• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

وقتی حمل و نقل کرایه‌ها را گران می‌کند و نیروی انتظامی موتورهای شارژی را می‌گیرد; جای قشر کارگر و مستضعف کیش کجاست؟

  • کد خبر : 6151
  • 21 مرداد 1396 - 11:08
وقتی حمل و نقل کرایه‌ها را گران می‌کند و نیروی انتظامی موتورهای شارژی را می‌گیرد; جای قشر کارگر و مستضعف کیش کجاست؟

اجرای طرح برخورد با راکبان موتور های شارژی متخلف و در پی آن توقیف این وسایل نقلیه و بردن آنها به پارکینگ، این روزها باعث آسیب رساندن هرچه بیشتر به جمعیت کارگری و قشر مستضعف جزیره نشینان شده است.

دوری و غربت، کار طاقت‌فرسا، محل زندگی نامناسب، درآمد پایین، هزینه بالای رفت‌و‌آمد، گرانی زندگی در جزیره کیش و چندین مورد دیگر، آیتم‌هایی هستند که مختص به اقشار کارگر و کم درآمد ساکن در این جزیره مرجانی می‌باشد.

همین یک ماه قبل بود که حمل و نقل جزیره کیش کرایه وسایط نقلیه عمومی را افزایش داد و باعث شد بار مالی جدیدی به کیشوندان اضافه شود. در این بین اما این قشر کارگر و مستضعف هستند که بار این افزایش هزینه‌ها برایشان سنگین‌تر از بقیه اقشار است.

اخیراً نیز شاهد هستیم که طرح برخورد با راکبان موتور های شارژی متخلف در جزیره کیش در حال اجراست و با اجرای این طرح پلیس راهنمایی و رانندگی همین دیروز ۵۵ دستگاه موتور شارژی را از سطح جزیره جمع‌آوری کردند که اگر با همین روند پیش بروند طی چند روز آینده می‌توانند تمامی موتور‌های شارژی در سطح جزیره را جمع‌آوری کنند. انگار ارگان‌ها و نهادها یکی یکی کمر همت بسته‌اند تا قشر کارگری و کم‌درآمد کیش را ضربه فنی کنند و باز هم این قشر هست که از اجرای چنین طرحی بیشترین آسیب را می‌بیند که البته مأمورین نیروی انتظامی کیش با وجود اشخاصی چون سرگرد شعبانیان و سرهنگ جهانبخش و دیگر بزرگان در بین آنها بهتر از هر شخص دیگری این آسیب‌ها را می‌دانند. اینکه اجرای قانون یک امر ضروری برای جامعه است که در آن شکی نیست ولی نحوه اجرا و شدت آن در برخی مواقع را می‌توان تغییر داد.

نکته جالب اینکه سرهنگ ایمانی نسب که دستور فوریتی اجرای این طرح را داده، همین یک هفته قبل به‌عنوان رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی جزیره کیش منصوب شدند که اجرای چنین طرحی در هفته اول کاری، خود جای سئوال دارد؟!

در هر صورت پیشنهاد ما به‌عنوان یک کیشوند به برادران راهنمایی و رانندگی کیش این است که کمی از سرعت خود بکاهید و قبل از اجرای طرحی با چنین فوریتی و در چنین فصل گرمی از سال، بهتر بود هشدارهای کافی را به کیشوندان می‌دادید. به هر حال هرچه باشد به اینجا می‌گویند جزیره آرامش.!

مرتضی رضائی / مدیر مسئول پایگاه خبری کیشوند نیوز

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6151
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. ممنون از کیشوند نیوز که درد مردم رو بی رو دربایستی میگه

  2. فوق العاده عالی.

  3. واقعا قشر کارگر با این طرح بدبخت میشه …