• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

آئین نامه ته لنجی ابلاغ شد/ ۱۰میلیون تومان معافیت گمرکی برای هر ملوان، شش بار در سال

  • کد خبر : 6573
  • 12 شهریور 1396 - 10:02
آئین نامه ته لنجی ابلاغ شد/ ۱۰میلیون تومان معافیت گمرکی برای هر ملوان، شش بار در سال

معاون اول رئیس جمهوری آئین نامه موسوم به ته لنجی یا ورود کالا توسط ملوانان شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از (۵۰۰) تن (لنج تجاری) و ساماندهی و نوسازی آن شناورها را ابلاغ کرد.

به گزارش کیشوند نیوز، بر اساس این آیین نامه، معافیت ملوانی شامل معافیت از سود بازرگانی و سایر عوارض موضوع تبصره (۲) مواد (۶) و (۸) قانون ساماندهی مبادلات مرزی – مصوب ۱۳۸۴- است.

بر اساس ماده هفت این آیین نامه، شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از پانصد تن (لنج تجاری) در صورت تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دادن ملوانان شاغل در آن شناور و برخوردار شدن آنان از مزایای بیمه تأمین اجتماعی از قبیل بازنشستگی، بیمه درمان، عیدی آخر سال و سایر موارد مربوط، مجازند در هر سال برای هر شناور و هر ملوان حداکثر شش نوبت و در هر نوبت به ازای هر ملوان تا سقف یکصد میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۱۰۰) ریال از معافیت ملوانی مندرج در تبصره (۳) ماده (۱) این آیین نامه استفاده کنند.

معافیت های ملوانی برای شناورهای زیر (۲۰۰) تن حداکثر شش نفر، برای (۲۰۱) تا (۳۵۰) تن حداکثر هفت نفر و برای (۳۵۱) تا (۵۰۰) تن حداکثر هشت نفر و در هر حال برای حداکثر شش سفر در طول یکسال اعمال می گردد. در مناطقی که تعداد سفر متداول شناورها بیش از شش سفر است، سفرهای مازاد شناور مشمول معافیت نبوده و ترخیص کالا در هر حال مشمول مقررات صادرات و واردات کشور است.

در ماده ۱۷آیین نامه تصریح شده:از تاریخ لازم الاجرا شدن این آیین نامه، هرگونه مصوبات مغایر با این آیین نامه توسط مراجع استانی ذی ربط ازجمله شورای تأمین استان و کارویژه مرزی لغو می شود.

همچنین کارگروهی با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی (سازمان بنادر و دریانوردی) و با عضویت وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و کشور و سازمانهای برنامه و بودجه کشور، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دریابانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و استانداری مربوط ظرف یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این آیین نامه برنامه جایگزینی شناورهای دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از پانصد تن (لنج تجاری) موضوع این آیین نامه ظرف پنج سال با شناورهای فلزی و یا حذف و تغییر کاربری آنها را به هیئت وزیران ارایه کند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6573
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.