• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

معضلی به نام گرانی میوه و تره بار در کیش (+لیست قیمت)

  • کد خبر : 7038
  • 07 مهر 1396 - 2:49
معضلی به نام گرانی میوه و تره بار در کیش (+لیست قیمت)

گرانی میوه و تره بار در کنار هزینه بالای اجاره خانه، مسافرت، آب، تحصیل و… یکی از معضلاتی است که کیشوندان با آن دست و پنجه نرم می کنند که البته در چند وقت اخیر تمهیدات خوبی در رابطه با آن صورت گرفته است اما کافی نیست.

سال گذشته بود که گفت و گویی اختصاصی را با دکتر خلخالی رئیس بیمارستان کیش انجام دادیم. در یکی از بخش‌های این گفت و گو، دکتر خلخالی بیماری‌های شایع جزیره کیش را تشریح کردند. بیماری گوارشی یکی از بیماری‌هایی بود که ایشان عنوان کردند که در بین ساکنین جزیره کیش شایع است. روی آوردن به زندگی فست فودی و گرانی میوه و تره بار در جزیره کیش از عمده عواملی است که می توان برای شیوع این بیماری نام برد. ۲ عاملی که نه تنها قشر کارگری و کارمندی جزیره کیش را هدف گرفته، بلکه قشر بالادستی را نیز شامل می شود.

تقریبا هر روز بار میوه و تره‌بار از سرزمین اصلی وارد کیش می‌شود و به‌طور مستقیم بین مغازه‌داران توزیع می‌گردد. اخیراً نیز سازمان منطقه آزاد کیش ماهانه نرخ‌نامه‌هایی را برای قیمت میوه و تره بار منتشر می‌کند. اما با نگاه اجمالی به این قیمت ها و رفتن به یک میوه فروشی متوجه می شویم که نرخ اقلام میوه و تره‌بار در مغازه‌ها با نرخ نامه مصوب تفاوت بسیاری دارد. هرچند که با اضافه شدن چندین مغازه و رقابتی شدن فروش میوه و تره بار در جزیره شاهد کاهش قیمت بوده‌ایم اما همچنان نارضایتی قشر کارگر و کارمند ساکن، از این وضعیت ادامه دارد و آنها مجبورند هزینه میوه و تره بار را از از هزینه بالای زندگی در کیش حذف کنند.

از سوی دیگر نیز مغازه‌دار علت گرانی میوه و تره بار را عدم وجود میدان میوه و تره بار، طی شدن مسیر طولانی برای وارد شدن محصولات و در نتیجه فرسوده شدن میوه و تره بار، هزینه بالای اجاره مغازه و هزینه حمل و نقل عنوان می کند. برخی از آنها معتقدند که وجود میدان میوه و تره بار نقش مهمی در تعادل قیمت ها برای مصرف کنندگان دارد.

به هر حال قیمت‌های مصوب سازمان منطقه آزاد کیش قطعاً با اشراف بر شرایط تجارت در جزیره کیش وضع شده است و بهانه‌ای دست مغازه‌دار نیست. نظارت بر قیمت میوه فروشی های جزیره با توجه به مشخص بودن تعداد آنها هم کار دشواری نمی‌باشد که البته همت مسئولان را می‌طلبد.

قیمت انواع میوه و تره بار در جزیره کیش به شرح جدول زیر است:

قیمت انواع میوه در جزیره کیش مهرماه 96


قیمت انواع سبزیجات و تره بار در جزیره کیش مهرماه 96

 

پی نوشت:

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص عرضه میوه و تره بار با قیمت گرانتر از نرخ اعلام شده، با سامانه نظارت بر نرخ کالا و خدمات مدیریت بازرگانی با شماره های ۱۲۴ و ۴۴۴۵۳۸۱۴ تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7038
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.