هجری قمری چه اتفاقی رخ داده است و بگویند جریان کربلا دیروز ربطی به امروز ندارد .
وی افزود : کسانی که خود را در خط امام حسین (ع) و ولایی می دانند چطور نمی توانند زمان خود را با دوران امام حسین (ع) تطبیق دهند و ظالمان و یزیدیان زمان خود را بشناسند؟ و امام حسین (ع) را همانگونه که بوده برای همه تاریخ بشریت بازگو و تفکر حسینی را در زندگی امروز جاری و ساری کنند .
خطیب جمعه کیش به فرمایشات حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت : حزب بنی امیه و جبهه نفاق حزب شیطان و ریاکاران واقعی هستند .
وی گفت : آن حضرت می فرمایند ،یکی از خصوصیات فتنه بزرگ بنی امیه این است که آنها مساوات اسلامی را رعایت نکرده و حق را پایمال می کنند و تنها خود را در جایگاه اربابی مردم می دانند.
حجت الاسلام علیدادی تصریح کرد : به فرموده آن حضرت ، این فتنه مردم را دو دسته می کند ، آنهایی که در کانون قدرت و ثروت قرار دارند و دسته دیگر توده مردم هستند و تلاش می کنند آنها را عبد خود قرار داده و تاریخ را به دوران بردگی بازگردانند.
وی خصوصیت دیگر این فتنه را از میان برداشتن اهل بصیرت ، روشنفکران و اهل فن جامعه عنوان کرد و افزود : آنها تلاش می کنند ندای حق طلبانه و با بصیرت را در جامعه خاموش کنند و زمانی که خواص با بصیرت و شجاع از بین رفت واقعه کربلا رقم خورد .

*جریان فتنه همواره تلاش می کند تا اسلام را وارونه جلوه دهند
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه جریان فتنه تلاش داشت تا اسلام را وارونه جلوه دهد اظهار کرد : آنها حلال ها را حرام کردند ، عهدها و پیمان ها را از بین بردند و جامعه را از داخل تهی کردند.
حجت الاسلام علیدادی با تاکید برحفظ ارزش های اسلامی در عزاداری های حسینی تاکید کرد که خرافات در عزاداری های حسینی نباید مطرح شود و آنچه که در اسلام نیست را وارونه برای مردم بازگو کنند .
وی تصریح کرد: نمی توان عزادار حسینی بود اما مخالف این جریان حرکت کرد .
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه عزاداری ها باید منطقی باشند اظهار کرد : ارزش ها و ضد ارزش ها در اسلام مشخص است و نباید حرکاتی غیر معتدل و معمول در عزاداری ها انجام داد،باید تلاش کرد تا عزاداری را با معرفت همراه کرد.
حجت الاسلام علیدادی هجرت تاریخی امام راحل از عراق به پاریس را یکی از مناسبت های مهم تاریخ دانست و گفت : این هجرت پیروزی انقلاب را در مسیر جدیدی قرار داد و به آن شتاب بیشتری بخشید .امام توانست به خوبی انقلاب اسلامی را از پاریس رهبری کند .
وی افزود : پس از بازگشت امام راحل به ایران اسلامی مردم تا آخر با ایشان ماندند و به پای اسلام و رهبری ایستادند و امروز شاهد سرافرازی انقلاب هستیم.
خطیب جمعه کیش به بزرگداشت یاد فرماندهان شهید دفاع مقدس همچون فکوری ، نامجو ، کلاهدوز و فلاحی ، سایر شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم اشاره کرد و گفت : انها جهان خود را در راه دفاع از اسلام و میهن فدا کردند.
حجت الاسلام علیدادی شهادت شهید هاشمی نژاد را تسلیت گفت و افزود : این عالم ظلم ستیز ، مبارز و اسلام شناس به دست منافقان کوردل به شهادت رسید .
نماز جمعه این هفته کیش با حضور مردم و مسئولان در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7104
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.