• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

گلایه ساکنان کیش نسبت به ممانعت خروج خودرو از این جزیره/ گمرک در قوانین دست و پاگیر برای مردم تجدید نظر کند

  • کد خبر : 5485
  • 14 تیر 1396 - 10:55
گلایه ساکنان کیش نسبت به ممانعت خروج خودرو از این جزیره/ گمرک در قوانین دست و پاگیر برای مردم تجدید نظر کند

ناصر شریفی نماینده مردم بندرلنگه،بستک،پارسیان و جزیره کیش در مجلس خواستار آزاد شدن خروج خودرو از جزیره کیش برای اهالی و ساکنین این جزیره طبق سنوات گذشته شد و گفت: در حال حاضر کیشوندان برای دیدن خویشاوندان خود در بندرعباس باید از خودروهای اجاره ای استفاده کنند.

به گزارش کیشوند نیوز از خانه ملت، با اشاره به ممانعت گمرک نسبت به خروج خودروی ساکنان کیش از این جزیره گفت: نزدیک به یک سال است که گمرک ایران از خروج خودروهای ساکنین و اهالی جزیره کیش به سرزمین اصلی ممانعت کرده است که این اقدام موجب نگرانی ساکنین این منطقه شده است.

نماینده مردم بندرلنگه،بستک،پارسیان و جزیره کیش درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:از حقوق ساکنین و اهالی جزیره کیش این است که در سال به مدت یک ماه که برای تعطیلات و دیدار با اقوام و آشنایان خود به سرزمین اصلی سفر می کنند؛بتوانند از وسیله نقلیه شخصی خود استفاده کنند و این رویه از ابتدای شکل گیری منطقه آزاد مرسوم بوده است.

 وی خاطرنشان کرد: حتی ایرانیان خارج از کشور زمانی که به ایران سفر می کنند، می توانند طی تشریفات گمرکی خودروی شخصی خود را وارد کشور کنند؛اما چگونه است که هموطن ما در کشور و سرزمین خود نمی تواند از این حق برخوردار باشد؟

شریفی تصریح کرد: مرسوم بوده است فردی که خودرویی با پلاک منطقه آزاد دارد و بستگانش ساکن بندرعباس یا شیراز هستند برای دیدار با آن ها در سال یک ماه می تواند از خودروی شخصی خود استفاده کند و با این وضعیت مردم جزیره کیش مجبور می شوند برای این سفرها از خودروهای اجاره ای استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نمی دانیم گمرک با چه توجیه و منطقی این تصمیم را گرفته و اجرا می کند، ادامه داد: تا جایی که بنده اطلاع دارم در مناطق آزاد دیگر چنین قانونی وجود ندارد؛از این رو از رئیس کل گمرک و معاون وزیراقتصاد می خواهیم که در این موضوع تجدیدنظر کنند تا این مشکل برای اهالی و ساکنان جزیره کیش حل شود؛ هر چند که در حال رایزنی و پیگیری موضوع برای رفع نگرانی مردم هستیم.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان خاطرنشان کرد:در ایام نوروز ۹۶ از آنجاکه نگرانی اهالی کیش برای سفر افزایش پیدا کرد، مسئولان گمرک این اجازه را دادند که در ایام نوروز به صورت موقت این خروج صورت بگیرد؛اما متاسفانه پس از عید مجدد این رویه به حالت قبلی خود بازگشته و این ممانعت به عمل می آید که انتظار ما این است هر چه سریع تر این موضوع که مشکلات بسیاری را برای مردم منطقه فراهم کرده حل و فصل شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5485

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.