• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

تاج: زمین های ورزشی موجود در کیش خوب است اما کافی نیست

  • کد خبر : 5343
  • 03 تیر 1396 - 13:12
تاج: زمین های ورزشی موجود در کیش خوب است اما کافی نیست

مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران در بازدید از زیرساخت های فوتبالی در کیش عنوان کرد که زمین های ورزشی موجود در کیش خوب است اما کافی نیست.

به گزارش کیشوند نیوز، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای فوتبال ایران یک فرصت بهینه است. با توجه به نزدیکی شرایط آب و هوایی با قطر و البته امکانات ورزشی کیش، این جزیره می تواند گزینه ی مناسبی برای برخی از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی باشد تا اردوهای آماده سازی خود را در این جزیره برگزار کنند موضوعی که البته با توجه به فاصله ۵ ساله تا شروع جام جهانی باید هر چه سریعتر از سوی مسئولان منطقه آزاد کیش با برنامه ریزی تبدیل به فرصتی برای درآمد زایی برای جزیره کیش و البته فوتبال ایران شود. همچنین با توجه به تحولات سیاسی منطقه، ایران می تواند از فرصت نزدیکی با قطر برای بهره برداری هر چه بهتر از این موضوع استفاده کند.

علاوه بر این اگر از رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم صرف نظر شود، با توجه به اینکه فوتبال پرطرفدارترین ورزش در دنیا و ایران است و اینکه جزیره کیش دارای شرایط خاص گردشگری و آب و هوایی نیز می باشد، با کوپل کردن بهینه این دو مقوله یعنی فوتبال و گردشگری، می توان در رونق اقتصادی کیش کمک بسزایی کرد. و علاوه بر برگزاری اردوی تیم های باشگاهی داخلی یا ملی، می توان به فکر برگزاری رقابت های بین المللی چند جانبه هم بود.

مهدی تاج که این روزها برای بازدید از امکانات ورزشی به کیش سفر کرده است، درباره شرایط جزیره کیش می گوید:

” چندی پیش در تهران با مدیر عامل منطقه آزاد کیش در خصوص استفاده از ظرفیت های کیش نشستی داشتیم و در این سفر هم از پتانسیل ها و ظرفیت های کیش بازدید کردیم و هم نشستی با مسئولان منطقه انجام شد. تمرکز فدراسیون به برگزاری جام جهانی روسیه و پس از آن جام جهانی قطر ۲۰۲۲ بوده تا با توجه به تطابق شرایط آب و هوایی کیش با محل برگزاری رقابتها ،تلاش کنیم تا ازاین ظرفیت های داخلی بهره بگیریم. امکانات زیر ساختی در کیش فراهم است و زمین های ورزشی موجود نیز خوب است اما کافی نیست .”

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال اما عقیده دارد که این جزیره نیاز به زیر ساخت های بیشتری دارد. تاج عنوان دارد:

“به مسئولان منطقه کیش نیز پیشنهاد دادیم تا یکی ازمجموعه های ورزشی را به طور کامل تجهیز و چمن آن برای تمرین تیم های ملی و خارجی استاندارد سازی شود، سایر زمین ها را می توان در اختیار شهروندان و اردوهای تیم های باشگاهی قرار داد.”

وی در رابطه با تأثیر فوتبال بر رونق اقتصادی کیش گفت:

“ایجاد زیر ساخت های فوتبالی مناسب و به صورت کامل می تواند در سال های آینده نیز مورد استفاده تیم ها قرار گیرد، حضور تیم های ملی سبب رونق توریسم ورزشی و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد .”

وی همچنین عنوان کرد:

“جزیره کیش البته همین حالا نیز در فصل زمستان میزبان بسیاری از تیم های لیگ برتری است اما فرصت جام جهانی اتفاقی است که می تواند شرایط را برای این جزیره متفاوت کند. در سال های گذشته کشورهای قطر و امارات در فصل زمستان میزبان تیم های مطرح اروپایی هستند و کیش در صورت موفقیت در میزبانی از تیم های جام جهانی، می تواند در دهه آینده با توجه به زیر ساخت هایی که در اختیار دارد، خود را تبدیل به رقیبی برای دوحه، دبی و ابوظبی در خاورمیانه کند.”

با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال به دنبال استفاده از امکانات ورزشی جزیره کیش برای تیم‌های ملی است، احتمالاً کارلوس کی‌روش در ماه‌های آینده از امکانات ورزشی جزیره کیش دیدن خواهد کرد. در صورتی که امکانات این جزیره مورد تأیید کی‌روش قرار بگیرد، امکان برگزاری اردوی تیم ملی در کیش پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه وجود دارد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5343
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.