• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند در کیش راه اندازی شد

  • کد خبر : 6229
  • 24 مرداد 1396 - 10:31
سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند در کیش راه اندازی شد

کیشوندان در گذشته برای تعویض شناسنامه و خدمات مربوط به ثبت احوال به بندر لنگه مراجعه می کردند که با استقرار تجهیزات مورد نیاز برای ثبت نام کارت ملی هوشمند، از این پس می توانند در جزیره کیش ثبت نام کنند.

به گزارش کیشوندنیوز از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با حضور مونسان معاون رئیس جمهور و  رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر درخشان نیا معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور، صامعی معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه صنایع سازمان ثبت احوال، مهندس پارسایی معاون فناوری و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، ابو ترابی مشاور مدیر کل حوزه ریاست و سخنگوی ثبت احوال، مهندس افشاری نژاد مدیر کل ثبت احوال استان هرمزگان و جمعی از مدیران ارشد و محلی جزیره کیش دوشنبه ۲۳ مرداد در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش سامانه ثبت نام کارت ملی هوشمند کیش راه اندازی شد.

مونسان در خصوص راه اندازی این سامانه در جزیره کیش گفت: پیش از این عمده خدمات دولتی در سطوح مختلف در جزیره کیش انجام می شد و طبق قانون مناطق آزاد به همه دستگاه های فعال در این منطقه، تفویض اختیارات شده بود تا روسای ادارات بتوانند مستقل از استان خدمات کشوری را در کیش ارائه کنند.

معاون رییس جمهور  با اشاره به کاستی های ثبت احوال کیش افزود: ساکنان کیش در گذشته برای تعویض شناسنامه و خدمات مربوط به ثبت احوال به بندر لنگه مراجعه می کردند که با مساعدت دکتر درخشان نیا رئیس سازمان ثبت احوال کشور و استقرار تجهیزات مورد نیاز برای ثبت نام کارت ملی هوشمند، شهروندان می توانند در جزیره کیش ثبت نام کنند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه با راه اندازی این سامانه بخشی از مشکلات و دغدغه های شهروندان کاسته می شود اظهار داشت: رئیس سازمان ثبت احوال کشور در زمینه ارتقاء اداره ثبت احوال کیش قول مساعدت دادند تا رئیس این اداره بتواند با دارا بودن حکم ملی طبق قوانین مناطق آزاد به ساکنان کیش خدمات رسانی کند.

وی در پایان افزود: البته در این راه نیازمندی هایی نیز وجود دارد که سازمان منطقه آزاد کیش با هدف ارائه خدمات رسانی مطلوب تر و ارتقاء اداره ثبت احوال کیش سعی در تامین این نیازها دارد.

در این مراسم رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز ضمن تشکر از حمایت های مونسان در خصوص انجام مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند در کیش گفت:  با تلاش مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش امکانات صدور کارت ملی هوشمند برای حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت کیش فراهم شد تا درخواست تکمیل ثبت نام این کارت بدون مراجعه به دیگر شهرها در جزیره کیش انجام شود .

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف تکریم مراجعه کنندگان و ایجاد سرعت و سهولت در خدمات رسانی به مردم انجام شده، گفت: اولین ایستگاه ثبت نام کارت ملی هوشمند امروز در جزیره کیش راه اندازی شد تا خدمات صدور شناسنامه و سایر خدمات مربوط به ثبت احوال به راحتی برای مردم قابل بهره برداری و استفاده شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ضمن اشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند از ۲ سال گذشته در کشور آغاز شده است، عنوان کرد: با افزایش صدور کارت ملی هوشمند به حدود ۲/۵ میلیون کارت در ماه، موفق شدیم تا کنون حدود ۲۶ میلیون کارت ملی هوشمند برای مردم خوب کشورمان صادر کنیم .

وی با بیان اینکه تمام افراد واجد شرایط که بالای ۱۵ سال سن دارند می توانند جهت تهیه این کارت اقدام کنند، گفت: این پروژه یک پروژه بزرگ ملی است و تا پایان سال ۹۷ برای حدود ۶۲ میلیون نفر این کارت صادر خواهد شد.

دکتر درخشان نیا ضمن درخواست از مردم جهت همراهی و مشارکت در این امر، اعلام کرد: تا پایان سال ۹۶  افراد با مراجعه به اداره ثبت احوال و انجام مراحل ثبت نام درخواست کارت ملی هوشمند می توانند در این زمینه اقدام کنند تا در بازه زمانی تعیین شده موفق به تعویض کارت های ملی هموطنان شویم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در پایان در خصوص ضریب نفوذ این کارت در روستاها گفت: ما در راستای این اقدام و با همکاری اداره پست جمهوری اسلامی تا اوایل مهر ماه سال جاری حدود ۸۰۰ ایستگاه سیار ثبت نام کارت ملی هوشمند را در روستا های کشور راه اندازی خواهیم کرد تا این امکان نیز برای روستاییان عزیز نیز فراهم شود.

شایان ذکر است، ساکنان جزیره کیش می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی www.ncr.ir  مراحل ثبت نام و درخواست کارت ملی هوشمند را در جزیره کیش انجام دهند.

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6229
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.