• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
6

فعالیت ۲۸ نانوایی در جزیره کیش / همیشه انبارها برای ۲ هفته ذخیره آرد دارند

  • کد خبر : 5777
  • 03 مرداد 1396 - 11:35
فعالیت ۲۸ نانوایی در جزیره کیش / همیشه انبارها برای ۲ هفته ذخیره آرد دارند

اداره غله و تعزیرات آرد و نان بر نانوایی های کیش همیشه نظارت مستمری داشته و دارند و و در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد خواهند کرد.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، نان به عنوان یک کالای ضروری و قوت روزانه مصرفی مردم مورد توجه بسیار زیادی است. از این رو بحث تولید و توزیع آن هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

روزانه قسمت اعظم انرژی، پروتئین، املاح معدنی و ویتامینهای گروه B ( تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین) مورد نیاز بدن از طریق نان تامین می شود. بی‌شک تهیه، تولید و عرضه‌ نان سالم و بهداشتی در حفظ سلامت جامعه موثر خواهد بود. اداره غله و تعزیرات آرد و نان جزیره کیش نیز سعی دارد تا کیشوندان  و گردشگران نان با کیفیتی را در جزیره کیش تهیه کنند.

در این راستا، تعداد ۲۸ واحد نانوایی سنتی فعال از جمله نانوایی بربری، لواش، تافتون و سنگک و همچنین۴ واحد نانوایی فانتزی در مناطق مختلف جزیره کیش مشغول به فعالیت هستند.

در طول  سه ماه نخست سال ۹۶، یک  میلیون و ۸۵۵ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع آرد از شهرهای بندرعباس به صورت دولتی و از شیراز، تهران، کرج و گنبد کاووس به صورت آزاد تهیه شده است.

در این مدت اداره غله و تعزیرات آرد و نان ۶۳۶ مرتبه بازدید از نانواییها انجام داده که از این تعداد ۲۶ بازدید با همکاری مشترک مرکز توسعه سلامت کیش انجام شده  و از  ۲۵۷ قرص نان هم تست جوش شیرین به عمل آمده است. فضای نانوایی ها نیز از نظر رعایت موازین بهداشتی نظارت و  به ۳ مورد از شکایات شهروندان در خصوص کیفیت نان رسیدگی شده است.

شایان ذکر است، با تمهیدات اندیشیده شده، همیشه انبارهای آرد نانواییهای جزیره به منظور تامین نیاز شهروندان و گردشگران به میزان آرد مصرفی برای ۲ هفته ذخیره دارند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5777
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.