• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

همه گزینه‌های احتمالی مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش

  • کد خبر : 6311
  • 30 مرداد 1396 - 2:19
همه گزینه‌های احتمالی مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش

با توجه به قانون جدید که مدیریت مناطق آزاد به وزارت اقتصاد واگذار شده و بعد از انتخاب آقای کرباسیان به‌عنوان وزیر امور اقتصاد و دارایی، باید طی روزهای آتی منتظر انتخاب گزینه مدیر عاملی منطقه خاص آزاد تجاری و صنعتی کیش بود.

در همان ابتدا که خبر رفتن مونسان از جزیره کیش قوت گرفت، در میان جراید و رسانه‌های نزدیک به دولت، زمزمه‌هایی مبنی بر حضور مهرعلیزاده به عنوان گزینه مدیر عاملی سازمان منطقه آزاد کیش شنیده می‌شد. اما بعد از گذشت چند روز از این اخبار، مهرعلیزاده خود را به‌عنوان یکی از گزینه‌های شهرداری تهران معرفی کرد که در نهایت با انتخاب نجفی به‌عنوان شهردار تهران، این احتمال از بین رفت و دوباره زمزمه مدیرعاملی برای وی قوت گرفت. مهرعلیزاده که طی همین چند سال گذشته نیز عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بود، به‌نظر می‌رسد دیگر از مدیریت در سایه خسته شده و قصد دارد دوباره و به‌صورت علنی در مسئولیت‌های کلان دولتی حضور داشته باشد. به هر حال با توجه به تلاش این روزهای وی و لابی‌گری‌های مرسوم (ما می‌نویسیم لابی، شما بخوانید سهم خواهی) که قطعاً صورت گرفته، مهرعلیزاده را باید یکی از گزینه‌های اصلی برای تصدی این پست در نظر گرفت. سهم خواهی‌هایی که این‌روزها در بین برخی نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی زیاد رواج داشته است.

از این سو نیز برخی کیشوندان معتقدند که تنها مدیران با تجربه در زمان‌های گذشته می‌توانند گره رکود اقتصادی موجود در جزیره کیش را باز کنند و خواستار بازگشت مجدد مهندس یزدان‌پناه مدیرعامل بسیار قدیمی این سازمان بودند که با مخالفت ایشان برای تصدی این پست، به حمایت از گزینه معرفی شده یزدان‌پناه یعنی مهندس قریب روی آوردند. آنها با راه‌اندازی کمپینی چند هزار نفری در فضای مجازی و تهیه حدود ۳۰۰۰ امضای الکترونیکی، در صدد هستند که اعلام حمایت خود را از مهندس قریب به گوش ریاست جمهوری برسانند. جدای از حواشی و شایعات به‌وجود آمده برای حمایت از مهندس قریب که به‌نظر می‌رسد از طرف برخی کانال‌های حامی دولت به‌وجود آمده است، باید انتظار کشید و نظاره‌گر روزهای آتی بود که آیا دکتر روحانی جواب آری طرفدارانش در جزیره کیش در روز ۲۹ اردیبهشت را با نه پاسخ می‌دهد یا آری؟؟

در این بین اما نام گزینه‌های دیگر نیز شنیده می‌شود. با افزایش قدرت سیاسی و نفوذ مونسان در کابینه دولت بعد از ورود به جرگه معاونین رئیس جمهوری، این احتمال می رود که آقای مدیرعامل پیشین بخواهد یکی از معاونین یا همکاران سابقش در سازمان منطقه آزاد کیش را برای تصدی این پست به وزارتخانه مربوطه معرفی کند. دکتر علی جیرفتی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش که گفته می شود در حال حاضر به نوعی سرپرستی سازمان را هم برعهده دارد، یکی از همین گزینه‌هاست. در این راستا گزینه دیگر که اخیراً بر سر زبان‌ها افتاده، آقای بهبود بهی‌زادی مدیرعامل سابق شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش است که می‌تواند از گزینه‌های احتمالی برای تصدی پست مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد کیش باشد. بهی‌زادی متولد سال ۱۳۳۸ و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک سیالات از دانشگاه صنعتی شریف می‌باشد.

جدای از همه این‌ها شاید اصلاً خود آقای کرباسیان از دور و اطراف خود گزینه‌ای برای تصدی این امر برگزیده باشند.

به هر حال چند روز آینده همه این احتمالات به پایان خواهد رسید و گزینه مورد نظر به‌زودی معرفی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6311
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آقا من شنیدم حکم بهی زادی رو هم زدن برای سازمان