• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

زنان و دختران ما باید کاری کنند که در جامعه شخصیت آنها دیده شود نه جنسیت آنها

  • کد خبر : 5773
  • 03 مرداد 1396 - 11:25
زنان و دختران ما باید کاری کنند که در جامعه شخصیت آنها دیده شود نه جنسیت آنها

امام جمعه مسجد حضرت زینب (س) در مورد نامگذاری این روز و سایر مناسبت ها به نام بزرگان اظهار کرد: این روز ها تنها برای اظهار تبریک به زنان ، دختران و جوانان نیست بلکه فرصت مناسبی برای تبیین درست زندگی این بزرگواران است و بهره مندی از سیره و روش آنان برای زندگی امروز است .

حجت الاسلام سید علی سیدین اظهار کرد: در مناسبتی همچون تولد حضرت معصومه (س) باید هشدارداد که الگوی دختران جامعه ما زنان و دختران غربی نیستند ، جوامعی که در منجلاب مشکلات خود گرفتارند چگونه می توانند الگوی مناسبی برای جوامع ما باشند.
وی به کمالات معنوی حضرت معصومه(س) اشاره کرد و افزود: آن حضرت از چنان نجابت و بزرگی برخودار بود که حضرت صادق (ع) فرمودند : ‘در قم دختری از فرزندان ما مدفون خواهد بود که جمیع شیعیان اهل بیت (ع) به شفاعت او وارد بهشت خواهند شد ‘، چنین بانویی می تواند الگوی دختران جامعه ما باشد .
این مبلغ مذهبی با بیان اینکه نباید به حداقل های دنیا و مسائل مادی اکتفا کرد گفت : روح بشر بزرگ است بنابراین نیازمند الگو گیری از بزرگانی چون حضرت معصومه (ع) است .
امام جمعه مسجد حضرت زینب(س) تعابیر برابری بین زن و مرد در دنیای امروز را به نوعی غافلانه دانست و گفت: شان هیچکس برتر از دیگری نیست مگر به تقوای الهی ، اگر مسیری برای زندگی زن و مرد مشخص شده به معنای برتری یکی بر دیگری نیست بلکه هر یک با توجه به ماهیت وجودی باید آن مسیر را برای رسیدن به هدف غایی طی کنند.
حجت الاسلام سیدین دلیل توجه اسلام به دختران را روحیه عاطفی انان دانست و گفت : دختران بیش از پسران در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند ازاین رو باید توجه بیشتری به آنها شود ، لطافت روحی که خداوند به زن عطا فرموده برای این است که بستری آرامش بخش برای خانواده باشد بنا براین نیازمند مراقبت و توجه بیشتر است .
وی به سخنی از امام صادق (ع) اشاره کرد و افزود: ‘دختران رحمت خدا و پسران نعمت الهی هستند’ ،بنا براین باید توجه بیشتری به آنان صورت گیرد.
این مبلغ مذهبی در پاسخ به این سئوال که برای پاسداری از حریم عفت باید چه کرد ؟ به ایرنا گفت : باید در این راستا اقدام به انتخاب الگوی مناسب کرد و انتخاب آن به یقین بدون تفکر و اندیشه امکان پذیر نخواهدبود .
وی تصریح کرد: اگر انسان پی به ارزش وجودی خود ببرد حاضر نمی شود دست به هر اقدامی بزند بلکه تلاش می کند از حریم وجودی خود حفاظت کند ، امروزه بر اثر تبلیغات سو دشمنان و جوامع غربی، برخی از زنان جامعه گاهی ارزش حقیقی خود را فراموش کرده اند و به نوعی به سمت پوچی ،گرایش پیدا کرده اند .
حجت الاسلام سیدین تاکید کرد : امروز وظیفه مسئولان این است تا با برنامه های مختلف این جایگاه را تبیین و یاد آوری کنند که جوامع غربی که دم از برابری زن و مرد می زنند برای رسیدن به اهداف مادی خود زن را بازیچه دست قرار می دهند و آن را بی ارزش ترین موجود می دانند.
وی به ارزش و جایگاه والای زنان و دختران در اسلام اشاره کرد و گفت : زنان و دختران ما باید کاری کنند که در جامعه شخصیت آنها دیده شود نه جنسیت آنها از این رو با الگو بردای از بزرگانی چون حضرت معصومه (س) می توان چنین امری را تحقق بخشید.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5773
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.