• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

ذوالقدر: یک بام و دو هوا نمی شود رفتار کرد/ خودروهای منطقه آزاد اروند در تمام استان ها تردد می کنند، ولی در هرمزگان این اجازه را نمی دهند

  • کد خبر : 5530
  • 18 تیر 1396 - 17:01
ذوالقدر: یک بام و دو هوا نمی شود رفتار کرد/ خودروهای منطقه آزاد اروند در تمام استان ها تردد می کنند، ولی در هرمزگان این اجازه را نمی دهند

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک و بشاگرد در مجلس در تذکری به مدیرعامل سازمان مناطق آزاد درخواست کرد تا کاری کند خودروهایی که در قشم و کیش هستند بتوانند در کل استان هرمزگان از جمله میناب، رودان و جاسک تردد کنند.

سیدمصطفی ذوالقدر در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ابتدا خطاب به وزیر کشور متذکر شد: چند منطقه از استان هرمزگان قابلیت تبدیل شدن به شهرستان را دارد  و طبق قانون اگر منطقه ای مرکز بخش باشد باید در آنجا شهر نیز ایجاد شود. بخش هایی همچون فین، هشت بندی، زیارت علی، جغین، برزک و ترگان قابلیت شهر شدن را دارند اما نمی دانیم چرا وزارت کشور کوتاهی می کند.

سپس عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خطاب به مدیر عامل سازمان مناطق آزاد تجاری – صنعتی متذکر شد: یک بام و دو هوا نمی شود چرا که در حال حاضر در منطقه آزاد اروند در خوزستان خودروهای منطقه آزاد در تمام استان ها تردد می‌کنند اما در هرمزگان اجازه نمی دهند که این خودروها از قشم تا بندرعباس تردد کنند. از این رو از مناطق آزاد می خواهیم تا کاری کنند تا خودروهایی که در قشم و کیش هستند بتوانند در کل استان از جمله میناب، رودان و جاسک تردد کنند.

وی در تذکری دیگر گفت: جای تعجب دارد با این که در گذشته مرزنشینان حق داشتند در سال مقداری برنج، روغن و شکر برای زندگی خود وارد کنند اما در دولت یازدهم جلوی این کار توسط معاون اول رییس‌جمهور که تقریبا هرمزگانی است، گرفته شده است.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک و بشاگرد در مجلس با تشکر از حل مشکل آب “تیرو” توسط وزیر نیرو، گفت: از وزارت نیرو می خواهم  زودتر  ال سی مورد نیاز نیروگاه سیریک را باز کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5530
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.