• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

صرفه جویی ۷۰۰ میلیون دلاری در نیروگاه‌های برق کیش

  • کد خبر : 5910
  • 09 مرداد 1396 - 8:31
صرفه جویی ۷۰۰ میلیون دلاری در نیروگاه‌های برق کیش

رییس منطقه عملیاتی کیش شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با جمع‌آوری و انتقال گازهای همراه نفت طی ۱۰ سال گذشته، از سوختن بیش از ۷۰۰ میلیون بشکه گازوییل در نیروگاه‌های جزیره کیش جلوگیری شده است که ارزشی در حدود ۷۰۰ میلیون دلار دارد.

علیرضا قانعی در نشست سالانه روسای واحدهای روابط کار و مددکاری شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه از سال ۱۳۸۵ تاکنون با جمع‌آوری و انتقال گازهای همراه نفت میادین نفتی منطقه سیری به نیروگاه کیش صرفه‌جویی قابل توجهی در مصرف گازوییل نیروگاه برق کیش شده است، گفت: در طول حدود یک دهه گذشته با جایگزین شدن گاز طبیعی به جای گازوییل در سبد سوخت نیروگاه کیش حدود ۷۰۰ میلیون بشکه در مصرف گازوییل صرفه‌جویی شده است.

رییس منطقه عملیاتی کیش شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام اینکه ارزش گازوییل صرفه‌جویی شده حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس در طول یک دهه گذشته با گازرسانی به نیروگاه کیش تاکنون خاموشی به دلیل کمبود گاز نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه کیش دارای موقعیت استراتژیکی برای راهبری و پشتیبانی از عملیات تولید نفت و گاز در شرکت نفت فلات قاره است، گفت: کیش با توجه به ظرفیت و زیرساخت‌های خود می‌تواند به هاب آموزشی، پشتیبانی و تامین کالا و خدمات برای سایر مناطق عملیاتی تولید نفت ایران در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

وی با اشاره به وجود میدان بزرگ گازی کیش با ۶۷ تریلیون فوت مکعب گاز در زیر بستر و آب‌های اطراف جزیره کیش، از میدان کیش به عنوان بزرگترین میدان مستقل گازی ایران یاد کرد و افزود: تاکنون حفاری ۱۴ حلقه چاه در میدان گازی کیش انجام شده و این میدان از ظرفیت تولید گاز معادل ۵ تا ۶ فاز پارس جنوبی برخوردار است.

قانعی با اشاره به برنامه توسعه فاز یک و تولید زودهنگام گاز از میدان کیش، یادآور شد: گاز میدان کیش با کمتر از ۱۲ پی‌پی‌ام H۲S و بیش از ۴۰۰۰ PSI فشار جز میادین با گاز شیرین و کم گوگرد بوده و قابلیت استفاده در نیروگاه‌های جزیره کیش را دارد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5910
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.