• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

وقوع ۲ آتش سوزی منزل مسکونی در مناطق صدف و سفین / نجات ۲ زن و ۲ کودک از حریق

  • کد خبر : 5501
  • 16 تیر 1396 - 7:36
وقوع ۲ آتش سوزی منزل مسکونی در مناطق صدف و سفین / نجات ۲ زن و ۲ کودک از حریق

صبح امروز ۲ حادثه آتش سوزی به فاصله یک ساعت در مناطق صدف-هراز یکم و سفین-سدر هشتم صورت گرفت که با حضور به موقع ماموران آتش نشانی جزیره کیش، حریق به طور کامل اطفاء شد.

**آتش سوزی اول در منزل مسکونی واقع در صدف – هراز یکم ساعت ۰۵:۱۵ صبح

به گزارش کیشوند نیوز از کیش پرس، مهدی اسدی زنوز رئیس اداره آتش نشانی کیش با تاکید بر اهمیت تعمیرات و بازنگری در سیم کشی اسپیلت ها گفت: ساعت ۵:۱۵ صبح امروز حریق منزل مسکونی در صدف، هزار یکم به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصه نیروهای ایستگاه یک از سوی ستاد فرماندهی به محل اعزام شده و به محض رسیدن در کمتر از سه دقیقه عملیات اطفاء آغاز و دودهای محل تخلیه شد.

وی افزود: پس از بررسی های بعمل آمده مشخص شد حریق در اثر اتصالی برق اسپیلت از محل دو شاخه غیر استاندارد شروع و پس از رسیدن به پرده ها شعله ور شده و سبب سوختن لوازم داخل پذیرایی شده است.

اسدی زنوز با بیان اینکه حریق قبل از رسیدن به سایر قسمت های واحد توسط نیروهای آتش نشانی اطفاء شد اظهار کرد: با توجه به خالی بودن منزل خوشبختانه حادثه خسارت جانی در پی نداشت.

وی از کیشوندان تقاضا کرد؛ نسبت به بررسی کابل کشی اسپیلت منزل توسط برقکار مطمئن اقدام کرده و از انشعاب گیری از برق اسپیلت خودداری کنند و برق خنک کرده را به طور مستقیم و یکسره از جعبه فیوز دریافت کنند.

**آتش سوزی دوم در منزل مسکونی واقع در سفین – سدر هشتم ساعت ۰۶:۱۰ صبح / نجات جان ۴ گرفتار در دود غلیظ

اسدی زنوز همچنین با اشاره به اینکه حریق دیگری در منزل مسکونی واقع در سدر ۸ در منطقه سفین کیش در ساعت ۶:۱۰ صبح امروز به سامانه ۱۲۵ اعلام شد گفت: به محض اعلام حریق نیروهای ایستگاه شماره دو از سوی ستاد فرماندهی به محل اعزام شده و در کمتر از ۲ دقیقه محل اقدام به آغاز عملیات اطفاء کرده و جان دو نفر از ساکنین زن به همراه دو کودک را که در دود حاصل از حریق گرفتار شده بودند نجات دادند.

وی افزود: حریق از هود آشپزخانه به علت اتصالی در موتور آغاز و به سبب کثیف بودن توری روغنی،شعله ور شده و کابیت های اطراف را احاطه کرده بود.

به گفته رئیس اداره آتش نشانی کیش در این حریق لوازم آشپزخانه واحد دچار سوختگی شد و سه واحد همجوار نیز به علت این حادثه دچار دود گرفتگی شدند که با دستگاههای مخصوص تهویه دود تخلیه شد.

وی به کیشوندان توصیه کرد: کیشوندان گرامی در موقع خرید هود آشپزخانه حتما دقت لازم در خصوص رعایت استانداردهای لازم را داشته و حتما به صورت دوره ای نسبت به تعویض توری آن اقدام کنند.

اسد زنوز خاطر نشان کرد: بیشتر هودها در اثر جذب بیش از حد چربی و انتقال آن به موتور مکش سبب بروز آتش سوزی می شوند.

بیشترین علت ایجاد حریق در ساختمان ها و ادارات جزیره کیش  به خصوص در فصل گرما وجود سیم کشی های فرسوده و غیر استاندارد به ویژه در اسپیلت ها بوده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5501
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.