• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

امام جمعه کیش :بیگانگان قابل اعتماد نیستند

  • کد خبر : 6390
  • 03 شهریور 1396 - 11:42
امام جمعه کیش :بیگانگان قابل اعتماد نیستند

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه بیگانگان قابل اعتماد نیستند ،گفت: تاریخ نشان داده است که قدرت های بیگانه با کسانی که تاریخ مصرف آنها گذشته باشد بی رحمانه برخورد می کنند.

به گزارش کیشوندنیوز از ایرنا ، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور؛ به آغاز هفته دولت اشاره کرد و یاد شهیدان رجایی وباهنر را به عنوان دو چهره ارزشمند و متعهد در دولت نظام جمهوری اسلامی گرامی داشت .
وی مناسبت تاریخی پیش رو را اشغال ایران به وسیله متفقین و فرار رضا خان در سال ۱۳۲۰ عنوان کرد و افزود: نیروهای متفقین کشور را اشغال کردند و هیچ اعتباری هم برای رضا خان قائل نشدند ، قدرت های بیگانه با هر کسی که تاریخ مصرف آن گذشته باشد بی رحمانه برخورد می کنند.
خطیب جمعه کیش به سرنوشت حاکمان در پایان سلسله شاهنشاهی در ایران اشاره کرد و گفت : مرگ هیچ یک از این حاکمان در داخل کشور رقم نخورد ، یا بیگانگان برای خروج آنها از کشور اجبار کردند و یا به واسطه ظلم هایی که به مردم کرده بودند به بیرون رانده شدند.
وی با بیان اینکه تاریخ سراسر عبرت و درس آموزی است افزود: تاریخ نشان می دهد اگر به سمت بیگانگان قدم برداریم به ما رحم نخواهند کرد .
امام جمعه کیش با تبریک دهم شهریور ماه سالروز تشکیل قرار گاه پدافند هوایی به دستور فرماندهی کل قوا در ارتش جمهوری اسلامی گفت : با تشکیل آن ،جریان توانمند قوی برای دفاع از کشور رقم خورد و خدمات ارزشمندی که آنها در طول این سالها انجام داده اند قابل تقدیر است .
حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه بسیاری از خدمات این پرسنل محرمانه و پنهان انجام می گیرد،افزود : آرامش و امنیت کشور مدیون تلاش این عزیزان است که ما متاسفانه از آن غفلت می کنیم و قدر زحمات این تلاشگران و دیگر نیروهای امنیتی و انتظامی را کمتر می دانیم .
حجت الاسلم علیدادی شهادت امام محمد باقر(ع) را تسلیت گفت و افزود :آن حضرت با توجه به شرایط زمانی خود تعلیم و تربیت را در دستور کار قرار داد و به دنبال آن امام صادق (ع) در یک دوره تاریخی آموزش علم و فقه را به صورت جدی در برنامه خود قرار داد و در این راستا شاگردان بسیاری تربیت کردند.
وی امام باقر(ع) را مشهور به شکافنده علوم عنوان کرد و افزود :آن حضرت با زبانی ساده و زیبا دروس سخت را قابل فهم می کردند به گونه ای که شاگردان آن حضرت مسائل علمی را به بهترین شکل متوجه می شدند .
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه باید زندگی را برپایه سنت و کتاب تنظیم کرد ،افزود :اگر زندگی ، رفتار و گفتار با کتاب و آیات قران و روایات هماهنگ است مایه خوشحالی است و اگر هماهنگی ندارد و مردم مدح تو را می گویند نباید خوشحال بود این مطلب برای هر شخص و در زندگی سیاسی و اجتماعی کافی است .
وی در بخش دیگری از خطبه های خود روز عرفه را یکی از روزهای ارزشمند و معنوی در دین اسلام دانست و گفت: قدر عرفه را بدانید ، این روز آداب خاصی دارد و گناه انسان ها در این روز بزرگ بخشیده می شود.
امام جمعه کیش حرکت امام حسین(ع) از مکه به کربلا و آغاز نهضت بزرگ را حادثه مهم تاریخ دانست و گفت :هر سال پیروان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خود را برای تجلیل از این حرکت انسان ساز تاریخی اماده می کنند .
وی در ادامه شهادت مظلومانه جمعی از زائران ایرانی در جوار حرم امن الهی را تسلیت گفت.
خطیب جمعه کیش زاد روز اندیشمند و عالم فرهیخته زکریای رازی و به همین مناسبت روز داروسازی را به همه تلاشگران این عرصه که برای خدمت رسانی به مردم فعالیت می کنند تبریک گفت.

* نامگذاری مصلای کیش به نام بقیه الله الاعظم (عج)
حجت الاسلام علیدادی با قدردانی از تلاش مدیریتهای منطقه آزاد کیش بویژه این مدیریت در ساخت مصلای کیش گفت : این مکان مسجد و مصلا است و نام آن به اسم مبارک بقیه الله الاعظم (عج ) نامگذاری می شود تا این شهر زیر سایه الطاف آن حضرت قرار گیرد و مرکزی برای عبادت بندگان خاص خداوند باشد.

*گردش شب و روز از نعمت های الهی است
حجت الاسلام علیدادی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش گردش شب و روز را از قدرت های خداوند عنوان کرد و افزود : شب و روز در کره زمین بستری مناسب برای زندگی انسانها است .
وی با بیان اینکه دو هدف بزرگ برای آفرینش شب و روز وجود دارد افزود : زندگی و معاش آدمی در آمد و شد شب و روز است و زندگی انسان بدون حساب و کتاب معنا ندارد.
خطیب جمعه کیش به نظم موجود در طبیعت و گردش شب و روز اشاره کرد و افزود: زندگی بدون محاسبه منطقی نیست ،امروز هرچه شرکت های گسترده وبنگاه های قوی تر و بزرگ تری ایجاد می شود حسابرسی در آن دقیق تر و پیچیده تر است .
وی با بیان اینکه قسم خوردن همواره برای موضوع مهم و ارزشمند صورت می گیرد ،اظهار کرد: خداوند چندین بار به نظم طبیعت و گردش شب و روز قسم یاد کرده است ، روز محور تلاش و جنبش و حرکت است و شب مایه آرامش .
امام جمعه کیش به نگاه معنوی دین اسلام به بحث شب و روز اشاره کرد و گفت : اسلام شب و روز را مدیریت کرده است به طوری که نماز شب ، تحجر و شب بیداری در زمان شب انجام می گیرد .
خطیب جمعه کیش با تاکید بر اینکه زندگی انسان هم باید بر مبنای این نظم صورت گیرد افزود : گاهی انسان ها برنامه ها و این نظم را تغییر می دهند ، خداوند دستورات لازم را برای شب و روز داده است ،انسان در روز باید کار کند و در شب استراحت اما انسان ها این مبنا را برهم زده اند و به آن توجه نمی کنند.
وی تصریح کرد: گاه بر اساس ضرورت های اجتماعی انسان ها مجبور به تغییر ساعات کار خود می شوند اما علم ثابت کرده است که انسان باید در شب استراحت کند و در روز به کار و تلاش بپردازد.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور مردم و مسئولان در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6390
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.