• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

همایش پیشگیری از اعتیاد در کیش برگزار می شود

  • کد خبر : 5274
  • 31 خرداد 1396 - 19:18
همایش پیشگیری از اعتیاد در کیش برگزار می شود

به همت شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش، همایش پیشگیری از اعتیاد، در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش، در راستای ابلاغ اولویت های ستاد مبارزه با موادمخدر در سال ۹۶ و تداوم رویکرد اجتماعی، و در آستانه هفته مبارزه با موادمخدر، همایش پیشگیری از اعتیاد در روز پنجشنبه اول تیرماه ۹۶ از ساعت ۱۵:۳۰ با حضور اساتید، دانشجویان و عموم جوانان در سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی کیش واقع در ساختمان این دانشگاه در جاده جهان برگزار می گردد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش با اعلام این خبر تصریح کرد: ارتقاء سطح آگاهی و شناخت دانشجویان و جوانان از پیامدهای اعتیاد، از اهداف مهم برگزاری این همایش است.
جهان، پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان، نقش خانواده در پیشگیری اعتیاد و آموزش مهارت های والدین، نقش دانشگاه و سازمان های NGO در پیشگیری، نقش مدیریت دولت در پیشگیری، آشنایی با انواع موادمخدر و باورهای غلط، تاثیردرمان گروهی بر اعتیاد، روش های جدید درمان اعتیاد، درمان های دارویی سوء مصرف موادمخدر و شرایط خطرساز در عود و بازگشت در اعتیاد را از محورهای این همایش عنوان کرد.
وی در ادامه افزود: با برنامه های فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه می توان از گسترش روز افزون اعتیاد در کشور جلوگیری کرد.
محمدحسن جهان تغییر رویکرد مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی را تهدیدی برای جوانان و نوجوانان دانست و ابراز کرد: وجود باورهای غلط در حوزه مواد روان‌گردان، پایین بودن سطح آگاهی‌های خانواده، جوانان و نوجوانان از عواقب سوء مصرف موادمخدر و عدم آشنایی خانواده‌ها از مهارت‌های زندگی به ‌ویژه نوع رفتار و ارتباط با فرزندان از عوامل گرایش به موادمخدر می‌باشد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه باموادمخدر کیش در خاتمه اقدامات فرهنگی پیشگیرانه برای جوانان و خانواده ها را یک اصل دانسته و گفت: برابر تاکید وزیر کشور و ابلاغ اولویت های ماموریتی در حوزه موادمخدر در سال ۹۶ ، این امر در سال جاری نیز در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش است.
گفتنی است حضور عموم در این همایش رایگان و به افراد شرکت کننده در همایش و کارگاه پیرامون آن مدرک حضور در همایش اعطا خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5274
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.