• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

جابجایی کالا در بندر کیش به مرز ۶۰۰ هزار تن رسید

  • کد خبر : 5937
  • 10 مرداد 1396 - 9:43

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق تفریحات و گشت‌های دریایی و افزایش ۴۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج‌فارس خبر داد.

احمد شهریاری ضمن ارایه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی چهارماه نخست سال جاری اظهار داشت: از آغاز سال جاری تا پایان تیرماه سال۹۶، در مجموع ۵۹۵ هزار و ۹۵۲ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۵۰۰ هزار و ۱۵ تن به کالای غیر نفتی و ۹۵هزار و ۹۳۷ تن کالای نفتی اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۴۱ درصدی صادرات غیر نفتی در این بندر سخن به میان آورد و گفت: طی چهارماه اخیر، بالغ بر یکهزار و ۲۴۶ تن از اینگونه کالاها به خارج از کشور صادر شد.

شهریاری همچنین واردات کالاهای غیرنفتی را بالغ بر ۱۵ هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲درصد کاهش داشته است.

به گفته وی، طی چهار ماهه نخست سال جاری، ۴۸۳هزار و ۵۷۴ تن کالای غیر نفتی در این بندر کابوتاژ شد.

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش را چهار هزار و ۵۹۷ فروند با رشد ۳درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۲۲۴ فروند شناور بالای هزار تن و چهار هزار و ۳۷۳ فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از رونق تفریحات و گشت های دریایی در چهارماه اخیر خبر داد و  خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت های مسافری، ۲۰۹ هزار و ۲۴۹ نفر از لذت گشت های دریایی با شناورهای تفریحی بهره مند شدند که افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ثبت رسید.

این مقام مسؤول در پایان ضمن اشاره به ترابری ۲۲۲ هزار نفر مسافر از طریق این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: طی این مدت، ۳۸ هزار و ۷۵۰ دستگاه خودرو نیز توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب و بالعکس ترابری شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5937
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.