• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

کمیته امداد امام (ره) تنها نهاد مجاز به مصرف وجوه فطریه برای نیازمندان است / پراخت فطریه از طریق تلفن گویا

  • کد خبر : 5266
  • 31 خرداد 1396 - 11:14
کمیته امداد امام (ره) تنها نهاد مجاز به مصرف وجوه فطریه برای نیازمندان است / پراخت فطریه از طریق تلفن گویا

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کیش با تاکید بر اینکه این نهاد تنها مرجع قانونی جمع آوری زکات فطریه است و فقط مجاز به مصرف وجوه فطریه برای نیازمندان است، از استقرار صندوق های این نهاد در مصلا و پس از آن در اماکن عمومی در روز برگزاری نماز عید فطر خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز از ایرنا، مسعود سالکی در خصوص جمع آوری زکات فطریه و چگونگی توزیع آن بین نیازمندان ، ماه رمضان را ماه تزکیه نفس و بندگی خدا و از برترین ماه ها دانست و گفت : مومنان پس از یک بندگی و روزه داری به سر منزل عید سعید فطر می رسند که نوید بخش عاقبتی خوش برای پرهیزگاران است.
وی با بیان اینکه بهره مندی از فضایل و برکات این ماه با ادای زکات فطره به عنوان یکی از واجبات دینی کامل می شود اظهار کرد : فطره سهمی برای محرومان و نیازمندان جامعه است.
سالکی تعیین خط مشی های اساسی فرآیند جمع آوری فطره و مصرف آن را از سیاستگذاری و برنامه ریزی جهت ایجاد هماهنگی های لازم از وظایف شورای عالی زکات کشور عنوان کرد و افزود : ریاست این شورا بر عهده نماینده ولی فقیه و دبیرخانه شورای عالی زکات مستقر در کمیته امداد امام خمینی (ره) است و در واقع کمیته امداد دبیر شورای عالی زکات کشور است.
رئیس کمیته امداد امام (ره)کیش تصریح کرد : بر اساس اجازه صادره از سوی مقام معظم رهبری و همچنین قانون زکات مصوبه ۱۸ آبان ماه سال ۹۰ ، مجلس شورای اسلامی ، در سراسر کشور تنها مرجع قانونی جمع آوری زکات فطره و مصرف آن مطابق احکام شرعی و ارایه گزارش به شورای مرکزی زکات کشور کمیته امداد امام (ره) است .
وی اضافه کرد : بر این اساس به تبع شورای عالی زکات کشور ،در تمام شهرها و بخشها ائمه جمعه به عنوان رئیس شورای زکات منطقه و کمیته امداد امام (ره) نیز دبیر شوراست.
سالکی گفت : براساس قانون، در کیش نیز هماهنگی لازم با امام جمعه کیش صورت گرفته است و طبق روال قانونی و با نظر نماینده ولی فقیه در جزیره ، کمیته امداد کیش به عنوان دبیرخانه شورا با بسیج همه نیروها و امکانات مادی و معنوی خود و با نظارت کامل نماینده دفتر امامت جمعه اقدام به جمع آوری زکات می کند.
رئیس کمیته امداد کیش اظهار کرد : در همین راستا در روز عید سعید فطر صندوق های مخصوص به منظور جمع آوری فطریه اقشار گوناگون مردم نوع دوست کیش ابتدا در مصلای بزرگ کیش (محل اقامه نماز عید فطر) و سپس در اماکن عمومی(بازارها و مساجدو…) مستقر خواهند شد.

*پراخت فطریه از طریق تلفن گویا ی ۳۲۸۸

وی گفت : کیشوندان علاوه بر صندوق های کمیته امداد می توانند مبلغ فطریه و کفاره های خود را از طریق تلفن گویای ۳۲۸۸ و گزینه پرداخت تلفنی و یا به شماره کارت مجازی ۴۱۳۶ ۹۰۱۹ ۶۹۱۹ ۶۰۳۷ به نام “کمکهای امانی و شرعی کمیته امداد” نزد بانک صادرات کیش واریز کنند .
این مسئول در کمیته امداد کیش در مورد مصارف زکات فطره براساس فتوای رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید گفت : اولویت پرداخت فطریه با فقرا است .
وی افزود :طبق مصوبه شورای مرکزی زکات کشور ،کمیته امداد امام (ره )تحت هیچ عنوانی مجاز به مصرف وجوه فطریه در موارد دیگری نیست.
سالکی تاکید کرد: وجوه فطریه می بایست به نیازمندان دارای اولویت همچون مددجویان کمیته امداد ، نیازمندان مورد تایید ائمه جمعه ، مساجد و مددجویان بهزیستی و سایر نیازمندانی که شناسایی و فهرست آنها تدوین شده است با قید فوریت و در سریعترین زمان ممکن ، مطابق با فرمهای مخصوص و رعایت فقهی فطریه(عام و سادات) پرداخت شود .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5266
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.