• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

حفاری یک حلقه چاه توسعه‎ای جدید در میدان گازی کیش

  • کد خبر : 574
  • 26 اردیبهشت 1395 - 0:12

عاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفاری یک حلقه چاه توسعه ای جدید با نظرکارفرما در کلاستر B میدان گازی کیش خبر داد.  محمدرضا تاکایدی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ حلقه چاه در میدان گازی کیش در حال حفاری است، گفت: پیش از این، تعداد چاه های این میدان، ۱۳ حلقه چاه بود […]

عاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفاری یک حلقه چاه توسعه ای جدید با نظرکارفرما در کلاستر B میدان گازی کیش خبر داد. 

محمدرضا تاکایدی با بیان اینکه هم اکنون ۱۴ حلقه چاه در میدان گازی کیش در حال حفاری است، گفت: پیش از این، تعداد چاه های این میدان، ۱۳ حلقه چاه بود که با نظر کارفرما، حفاری یک حلقه چاه جدید به منظور افزایش برداشت و توسعه مخزن به برنامه حفاری اضافه شده است.
 وی افزود: طرح کیش یکی از طرحهای کلید در دست شرکت ملی حفاری ایران است که در اجرای آن تاکنون ۷۵ درصد حفاری چاه ها به صورت یکپارچه انجام شده است. 
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اجرای عملیات حفاری و تکمیل این چاه ها براساس استانداردهای لازم به ویژه در بحث حفاظت از محیط زیست، اظهارکرد: این میدان به جدیدترین سامانه مدیریت پسماند مجهز است و از جدیدترین سامانه ایمنی نیز استفاده می شود. 
تاکایدی متراژ حفاری در چاه های میدان گازی کیش را حدود ۵۴ هزار متر اعلام کرد و گفت: هم اکنون متراژ حفاری در کلاستر A و با استفاده از دستگاه ۶۹ فتح، ۲۶هزار و ۱۹۸ متر و در کلاستر B و با استفاده از دستگاه ۶۱ فتح، ۲۷ هزارو ۷۳۱ متر است. وی یادآور شد: عملیات حفاری چاه های گازی میدان کیش به صورت یکپارچه و همزمان با استفاده از ریل کشنده ( Pony Base) انجام می شود.
 برنامه توسعه میدان گازی کیش در سه گام پیش بینی شده است و عملیات تکمیل چاه های حفاری شده در راستای اجرایی شدن فاز نخست توسعه این میدان انجام می شود.
 طرح توسعه میدان گازی کیش با هدف انتقال گاز تولیدی از این میدان به وسیله خطوط لوله زیرزمینی و دریایی و انتقال گاز ترش به پالایشگاه گاز (واقع در منطقه گرزه)، همچنین فرآورش گاز ترش در پالایشگاه به منظور تولید گاز سبک برای صادرات و یا مصارف داخلی در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه نفت قرار دارد. 
میدان گازی کیش در ۳۰ کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد و پس از میدان پارس جنوبی، بزرگترین میدان گازی خلیج فارس به شمار می رود.
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=574
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.