• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

تردد ۲۰۳ هزار و ۳۲۶ مسافر از مسیر دریایی به کیش در سه ماه نخست امسال

  • کد خبر : 6009
  • 14 مرداد 1396 - 8:06
تردد ۲۰۳ هزار و ۳۲۶ مسافر از مسیر دریایی به کیش در سه ماه نخست امسال

در سه ماه نخست سال ۹۶ بندر کیش محل انجام اقدامات گسترده ای در حوزه های مسافری، صادرات و واردات بوده است

به گزارش کیشوندنیوز از روابط عمومی و امور بین المللی سازمان منطقه آزاد کیش، در سه ماه نخست امسال، از بندر کیش ۳۶ هزار و ۸۰۷ تن کالا از جمله کالای تجاری، لوازم حفاری، مصالح ساختمانی، مواد غذایی، مواد سوختی و کالای متفرقه به بنادر داخلی و خارجی فرستاده شده است که از این میزان ۳۵ هزار و ۵۸۰ تن کالا به بنادر داخلی و یک هزار و ۲۲۷ تن کالا به بنادر خارجی صادر شده است.

در همین مدت ۲۷۰ هزار و ۱۰۱ تن هم کالای تجاری، حفاری و متفرقه از بنادر داخلی و ۱۳ هزار و ۴۴۰ تن کالای تجاری و حفاری از بنادر خارجی از بندر کیش به جزیره کیش وارد شده است.

در این مدت کالاهای وارداتی به کیش به وسیله ۷ هزار و ۱۵۳ کامیون و کامیونت و کالاهای صادراتی از کیش به وسیله ۷ هزار کامیون و کامیونت جابجا شده اند.

همچنین از سه بندر چارک، آفتاب و لنگه در طول سه ماه نخست امسال تعداد ۹۰ هزار و ۸۷۰ مسافر از طریق سفر دریایی به کیش ورود و تعداد ۱۱۲ هزار و ۴۵۶ نفر از بندر کیش خروج کردند. در همین مدت نیز در مجموع ۱۵ هزار و ۴۳۲ خودروی سواری به جزیره کیش ورود و ۱۹ هزار و ۱۵۸ خودرو از بندر کیش خروج کرده اند.

در این مدت در مجموع تعداد ۶ هزار و ۵۵۳ شناور از بنادر داخلی به کیش سفر داشتند و ۳۰۴ شناور از بندر کیش به سایر بنادر خارجی سفر کردند.

همچنین ۸۴ هزار و ۶۶۱ مسافر با ۶۴۲ سفر در سه ماه نخست سال، گشت و سفر تفریحی از بندر کیش را تجربه کردند.

شایان ذکر است، ارتقاء زیر ساخت های بندرگاهی در جزیره کیش از جمله اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از عوامل موثر در توسعه اقتصادی جزیره مد نظر بوده است. تا چند سال گذشته با وجود ساخت اسکله دوازده هزار تنی، بدلیل عمق چهار متری حوضچه امکان پهلو گیری کشتی های بزرگ در بندر کیش میسر نبود که این امر روند صادرات و واردات و فعالیت های گسترده بازرگانی را با مشکل مواجه می ساخت. در چهار سال گذشته با استفاده از بزرگترین لایروب کشور حوضچه بندرگاه کیش لایروبی شده و عمق این منطقه به منهای ده متر رسید تا شناورهای پانزده هزار تن نیز بتوانند در بندر کیش پهلو بگیرند.

ساخت اسکله ۳۵ هزارتنی نیز اقدامی دیگر درجهت بهره گیری بیشتر از ظرفیت های بندری کیش است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6009
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.