• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

محمد قاریان پور: کشف نیروهای خلاق و سفارش کار به آنها از فعالیت‌های مرکز کیش است

  • کد خبر : 6353
  • 01 شهریور 1396 - 16:15
محمد قاریان پور: کشف نیروهای خلاق و سفارش کار به آنها از فعالیت‌های مرکز کیش است

مدیر شبکه کیش ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها نسبت به دوره قبل، تشکیل کارگروه جشنواره‌ها در مراکز و کشف نیروهای خلاق و با انگیزه و سفارش کار به این نیروها را از فعالیت‌های مرکز کیش برای حضور در این دوره از جشنواره تولیدات مراکز استان‌های صدا و سیما دانست.

به گزارش کیشوند نیوز از خبرگزاری صدا و سیما، محمد قاریان پور مدیر شبکه کیش درباره لزوم برگزاری جشنواره تولیدات استانی و اثرگذاری این جشنواره بیان کرد: بدون شک جشنواره‌های تولیدات استانی محملی برای شناسایی و کشف استعدادهای درخشان بالقوه در مراکز صدا و سیما است که با حداقل امکانات و تجهیزات آثار فاخر و ارزشمندی را تولید می‌کنند. با نگاهی به روند برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها از آغاز تاکنون و بررسی سطح کیفی آثار برگزیده و مقایسه این آثار به خوبی می‌توان مسیر رشد و ارتقای کیفی برنامه‌ها را دید.
وی درباره فعالیت‌های شبکه کیش برای حضور در جشنواره طی سال گذشته گفت: کارهای زیادی در این راستا انجام شده که از آن جمله می‌توان به ارتقای سطح کیفی برنامه‌ها نسبت به دوره قبل، تشکیل کارگروه جشنواره‌ها در مراکز و کشف نیروهای خلاق و با انگیزه و سفارش کار به این نیروها اشاره کرد.
قاریان پور به کارهایی که می‌توان برای ارتقای سطح کیفی و رونق جشنواره انجام داد اشاره کرد و گفت: از جمله کارهایی که می‌توان در راستای پیشرفت جشنواره انجام داد دعوت از برخی برنامه‌سازان خوب مراکز به انتخاب هر مرکز که در جشنواره‌های قبل دارای رتبه‌های برتری بودند، برای ترغیب و تشویق آنها به منظور ارائه کارهای فاخر و همچنین دعوت از مدیران تولید مراکز است که  سهم عمده‌ای در تولید برنامه در مراکز دارند.
وی افزود: همچنین بهتر است که آثار متنخب جشنواره بلافاصله در اختیار مراکز جهت پخش همزمان با برگزاری جشنواره قرار گیرد و در داوری‌های آثار نیز شرایط و امکانات و تجهیزات مراکز و هزینه‌های تولید مد نظر باشد.
مدیر شبکه کیش اظهار کرد: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی ما در حوزه رسانه گسترده شدن ارتباطات‌مان با فیلم‌سازان و هنرمندان سراسر کشور و کشف استعدادهای بالقوه در مراکز استان‌ها است. بخشی از این دغدغه‌ها را می‌توان با برگزاری چنین جشنواره‌هایی  و بروز و ظهور استعدادهای نهفته مرتفع کرد.
وی ادامه داد: از آنجایی که  جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها بزرگ‌ترین مانور رسانه‌ای در سطح کشور است، باید این فرصت را غنیمت شمرد و ظرفیت‌های عظیم فرهنگی هنری و رسانه‌ای مراکز استان‌ها را بزرگ‌ترین گنجینه ملی دانست که می‌توان از دل آن  نیروهای خلاق در حوزه رسانه را کشف کرد.
قاریان پور درباره تاثیر جشنواره در شناسایی جوانان مستعد در مراکز استان‌ها گفت: امروزه یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها در سطح کشور سرمایه‌گذاری در حوزه استعداد یابی و کشف نیروهای رسانه‌ای است. برگزاری این جشنواره‌ها  فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه نیروهای مستعد و خلاق را برای مراکز استان‌ها فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه جشنواره‌ها محفلی برای تعامل میان برنامه‌سازان و هنرمندان با مسئولان رسانه ملی و مسئولان فرهنگی کشور است، از این رو می‌تواند در ایجاد انگیزه برای برنامه‌سازی شبکه‌های استانی بسیار مهم و حائز اهمیت باشد تا هنرمندان در یک فضای آرام رقابتی با یکدیگر به تبادل افکار بپردازند و آثار همدیگر را تماشا کنند و در جلسات نقد و بررسی و کارگاه‌های آموزشی سعی کنند نقاط ضعف‌ها را مد نظر قرار دهند تا به نقاط قوت تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6353
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.