• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

عید قربان مدرسه ای برای رسیدن به توحید و تسلیم شدن دربرابر خداست

  • کد خبر : 6542
  • 10 شهریور 1396 - 12:08
عید قربان مدرسه ای برای رسیدن به توحید و تسلیم شدن دربرابر خداست

سخنران پیش از خطبه های نماز عید قربان تصریح کرد: هم شخصی که مورد آزمون قرار گرفته ،هم آزمون و هم نتیجه و پاداش آن استثنایی است.وی با تاکید بر اینکه در این آزمون قله کمال انسان به نمایش گذاشته شده است افزود : این آزمون در تاریخ تکرار نشده است.

به گزارش کیشوندنیوز از ایرنا ، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد روز جمعه در خطبه های پیش از نماز عید سعید قربان ، این عید را از اعیاد بزرگ الهی برشمرد و آن را از ابعاد مختلف آموزنده و الهام بخش دانست .
وی با بیان اینکه محور این روز و رکن این عید وجود اقدس پیامبر الهی حضرت ابراهیم (ع)و فرزند وی حضرت اسماعیل (ع) است اظهار کرد : آن حضرت شخصیتی اسوه ، الگو و استثنایی است و خداوند اراده کرده که ما راه این شخصیت را بشناسیم و بپیمائیم و در این روز بزرگ خداوند یکی از مهمترین ،با عظمت ترین و زیباترین آزمون های خود را فرا روی بهترین بندگان خود قرار داده است .
سخنران پیش از خطبه های نماز عید قربان تصریح کرد: هم شخصی که مورد آزمون قرار گرفته ،هم آزمون و هم نتیجه و پاداش آن استثنایی است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه در این آزمون قله کمال انسان به نمایش گذاشته شده است افزود : این آزمون در تاریخ تکرار نشده است .
وی به اعجاز و امر خداوند در اعطای فرزندی درسنین پیری به حضرت ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت : خداوند فرزند صالحی به ایشان عطا کرد که در کنار پدر مخاطب وحی الهی بود .
نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در ادامه، راههای انتقال وحی را متفاوت عنوان کرد و گفت : گاه جبرائیل برای صدور فرمان وحی نازل می کند و گاه در خواب به فرد الهام می شد و خداوند در وحی خود به حضرت ابراهیم فرمان ذبح فرزند را صادر کرد.
وی با بیان اینکه حضرت اسماعیل (ع) بدون هیچ اعتراضی فرمان خداوند را پذیرفت و تسلیم محض شد ،افزود : ما در برابر امور مادی تسلیم هوای نفس می شویم و فرمان خدا را نادیده می گیریم و با توجه به اینکه می دانیم دستور خداوند چیست باز آن را نادیده می گیرم .
وی امام راحل را نماد توحید دانست و گفت: امروز تمام تکیه رهبر معظم انقلاب ایمان به خداوند متعال است و اوست که ما را در راه مستقیم هدایت می کند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت : خداوند می خواهد که ما تسلیم باشیم و خوشا بحال کسانی که دلهای آنها تسلیم اوامر الهی است و در راه او قدم برمی دارند و به او اعتماد دارند.
به گزارش ایرنا ،نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام حوادثی که با آن روبرو می شویم آزمونی الهی است افزود: خداوند ما را با نعمت ها و بلاها امتحان می کند تا به رشد و کمال برسیم .
وی تصریح کرد: کسانی که در زندگی به وظیفه خود به درستی عمل می کنند به کمال می رسند و بنده مقرب خداوند می شوند.
حجت الاسلام ابوترابی به حادثه دیگر در روز عرفه اشاره کرد و گفت : امام حسین (ع) برای ذبحی عظیم به سمت کربلا حرکت کرد و مورد آزمونی بزرگ قرار گرفت .
وی با بیان اینکه اهل بیت امام حسین (ع) در این آزمون استثنایی شرکت کردند افزود: این خاندان قله بندگی و تسلیم محض بودن در برابر خداوند را برای بشریت به نمایش گذاشتند.
نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام علیدادی و با حضور مردم و مسئولان در مصلای کیش اقامه شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6542
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.