• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مسئله خروج خودرو از اختیار ما خارج است / به زودی مشکل حمل و نقل “نوبنیاد” حل می شود

  • کد خبر : 5411
  • 08 تیر 1396 - 10:35
مسئله خروج خودرو از اختیار ما خارج است / به زودی مشکل حمل و نقل “نوبنیاد” حل می شود

علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه بازدید از روند توسعه منطقه شهری نوبنیاد گفت: خروج خودرو از کنترل سازمان منطقه آزاد کیش خارج و در اختیار گمرک جمهوری اسلامی است.

به گزارش کیشوند نیوز، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این بازدید عنوان کرد که شهرک نوبنیاد یکی از استاندارترین و زیباترین شهرک های مسکونی کشور است.

وی افزود: در این شهرک اصول شهرسازی به خوبی رعایت شده و هیچگونه تخلفی در ساخت و سازهای انجام شده مشاهده نمی شود و آنچه انجام شده به طورکامل با طراحی های انجام شده به مرحله اجرا درآمده است.

مونسان با تقدیر از سرمایه گذاران و مسئولان شهرسازی در سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص نظارت های انجام شده اظهار کرد: فضای باز شهری، دید مناسب، طراحی زیبا، معابر بسیارخوب که در این شهرک طراحی و به اجرا گذاشته شده قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه به صورت متناوب از روند پیشرفت پروژه های شهرک بازدید شده است افزود: بازدید امروز برنامه ای بود تا از تلاش ها و زحمات همکاران تقدیر شده و دستورات مورد نیاز در تسریع فعالیت های حوزه شهری به همکاران ارائه شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴ هزار متر از پیاده روهای شهرک اجرا شده است تاکید کرد: علائم راهنمایی و رانندگی نیز در محل های مورد نیاز نصب شده و باقی مانده فضای سبز و پیاده روها نیز به زودی توسط پیمانکاران انجام خواهد شد علاوه بر این با توجه به عریض بودن پیاده روها از مسئولان فضای شهری درخواست شد تا فضای سبزی نیز در حاشیه پیاده روها طراحی واجرا شود تا علاوه بر زیبایی بر میزان فضای سبز شهری نیز افزوده شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه در افق های بعدی توسعه فضای شهری شهرک نونبیاد افزود: طراحی هایی در خصوص ایجاد پروژه های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی صورت گرفته وقطعات مناسبی نیز برای این امکانات در بخش های مختلف شهرک متناسب با حم جمعیت در نظر گرفته شده است که در زمان مناسب اجرا خواهد شد.

وی با اعلام رضایت از فعالیت های انجام شده در شهرک نوبنیاد کیش تاکید کرد: مطئمن هستم با اتمام ساخت و ساز در شهرک نوبنیاد این شهرک یکی از شهرک های پر رونق در جزیره کیش خواهد بود.

حمل و نقل عمومی در شهرک نوبنیاد

مونسان همچنین با اشاره به اینکه دستورات لازم در خصوص برقراری سرویس های حمل و نقل عمومی در این بخش از منطقه نوبنیاد داده شده است افزود: حضور تاکسی های زرد از وظایف این بخش از ناوگان حمل و نقل عمومی است و در خصوص حرکت مینی بوس ها از این شهرک نیز دستورات لازم ارائه شده است و کنترل های لازم برای اجرای این برنامه نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: به زودی ایستگاه های مخصوص تاکسی خطی نیز در این شهرک مشخص خواهد شد تا مشکلات حمل و نقل عمومی کیشوندان ساکن در منطقه نوبنیاد برطرف شود.

دریافت مجوز خروج موقت خودرو از کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص وضعیت خروج موقت خودرو از کیش که یکی از درخواست ها کیشوندان بوده و اکنون به یکی از دغدغه های آنان تبدیل شده است گفت: خروج خودرو از کنترل سازمان منطقه آزاد کیش خارج و در اختیار گمرک جمهوری اسلامی است و با پیگیری هایی که شخصا انجام داده ام هنوز نتیجه ای دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: در این خصوص مکاتبات بسیاری انجام شده و حتی آخرین مکاتبه با گمرک را با عنوان رئیس شورای تامین انجام دادم اما متاسفانه هنوز هم پاسخ روشنی از سوی مسئولان ارائه نشده است.

مونسان اضافه کرد: امیدوارم گمرک جمهوری اسلامی ایران منطق مشخصی در رابطه با دستور صادر شده ارائه کند .

وی تصریح کرد: اینکه در برخی مناطق آزاد مشکلاتی به وجود آمده دلیلی برای صدور یک بخشنامه عمومی نیست زیرا در کیش هیچگاه خودروهای خروجی مشکلی نداشته اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: خودروهای کیش طبق ضوابط وقوانین  و با اخذ مجوزهای لازم از کیش خارج شده و در موعد مقرر به کیش بازگشته اند و این مطلبی است که مسئولان نیز به آن اذعان دارند و امید است به زودی این مشکل با پیگیری هایی که درحال انجام است برطرف شده به سرانجام خوبی برسد.

منبع : کیش پرس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5411
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. الکی میگه. همش دست خودشونه.