• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

افزایش ۵ تا ۱۸ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در کیش / دربستی تاکسی های خطی تخلف است (+جدول مسیرها و قیمت ها)

  • کد خبر : 5563
  • 20 تیر 1396 - 11:51
افزایش ۵ تا ۱۸ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در کیش / دربستی تاکسی های خطی تخلف است (+جدول مسیرها و قیمت ها)

علیرضا عادلی قوانین جدید مربوط به حمل و نقل عمومی در جزیره کیش را ابلاغ کرد که از مهمترین تغییرات بوجود آمده می توان به افزایش حدود ۱۸ درصدی نرخ کرایه ها، موظف شدن تاکسی ها به نصب تاکسی متر و افزوده شدن تاکسی خطی برای مناطق صدف و نوبنیاد نام برد.

به گزارش کیشوند نیوز، عادلی مدیر حمل و نقل عمومی جزیره کیش در خبری که در روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش منتشر شد، از افزایش ۵ تا ۱۳ درصدی نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی کیش خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته و به واسطه بخشنامه معاون اول رئیس جمهور هیچ گونه افزایش نرخی در این بخش اعلام نشده بود لذا با کار کارشناسی صورت گرفته موضوع افزایش کرایه به شورای ترافیک ارجاع و با تصویب این شورا این افزایش نرخ از سه شنبه ۲۰ تیر ۹۶ در جزیره کیش اجرایی خواهد شد.

عادلی همچنین به اهمیت وجود تاکسی متر در تمامی تاکسی ها اشاره کرد و افزود: طبق مصوبه شورای ترافیک از تاریخ ۲۰ تیر تمامی وسایل نقلیه فاقد تاکسی متر توسط سیستم AVL توسط حمل و نقل و پلیس راهور شناسایی، جریمه و خودرو آن ها به مدت ۷۲ ساعت به پارکینگ منتقل خواهد شد.

مدیر حمل و نقل جزیره کیش با تاکید بر استفاده از تاکسی متر توسط رانندگان حمل و نقل عمومی از مسافران خواست که در صورت مشاهده تاکسی متر خراب یا غیر فعال از پرداخت کرایه به راننده خود داری کرده و بلافاصله مراتب را از طریق سامانه ۱۴۱ به واحد رسیدگی به شکایات حمل و نقل جزیره کیش گزارش نمایند.

وی با اشاره به اضافه شدن خطوط سیر جدید تاکسی های خطی اضافه کرد: تاکسی های خطی از این پس از چهار مسیر(سه مسیر جدید) به ارائه خدمات به مسافران خواهند پرداخت که خارج شدن تاکسی های زرد خطی از این چهار مسیر و ارائه خدمات دربستی توسط این نوع تاکسی ها ممنوع بوده و در صورت مشاهده توسط گشت های حمل و نقل یا گزارش به سامانه ۱۴۱ با این تخلف برخورد جدی خواهد شد.

مسیر تاکسی های خطی در جزیره کیش بدین شرح می باشد:

۱- ایستگاه بازار سفین – ایستگاه پارک دلفین

۲- ایستگاه سفین – میدان سعدی – میدان بسیج – مجتمع خدماتی آرین فاز ۳ نوبنیاد – بلوار توس در فاز ۲ نوبنیاد – میدان بهارستان فاز یک نوبنیاد – خیابان ترنج – خیابان کهور – خیابان راش جنوبی – خیابان سرو – خیابان شمشاد – خیابان کنار (مدرسه امام ) – خیابان کاج – خیابان لور – بسیج مقاومت – میدان سعدی – بازار پارس خلیج به سمت مرکز شهر.

۳- شهرک صدف: ورودی (بلوار مروارید – خیابان آذربایجان – بلوار تهران) —-> مسیر تردد: خیابان آسمان – خیابان خراسان – خیابان کرمان – خیابان مازندران و بالعکس

۴- پردیس جنوبی – میدان سیری – کمپ سحر – گیلان کیش و بالعکس

 

مسیر مینی بوس ها نیز در جزیره کیش بدین شرح می باشد:

ایستگاه سفین، میدان سعدی، بلوار جاسک، بلوار نوبنیاد، چهل ستون، مجتمع خدماتی آرین فاز سه نو بنیاد، بلوار توس فاز دو نوبنیاد، میدان بهارستان فاز یک نو بنیاد، خیابان ترنج، خیابان کهور، خیابان راش جنوبی، خیابان سرو، خیابان شمشاد، خیابان کنار(مدرسه امام)، خیابان کاج، خیابان لور، بسیج مقاومت، میدان سعدی، پارس خلیج به سمت مرکز شهر، میدان المپیک، بازار هرمز وکلبه شاداب، ششصد دستگاه، گلدیس، بندر(پایانه مسافربری)، صدا و سیما، بازارهای بهکیش، مریم، ونوس، میدان ساحل، میدان امیرکبیر، بازارهای مروارید، زیتون، مرکز تجاری، پردیس یک و دو، میدان آبشار، هتل داریوش، شهر آفتاب، کمپ کارکنان، بازار مرجان(هتل دیدنیها)، برج های دوقلو، هتل های سیمرغ و شباویز، پارک دلفین (انتهای خط) و بالعکس.

عوامل کنترل مدیریت حمل و نقل عمومی کیش به منظور خدمات رسانی به شهروندان در ابتدا و انتهای مسیر نسبت به ثبت کد مینی بوس ها اقدام می کنند و کلیه خودروها باید روزانه ۱۰ نوبت ورود و خروج خود را ثبت کنند.

عادلی اضافه کرد با توجه به استفاده فراگیر مردم از تلفن های هوشمند و به مظنور سهولت در استفاده کیشوندان و مسافران از خدمات حمل و نقل عمومی کیش در حال طراحی نرم افزار تلفن همراه درخواست تاکسی مخصوص جزیره کیش هستیم که به زودی طراحی این نرم افزار کاربردی به اتمام رسیده و در اختیار مسافران وکیشوندان قرار خواهد گرفت.

[table id=14 /]



[table id=15 /]



[table id=16 /]

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5563
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. سلام تاکسى هاى سفید که فبل از سال ٩۶ هم پنج هزارتومن میگرفتن براى مقصد نزدیک و تا فرود گاه را هم دوازده هزارتومن میگیرن این نرخ ها که شما اعلام کردید اصلا اجرا نمیشه

  2. من از مرکز تجاری تا هتل ویدا اومدم ٧٠٠٠ تومان گرفت اعتراض که کردم پیج کرد به همکاراش و گفت نرخ چنده؟ جواب دادن هفت هزار ( به روباه گفتن شاهدت کو گفت دمم !)

  3. تاکسیا که کیلومتر شمار و فعال نمیکنن یا میگن خرابه.از ۷ هزار به بالا میگیرن و به کیلومتر کار ندارن.ما ۵ کیلومترم نشد مسیرمون ۱۰ هزار تومن گرفت.این نرخا رو واسه دکور گذاشتین