• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

راه اندازی خط مسافری دریایی کیش- چابهار منتفی شد

  • کد خبر : 5844
  • 07 مرداد 1396 - 8:20
راه اندازی خط مسافری دریایی کیش- چابهار منتفی شد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: هنوز برنامه خاصی برای سفر دریایی کیش – چابهار و مسیر برعکس بین مقامات استان و سازمان منطقه آزاد کیش تدوین نشده است.

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، دکتر کامبیز مشتاق گوهری درباره سفرهای دریایی در مسیر چابهار- کیش و برعکس با استفاده از کشتی کروزی که هم اکنون در کیش فعال است، گفت: بر اساس ارزیابی هایی که دفاتر خدمات مسافرتی برای این سفر دریایی کرده اند، مشخص شده است که این سفر بازده اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذاران نخواهد داشت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان مهمترین دلیل این امر را مسافت طولانی بین این دو بندر اعلام کرد.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از سوی دیگر علاوه بر دوری مسیر باید امکانات و تاسیسات خدماتی و تفریحی در چابهار ایجاد شود تا بتوانیم در جذب هر چه بیشتر گردشگرانی که به کیش وارد می شوند اقدام کنیم.
دکتر مشتاق گوهری بیان کرد: مالک کشتی کروز فعال در کیش بخش خصوصی است و برای سفر آن کشتی به چابهار باید رغبت گردشگران جهت سفر به چابهار را از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی افزایش دهیم تا به این ترتیب این سفر دریایی از بازده اقتصادی برای مالک کشتی برخوردار شود.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به موارد مذکور باید گفت که هنوز برنامه خاصی برای سفر دریایی کیش – چابهار و مسیر برعکس بین مقامات استان و سازمان منطقه آزاد کیش تدوین نشده است.
وی یادآور شد: پیش از این قصد داشتیم نسبت به راه اندازی خط دریایی مسافری بین چابهار – کیش- مسقط اقدام کنیم که این مسئله نیز منتقی شده است.
دکتر مشتاق گوهری تاکید کرد: سفر یک روز هفته کشتی عمانی در مسیر مسقط- چابهار و برعکس هنوز نتوانسته است درجذب توریست ها موفق عمل کند.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، هم اکنون این سفر دریایی در مسیر چابهار- عمان در روزهای سه شنبه انجام می شود و بیشتر مسافران این سفرهای دریایی را جوامع محلی چابهار و عمان تشکیل می دهند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه شهرستان چابهار می تواند به تنهایی به یکی از مراکز اصلی قطب گردشگری دریایی در جنوب کشور تبدیل شود، اظهار کرد: شهرستان چابهار دارای جاذبه های منحصر به فرد طبیعی است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توسعه زیرساختهای لازم در زمینه گردشگری دریایی و ساحلی می توانیم زمینه های رشد هر چه بیشتر صنعت گردشگری دریایی در این شهرستان را فراهم کنیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: این امر علاوه بر سرمایه گذاری دولت در ایجاد زیرساختها نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد انواع امکانات مرتبط با گردشگری دریایی است.

دکتر مشتاق گوهری با بیان اینکه به جز شهرستان چابهار، سایر شهرستان های ساحلی استان سیستان و بلوچستان از قابلیت بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار هستند، اذعان داشت: این شهرستان ها نیز همانند چابهار نیازمند ایجاد امکانات و تاسیسات مدرن گردشگری دریایی و ساحلی هستند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5844
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.