• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

یک فروند شناور دریایی با نام “مریم یک” به ناوگان دریایی کیش اضافه شد + تصاویر

  • کد خبر : 5510
  • 17 تیر 1396 - 10:49
یک فروند شناور دریایی با نام “مریم یک” به ناوگان دریایی کیش اضافه شد + تصاویر

شناور مریم یک که دارای ۳۱۵ نفر ظرفیت مسافر و ۵۰ نات دریایی سرعت است با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونان سازمان در مسیر کیش – چارک و بالعکس آغاز بکار کرد.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، احمد علیپور ار مالکان این شناور درخصوص ویژگیهای شناور مریم یک گفت: این شناورمسافربری که ساخت کشور نروژ است به صورت کامل در بخش های موتور ، سیستم خدمات ، صندلی ها ، سیستم های رایانه ای ،هشداردهنده ها، و تجهیزات حفاظت و ایمنی دریایی در دبی نوسازی شده است  و باتوجه به اینکه از قوه محرکه جت دراین شناور استفاده شده از نظرسرعت و کیفیت درمقایسه با شناورهای مشابه در سطح بالاتری قرار دارد.

وی افزود: این شناورقرار بود در مسیر دبی – کیش فعالیت کند که با توجه به اینکه دراین مسیر تقاضا زیاد نیست مقررشد شناور مریم یک صبح ها در مسیر چارک – کیش تردد کند و شب ها برای گشت دریایی مسافران مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه امکان و توانایی ساخت این شناور در کشور وجود دارد ؟ اظهار کرد: این شناور کاتاماران است و سیستم حرکت آنها جدا از دو موتور اصلی دارای دو موتور Fan است که در لحظه آبخور شناور را از دو متر به ۷۰ سانتی متر کاهش می دهد.

مالک شناور مسافری مریم با توضیح اینکه با این امکان شناور به طور کامل بر روی آب قرار می گیرد افزود : قوه محرک شناور مریم بجای پروانه جت است .

علیپور درادامه گفت: در شرایط کنونی ۳ شناور دیگر در مسیر کیش – چارک تردد می کنند که ویژگی ها و مشخصات آنها با این شناور متفاوت است و می توان گفت مشابه این شناور نه تنها در کیش بلکه در خلیج فارس موجود نیست  .

گفتنی است شناور مسافری مریم یک با ۳۶ متر طول و ۱۱ متر عرض در سال ۱۹۹۹  ساخته شده و در سال ۲۰۱۳ نوسازی و وارد ایران شده است با پیوستن این شناور به ناوگان حمل و نقل دریایی کیش تعداد کشتی های مسافری جزیره  به ۱۰ فروند شناور افزایش یافت.

 










عکاس: حسین تهوّری

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5510
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.