• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

واگذاری کیش‌ایر باید با هدف حفظ منافع جزیره کیش باشد

  • کد خبر : 6980
  • 02 مهر 1396 - 11:28
واگذاری کیش‌ایر باید با هدف حفظ منافع جزیره کیش باشد

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر از احتمال ورود هواپیما تا قبل از پایان سال جاری برای این شرکت خبر داد و گفت: بحث واگذاری این شرکت به بخش خصوصی مطرح شده است اما اولویت این شرکت پس از واگذاری «حفظ منافع جزیره کیش» خواهد بود.

کاپیتان محمدتقی جدیدی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی کیش‌ایر با محوریت اتصال اقصی نقاط کشور به جزیره زیبای کیش به دنبال توسعه ناوگان هوایی خود است، بیان کرد: کیش‌ایر اولین ایرلاینی است که بعد از انقلاب در کنار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» و آسمان تشکیل شد و این شرکت‌ هواپیمایی پتانسیل و بضاعت بیشتری برای معرفی جزیره کیش دارد در همین راستا به دنبال توسعه و افزایش ناوگان هوایی این شرکت هستیم.

وی  ادامه داد: برای گسترش و توسعه ناوگان شرکت هواپیمایی کیش‌ایر برنامه‌های بسیاری مدون کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش‌ایر با بیان اینکه این ایرلاین جزو شرکت‌هایی است که تفاهم‌نامه‌هایی را با کمپانی بوئینگ و ایرباس برای خرید هواپیما به امضاء رسانده است، گفت: هیچ شرکتی توانایی خرید نقدی هواپیماها را ندارد و همه شرکت‌ها خریدها را به‌صورت فاینانس انجام می‌دهند و تنها ۱۰ درصد پیش‌پرداخت اولیه را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: شرکت هواپیمایی کیش آمادگی تامین‌مالی پیش‌پرداخت اولیه هواپیماها را دارد و برای این کار پیش‌پرداخت را جداسازی کرده است؛ در همین راستا ما برای سال جاری خرید ۶ فروند هواپیما را مدنظر داریم که در صورت خوب پیش رفتن کارها  دو فروند از این هواپیماها وارد کشور خواهند شد.

جدیدی با بیان اینکه این شرکت نوع، مدل و سال ساخت هواپیماها را مشخص کرده است، بیان کرد: احتمال ورود هواپیما تا قبل از پایان سال برای این شرکت هواپیمایی کیش وجود دارد.

 این مقام مسئول در شرکت هواپیمایی کیش با بیان این‌که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این شرکت جذب «گردشگر حلال» به جزیره زیبای کیش است، خاطرنشان کرد: با توجه به جداسازی ساحل جزیره کیش ما از کشورهایی مانند ترکیه که خود دارای ساحل بسیاری هستند، درخواست سفر به این جزیره را داشته‌ایم و با کشورهای بسیاری برای ورود گردشگر حلال به جزیره کیش در حال مذاکره هستیم.

کاپیتان جدیدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه « آیا  واگذاری این شرکت به بخش خصوصی صحت دارد؟» توضیح داد: بحث خصوصی‌سازی این شرکت مطرح شده اما یکی از اولویت‌ها پس از واگذاری به بخش خصوصی در نظر گرفتن منافع جزیره کیش است و هم‌اکنون روی این قضیه بسیار پافشاری می‌شود.

وی افزود: هنوز قیمت‌گذاری روی این شرکت ‌برای واگذاری به بخش خصوصی انجام نگرفته است.

منبع/تین نیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6980
تبلیغات بنری تلگرام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.