• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

مشکل گردشگری شراب و حجاب نیست

  • کد خبر : 5606
  • 22 تیر 1396 - 13:51
مشکل گردشگری شراب و حجاب نیست

سیدحسین مرعشی، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی از برخی از دلایل نیامدن گردشگران خارجی به ایران گفت.

 به گزارش کیشوند نیوز، مرعشی گفت با تشدید درگیری‌های نظام میان ترکیه و روسیه، پوتین دستور داد تا مردم روسیه به ترکیه سفر نکنند و بسیاری این را فرصت خوبی برای جذب گردشگران روسی در ایران دانستند.

حتی اکبر غمخوار عضو هیئت مدیره انجمن خدمات گردشگری استان تهران چندی پیش در این رابطخ گفته بود: «۳ و نیم میلیون گردشگر از روسیه به ترکیه سفر کرد اتفاقی که در ترکیه افتاد، آقای پوتین دستور دادند که هیچ کدام از شهروندهای روس به ترکیه سفر نکنند و ما باید خیلی سریع وارد عمل می شدیم و باید از این پتانسیلی که برای جذب گردشگر وجود داشت، استفاده می کردیم. اما دولت هیچ کاری نکرد.»

سیدحسین مرعشی، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی در مورد وضعیت گردشگری ایران چند روز پیش در این رابطه کافه خبر گفت:  شراب و حجاب مشکل گردشگران خارجی نیست. من ساعت‌ها پای صحبت‌های تورگردان‌های بزرگ دنیا نشسته‌ام و هیچ وقت این موضوعات مشکل آنها نبوده است. آنها دنبال دیدن دنیای جدید و برقراری ارتباط با جوامع بشری هستند. ایران برای آنها خیلی جذاب است.

او ادامه داد: مشکل اصلی این است که ایرانی‌ها و مسئولان آن، ایران را نمی‌شناسند و نمی‌توانند لذت غوطه‌ور شدن در آب‌های دریاچه ارومیه یا رفتن به زیر آب در کیش و قشم را درک کنند. خارجی‌ها اینها را خوب درک می‌کنند. امیدواریم در دوره جدید موفقیت‌ها در حوزه گردشگری دوچندان شود.

مرعشی افزود: البته در دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی به دلیل فضای سیاسی و بین‌المللی موفق‌هایی در گردشگری داشتیم ولی سرمایه‌گذاری‌ها زیاد تقویت نشد. امیدواریم که مدیری در گردشگری مستقر باشد که مسئله سرمایه‌گذاری را جدی بگیرد.

(خبر آنلاین)

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5606
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.